Baby met tandsteen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 17 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Onze meid heeft een gele verkleuring tot halverwege haar ondertandjes. Het lijkt wel tandsteen te zijn, maar kan dit al zo snel? We poetsen sinds ze tandjes heeft, keurig 1x per dag haar tanden.

    Heeft iemand misschien goede tandenpoets tips, want blijkbaar doen we iets niet goed?
     
  2. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.534
    1.528
    113
    Ik weet niet of ze pijn heeft etc?
    maar heb even gezocht en kwam uit op caries
    Kinderen 0-2 jaar

    Wat ik trouwens ook eens gelezen heb is bij zure eten en drinken te wachten met poetsen weet alleen niet meer waarom
     
  3. evi83

    evi83 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat dat het glazuur zacht maakt en als je dan gelijk gaat poetsen, poets je het glazuur weg.
     
  4. Yil

    Yil Bekend lid

    16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Het is geen caries, dat hebben we al kunnn uitsluiten. Het lijkt echt tandsteen te zijn, maar hoe nu verder?
     
  5. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    #5 Mango26, 17 mei 2012
    Laatst bewerkt: 17 mei 2012
    Hoe heb je uit kunnen sluiten dat het caries is dan?
    Want dat kan ook beginnen met gelige verkleuring namelijk...

    Ik zou gewoon even bij een tandarts langsgaan en professioneel advies vragen, dan kan hij / zij ook meekijken naar hoe je poetst ed. mocht het daar aan liggen...
    Tandsteen bij zo'n kleintje lijkt me namelijk vreemd, misschien heeft ze antibiotica gehad?

    Hoe vaak poets je de tanden?
    Minimaal 1x per dag is aanbevolen bij baby's, en je kan hierbij ook gewoon gebruik maken van (evt. speciale kinder)tandpasta
     
  6. mcm78