Hallo dames. Ik heb op aanraden van meiden op dit forum 2 paar slofjes van aapies besteld op www.baby-schoenen.nl. Helaas was 1 slofje niet goed gemaakt en dat mailde ik dan ook naar aapies. Ik kreeg (dacht ik) een nette reactie. Achteraf blijkt dat dus niet zo te zijn. Hieronder de correspondentie. Dat is toch niet leuk? Of ben ik nou gek dat dit heel raar is? Ik raad niemand aan om daar nog te kopen. Krijg je een niet helemaal goed artikel, dan wordt dat dus erg slecht afgehandeld. Ik mailde de dag dat ik de slofjes ontving dat er iets niet juist was met een van de slofjes (inclusief fotos). Ik kreeg geen reactie. Na een week een herinnering moeten sturen. Toen kreeg ik deze reactie: Date: Tue, 8 Oct 2013 05:30:30 +0200 > >>>> Subject: Re: FW: > >>>> From: info@baby-schoenen.nl Beste ....., we kunnen u 2 opties geven 1) u stuurt de schoentjes retour dan zetten we de elastiek wat strakker of de andere wat losser. 2) u houdt deze schoentjes en voor 23,50 euro (incl.verzendkosten), kunt u een nieuw paar naar keuze uitzoeken. graag een reactie vr.gr. anke Ik bestelde dus een nieuw paar schoentjes, dat scheelt meteen een hele hoop heen en weer gestuur. Krijg ik als reactie te horen dat dat nieuwe paar 15,00 kost en dat ze die verstuurt als dat geld binnen is. Ik stuur compleet verbaasd terug dat ze toch aangaf dat ik een ander paar mocht uitzoeken. Krijg ik een mail terug dat ik mij vast vergis. Dat heeft ze nooit aangegeven. Of ik dat kan aantonen? Dus ik stuur haar eigen mail van hierboven terug. En geef daarbij dit aan: Ik heb de tekst in dik gemarkeerd waar u mij aanbiedt een nieuw paar uit te zoeken. Mijn man en ik hebben geen idee wat u hier anders mee bedoelt (en dan zijn wij nog hoog opgeleid ook). Als u zou bedoelen dat ik tegen betaling van 23,50 een nieuw paar kan kopen, is dat geen service. Dat kan iedereen via uw website. Het is ons al helemaal een raadsel waar u die 15,00 vandaan haalt die ik opeens zou moeten betalen voor het nieuwe paar schoentjes. Daarnaast: u levert een onjuist product, dan verwacht ik een goede service en dat u het netjes oplost. Dat is dus niet eerst een belofte doen, die weer intrekken en vervolgens mij de verzendkosten voor het herstellen van uw fout laten voorschieten en deze kosten willen vergoeden d.m.v. postzegels. Ik moet deze postzegels speciaal kopen voor het terugzenden van de schoentjes, dus ik wil geen postzegels terug maar vooraf geld om deze te kunnen kopen. Bij deze nogmaals de kans om dit netjes op te lossen. Krijg ik als reactie deze mail. (Ook nog zonder aanhef en nette afsluiting): 23,50 is ook een typefout het is 15 euro incl.verzendkosten Ik ben zwaar teleurgesteld en klaar met deze mevrouw en haar bedrijfje.
Ik heb inderdaad soortgelijks ervaren. Ik kreeg duidelijk twee naar links gevormde slofjes, maar kreeg totaal geen reactie op mijn klacht. Schoentjes konden de prullenbak in (het zag er écht niet uit) en ik heb vanaf dat moment Babypaws besteld. Vele malen beter!
Wat een belachelijke reactie van die vrouw zeg! Dat is verre van klantvriendelijk. Ik heb toevallig laatst ook een paar besteld en wilde ze eigenlijk terugsturen omdat ze toch wel erg te groot zijn. Maar ik denk dat ik ze maar bewaar voor als ze wel passen.
Jee wat een slechte service! En wat een frustrerend bericht dat je dan van haar krijgt. Je zou gewoon de slofjes terug mogen sturen (op haar kosten) en je geld terug krijgen. Ik zou nog even blijven mailen en een bericht in het gastenboek zetten, misschien gaat ze wel overstag. Ik ben ook niet helemaal tevreden over de slofjes, stond dat ze wit waren, maar kreeg ze binnen en zijn ecru. Heb er verder niet meer over gemaild, want ze zijn opzich wel leuk.
Goed dat je het meld zeg! Ik was juist van plan om vanavond 2 paar te bestellen! Ik ga op zoek naar een ander slofjes bedrijf!
Volgens mij heb jij het recht om ze terug te sturen en of gratis vervanging te krijgen. De regel is dat als de mogelijkheid tot passen niet heeft bestaan, het product terug genomen moet worden, zonder opgave van reden. Als je wel hebt kunnen passen is een winkelier niet verplicht het product terug te nemen. Dat zou zijn als er niks mee aan de hand zou zijn, nu zijn ze niet goed... Ze is dus verplicht je geld terug te geven of het product te vervangen. Succes met het gezeur en bedankt voor het behoeden van ons!
Hier precies dezelfde ervaring inderdaad, hoe langer je mail contact hebt hoe onbeschofter ze word. Ik was er op een gegeven moment klaar mee en dat heb ik haar ook gemeld, mede dat ik haar bedrijf bij iedereen zou afraden. Vanaf nu heeft dus geen van mijn vrienden en kennissen nog slofjes bij hun gekocht!
Is er geen: "Niet goed, geld terug" garantie? Is toch meestal 7 dagen na aankoop inc. kassabon/faktura? Haar eigen pagina: Leren babyslofjes | Babyschoenen Voorwaarden voor ruilen: - Ruilen alleen mogelijk binnen 7 dagen, na aankoopdatum. - Niet gedragen, onbeschadigd, ongewassen. - In originele verpakking. - Portokosten en verzendrisico van retourzending zijn voor rekening van de koper. Procedure ruilen: - Frankeer de retourzending. - Sluit factuur bij de retourzending. - Vermeld duidelijk op de factuur wat u wilt ruilen. - Sluit 2,18 euro aan postzegels of 2,00 euro in contanten bij, voor de verzending van de nieuwe schoentjes naar u toe. (VOOR BELGISCHE KLANTEN - Sluit 3 euro bij)
En voor retour: Retourneren De babyschoentjes kunnen binnen 7 dagen geretourneerd worden, zonder opgave van reden, mits ongedragen, onbeschadigd, ongewassen en in de originele verpakking met bijsluiting van de factuur. Retourzendingen zonder factuur worden niet in behandeling genomen. Portokosten en verzendrisico van een retourzending komen voor rekening van de koper. Terugbetaling vindt plaats binnen 10 werkdagen na ontvangst van de babyschoentjes. Retourzendingen welke niet voldoende gefrankeerd zijn worden niet aangenomen. Zet duidelijk op de factuur naar welke rekening we het bedrag kunnen terugstorten. Producten gekocht met een kortingscode of andere acties komen niet in aanmerking voor restitutie. Ze kunnen wel worden geruild voor andere producten of een tegoedbon.
Ben altijd zeer tevreden over a@pies. Zeer snelle levering en retourservice ging ook vlot. Nooit slechte slofjes geleverd gekregen .
Ik zou even wat social media inzetten buiten zwangerschapspagina, zoals Facebook of Twitter! Dan is het waarschijnlijk zo geregeld!
Ik heb er twee keer slofjes gekocht. Eerste keer had ik te klein besteld, het ruilen ging prima. De tweede keer ging het gewoon in één keer goed. Het kan dus ook anders.
Bedankt voor de reacties! Het gebeurt dus wel vaker... Ik geloof ook wel dat ze tevreden klanten heeft, maar blijkbaar is service geen bekend woord voor haar. Het viel mij ook op dat er allerlei voorwaarden te vinden zijn op de site, maar niet over wanneer het product niet juist is. Helaas zag ik dat pas achteraf!
Pfff, wat een service Ik heb er ook eerder slofjes besteld en dat ging prima eigenlijk, maar na dit verhaal ben ik wel wat huiverig voor 't geval een bestelling niet in orde is.