Zeer slechte ervaring service bij aankoop slofjes van aapies (www.baby-schoenen.nl)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cizmo, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Hallo dames.

    Ik heb op aanraden van meiden op dit forum 2 paar slofjes van aapies besteld op www.baby-schoenen.nl. Helaas was 1 slofje niet goed gemaakt en dat mailde ik dan ook naar aapies. Ik kreeg (dacht ik) een nette reactie. Achteraf blijkt dat dus niet zo te zijn.

    Hieronder de correspondentie. Dat is toch niet leuk? Of ben ik nou gek dat dit heel raar is?

    Ik raad niemand aan om daar nog te kopen. Krijg je een niet helemaal goed artikel, dan wordt dat dus erg slecht afgehandeld.



    Ik mailde de dag dat ik de slofjes ontving dat er iets niet juist was met een van de slofjes (inclusief foto’s). Ik kreeg geen reactie. Na een week een herinnering moeten sturen. Toen kreeg ik deze reactie:

    Date: Tue, 8 Oct 2013 05:30:30 +0200
    > >>>> Subject: Re: FW:
    > >>>> From: info@baby-schoenen.nl

    Beste .....,
    we kunnen u 2 opties geven
    1) u stuurt de schoentjes retour dan zetten we de elastiek wat strakker of de andere wat losser.
    2) u houdt deze schoentjes en voor 23,50 euro (incl.verzendkosten),
    kunt u een nieuw paar naar keuze uitzoeken.
    graag een reactie
    vr.gr.
    anke



    Ik bestelde dus een nieuw paar schoentjes, dat scheelt meteen een hele hoop heen en weer gestuur. Krijg ik als reactie te horen dat dat nieuwe paar € 15,00 kost en dat ze die verstuurt als dat geld binnen is. Ik stuur compleet verbaasd terug dat ze toch aangaf dat ik een ander paar mocht uitzoeken. Krijg ik een mail terug dat ik mij vast vergis. Dat heeft ze nooit aangegeven. Of ik dat kan aantonen? Dus ik stuur haar eigen mail van hierboven terug. En geef daarbij dit aan:

    Ik heb de tekst in dik gemarkeerd waar u mij aanbiedt een nieuw paar uit te zoeken. Mijn man en ik hebben geen idee wat u hier anders mee bedoelt (en dan zijn wij nog hoog opgeleid ook). Als u zou bedoelen dat ik tegen betaling van € 23,50 een nieuw paar kan kopen, is dat geen service. Dat kan iedereen via uw website.

    Het is ons al helemaal een raadsel waar u die € 15,00 vandaan haalt die ik opeens zou moeten betalen voor het nieuwe paar schoentjes.

    Daarnaast: u levert een onjuist product, dan verwacht ik een goede service en dat u het netjes oplost. Dat is dus niet eerst een belofte doen, die weer intrekken en vervolgens mij de verzendkosten voor het herstellen van uw fout laten voorschieten en deze kosten willen vergoeden d.m.v. postzegels. Ik moet deze postzegels speciaal kopen voor het terugzenden van de schoentjes, dus ik wil geen postzegels terug maar vooraf geld om deze te kunnen kopen.

    Bij deze nogmaals de kans om dit netjes op te lossen.



    Krijg ik als reactie deze mail. (Ook nog zonder aanhef en nette afsluiting):
    23,50 is ook een typefout…het is 15 euro incl.verzendkosten

    Ik ben zwaar teleurgesteld en klaar met deze mevrouw en haar bedrijfje.
     
  2. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik heb inderdaad soortgelijks ervaren.

    Ik kreeg duidelijk twee naar links gevormde slofjes, maar kreeg totaal geen reactie op mijn klacht.
    Schoentjes konden de prullenbak in (het zag er écht niet uit) en ik heb vanaf dat moment Babypaws besteld. Vele malen beter!
     
  3. kelly1609

    kelly1609 Fanatiek lid

    20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Wat een belachelijke reactie van die vrouw zeg! Dat is verre van klantvriendelijk. Ik heb toevallig laatst ook een paar besteld en wilde ze eigenlijk terugsturen omdat ze toch wel erg te groot zijn. Maar ik denk dat ik ze maar bewaar voor als ze wel passen.
     
  4. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Jee wat een slechte service! En wat een frustrerend bericht dat je dan van haar krijgt. Je zou gewoon de slofjes terug mogen sturen (op haar kosten) en je geld terug krijgen. Ik zou nog even blijven mailen en een bericht in het gastenboek zetten, misschien gaat ze wel overstag.

    Ik ben ook niet helemaal tevreden over de slofjes, stond dat ze wit waren, maar kreeg ze binnen en zijn ecru. Heb er verder niet meer over gemaild, want ze zijn opzich wel leuk.
     
  5. Annabel274

    Annabel274 Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Goed dat je het meld zeg! Ik was juist van plan om vanavond 2 paar te bestellen! Ik ga op zoek naar een ander slofjes bedrijf!
     
  6. LBlue

    LBlue Bekend lid

    10 jan 2012
    764
    0
    0
    Volgens mij heb jij het recht om ze terug te sturen en of gratis vervanging te krijgen. De regel is dat als de mogelijkheid tot passen niet heeft bestaan, het product terug genomen moet worden, zonder opgave van reden.
    Als je wel hebt kunnen passen is een winkelier niet verplicht het product terug te nemen.
    Dat zou zijn als er niks mee aan de hand zou zijn, nu zijn ze niet goed... Ze is dus verplicht je geld terug te geven of het product te vervangen.
    Succes met het gezeur en bedankt voor het behoeden van ons!
     
  7. Pumbaa

    Pumbaa Niet meer actief

    Hier precies dezelfde ervaring inderdaad, hoe langer je mail contact hebt hoe onbeschofter ze word. Ik was er op een gegeven moment klaar mee en dat heb ik haar ook gemeld, mede dat ik haar bedrijf bij iedereen zou afraden. Vanaf nu heeft dus geen van mijn vrienden en kennissen nog slofjes bij hun gekocht!
     
  8. Snowy82

    Snowy82 Actief lid

    19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Is er geen: "Niet goed, geld terug" garantie? Is toch meestal 7 dagen na aankoop inc. kassabon/faktura?

    Haar eigen pagina:
    Leren babyslofjes | Babyschoenen

    Voorwaarden voor ruilen:

    - Ruilen alleen mogelijk binnen 7 dagen, na aankoopdatum.
    - Niet gedragen, onbeschadigd, ongewassen.
    - In originele verpakking.
    - Portokosten en verzendrisico van retourzending zijn voor rekening van de
    koper.

    Procedure ruilen:

    - Frankeer de retourzending.
    - Sluit factuur bij de retourzending.
    - Vermeld duidelijk op de factuur wat u wilt ruilen.
    - Sluit 2,18 euro aan postzegels of 2,00 euro in contanten
    bij, voor de verzending van de nieuwe schoentjes naar u toe.
    (VOOR BELGISCHE KLANTEN - Sluit 3 euro bij)
     
  9. Snowy82

    Snowy82 Actief lid

    19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    En voor retour:
    Retourneren

    De babyschoentjes kunnen binnen 7 dagen geretourneerd worden, zonder opgave van reden, mits ongedragen, onbeschadigd, ongewassen en in de originele verpakking met bijsluiting van de factuur.

    Retourzendingen zonder factuur worden niet in behandeling genomen. Portokosten en verzendrisico van een retourzending komen voor rekening van de koper. Terugbetaling vindt plaats binnen 10 werkdagen na ontvangst van de babyschoentjes. Retourzendingen welke niet voldoende gefrankeerd zijn worden niet aangenomen. Zet duidelijk op de factuur naar welke rekening we het bedrag kunnen terugstorten.

    Producten gekocht met een kortingscode of andere acties komen niet in aanmerking voor restitutie. Ze kunnen wel worden geruild voor andere producten of een tegoedbon.
     
  10. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Gewoon terug sturen dan en je krijgt je geld terug.
     
  11. nina3

    nina3 Bekend lid

    27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben altijd zeer tevreden over a@pies. Zeer snelle levering en retourservice ging ook vlot. Nooit slechte slofjes geleverd gekregen .
     
  12. Esje13

    Esje13 Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je bericht. Ik ga hier in ieder geval nooit iets bestellen.
     
  13. miepje1983

    miepje1983 Fanatiek lid

    13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ik zou even wat social media inzetten buiten zwangerschapspagina, zoals Facebook of Twitter! Dan is het waarschijnlijk zo geregeld!
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er twee keer slofjes gekocht. Eerste keer had ik te klein besteld, het ruilen ging prima. De tweede keer ging het gewoon in één keer goed. Het kan dus ook anders.
     
  15. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hier groot fan van A@pies, wel vervelend dat jij wel een rotervaring met hen hebt.
     
  16. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Bedankt voor de reacties! Het gebeurt dus wel vaker...

    Ik geloof ook wel dat ze tevreden klanten heeft, maar blijkbaar is service geen bekend woord voor haar.

    Het viel mij ook op dat er allerlei voorwaarden te vinden zijn op de site, maar niet over wanneer het product niet juist is. Helaas zag ik dat pas achteraf!
     
  17. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    3.298
    766
    113
    Dat, maar wat slecht dat jij zo behandeld wordt zeg.
     
  18. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze hebben een gastenboek :D
     
  19. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Pfff, wat een service :(
    Ik heb er ook eerder slofjes besteld en dat ging prima eigenlijk, maar na dit verhaal ben ik wel wat huiverig voor 't geval een bestelling niet in orde is.
     
  20. Puma82

    Puma82 Bekend lid

    4 aug 2011
    840
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat ik dit lees. Wilde ze ook net gaan bestellen.
    Nu maar op zoek naar andere.
     

Deel Deze Pagina