Zelf dekentjes haken, maar de maten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Boterham1985, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boterham1985

    Boterham1985 Nieuw lid

    12 mei 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Ik ben niet zwanger, en het laat voorlopig nog wel even op zich wachten. Tot voor kort hebben we altijd gedacht dat het niet kon en/of verstandig was ivm gezondheidsklachten van mij, maar nu kwam mijn internist laatst met de mededeling dat het wel kan. Het heeft wat moeite gekost mijn man te overtuigen, maar die is nu ook om, en hij wordt langzaam steeds enthousiaster. Ik ben nu dus heel hard aan het werk om ervoor te zorgen dat we over een jaartje of twee/drie zwanger mogen worden. Vol vertrouwen, want dat gaat helemaal goed komen.
    Nu ben ik een actief haakster, dat is echt wel mijn grote hobby. Vind het heerlijk om te haken, maar vanwege mijn gezondheid gaat dit niet al te vlug. (Slechte ogen na verschillende behandelingen.)
    En ja, jullie raden het al, nu wil ik dekentjes voor de ooit op handen zijnde baby zelf gaan haken. Ik heb nog tijd zat, niet dan? :)
    Misschien willen jullie mij dan ook even helpen met de maten voor dekentjes... Daar heb ik echt geen verstand van, maar wil straks niet met te grote of juist veel te kleine dekens zitten. Kunnen jullie mij vertellen hoe groot:
    - een omslagdekentje is, zo'n deken die je je kleintje omslaat als het nog heeeeeeel klein is en bij alle visite in de armen gelegd wordt
    - een wiegendekentje is
    - een ledikantdekentje is
    - een dekentje voor in een kinderwagen is
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Bedankt alvast!
     
  2. Rozaly

    Rozaly Bekend lid

    26 apr 2011
    736
    0
    16
    Wat leuk! Ik ben niet verder gekomen dan een onderzetter :D maar als je kijkt op de website van bijv. de babydump, dan staan daar vaak maten bij. Bijv 75x100 voor een wieg en 100 x 150 voor een ledikant.
     
  3. Marijcha

    Marijcha Actief lid

    5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Mijn schoonmoeder heeft voor het ledikant een dekentje gehaakt. Dit is er 1 met een patroon dus ze heeft hem wel kleiner gemaakt dan de normale maat, omdat je die dekentjes toch dubbel vouwt. Dan zou het niet mooi worden met het patroon!
     
  4. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    wat leuk!! een mede haakster ;)
    ik haak zelf een ledikantdeken idd op 100x150 (granny's of granny stripes) en wieg- & kinderwagendeken op 70x110

    gewoon lekker op pinterest gaan kijken en inspiratie op doen dus! Dan heb je zo een onwijze lijst met wat je wilt maken :p
    ben me suf aan t haken voor onze kleine momenteel...
     
  5. Boterham1985

    Boterham1985 Nieuw lid

    12 mei 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames, hopelijk kan ik hier verder mee.
    Alleen... Weten jullie ook hoe groot zo'n omslagdoek is?
    Daar wil ik graag mee beginnen, vandaag heel mooi garen gekocht...

    Enne Kaatje1603, wat vind jij mooie steken voor zo'n dekentje?
    Ik heb twee kleuren garen, en wil in wat bredere strepen gaan werken.
    Wat haak jij allemaal voor jullie kleine?
     
  6. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Kijk hier eens, ook veel haakliefhebbers :)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/488636-de-haakclub-deel-ii.html
     
  7. Kaatje1603

    Kaatje1603 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Wat haak ik niet kan je beter zeggen ;) heb voor bij mijn ouderd thuis een deken van granny's gemaakt... In drie kleuren!
    Ben voor mijzelf bezig met een granny stripe in vier kleuren! Verder wil ik nog kussentjes haken voor in de schommelstoel die er komt te staan

    Weet niet of je ook amigurumi's haakt maar ook daar ben ik mee bezig! Vind t heeeerlijk

    Maar met twee kleuren zou ik denk ik een granny stripe of ripple doen! En dan een leuke patroon erin... Bijv 3 rijen kleur A, 1 kleur B, 2 rijen etc...
     
  8. Lauwra

    Lauwra Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik heb deze gehaakt: Steek voor steek: babycape
    in hele zachte, wat dikkere gebroken wit kleurige wol met naald 6 dacht ik. Wol gewoon van de zeeman, was zo klaar. Maat: 60x60 cm.
     

Deel Deze Pagina