Nieuwe flesjes of de oude hergebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamaMiaatje, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

    Hebben jullie bij je 2e kindje nieuwe drinkflesjes aangeschaft of hebben jullie de oude flesjes die je voor je eerste kindje gebruikt hebt gewoon goed schoongemaakt en uitgekookt en hergebruikt?
    Ik ben eigenlijk van plan om ze te hergebruiken, maar weet niet of dit qua hygiëne verstandig is? Of maakt dat niets uit?
     
  2. Sammetjen

    Sammetjen Actief lid

    6 feb 2008
    217
    1
    0
    Eindhoven
    Ik zou ze gewoon weer gebruiken hoor. Even goed uitkoken, nieuwe speentjes erop en klaar is kees.
     
  3. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    ik heb alles weggegooid.
    als we een 2e krijgen koop ik liever nieuwen.
     
  4. Ienieminie

    Ienieminie Bekend lid

    8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier ook alles nieuw gekocht.
     
  5. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb ook alles weggegooid.... behalve de tommy tippee die heb ik alleen gebruikt om van borst op fles over te stappen. Alle Avent flessen zijn weggegooid en ik heb al een nieuwe doos met flesjes klaar staan voor een volgende (die nog niet op de planning staat :D), was de halve prijs, dus waarom niet kopen he :D.
     
  6. noppie

    noppie Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ik ga voor de kolf allerlei nieuwe onderdelen als schelpen en flesjes kopen e.d. Voor de gewone melkflesjes voor de Nutrilon e.d. koop ik alleen nieuwe spenen. De rest kook ik lekker uit.
     
  7. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik gebruik de flesje gewoon weer. Heb wel een nieuw klein flesje bijgekocht voor in het begin. En een grote nieuwe. Heb nu 6 grote flessen. Erg handig hoef ik ze maar 1 keer per dag schoon te maken.
     
  8. Tese

    Tese Niet meer actief

    Ik heb ook alles weggegooid. Dus kopen we alles weer nieuw!
     
  9. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik heb nieuwe flessen gekocht, de kolf vorige keer amper gebruikt, dus die spullen kook ik gewoon goed uit.

    Flessen heb ik nog wel, maar vind het wel zo fijn om die nieuw te kopen.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij gaan de Difrax S-flessen weer gebruiken, wel met nieuwe speentjes, ik heb er nog 2 of 3 liggen en ze zijn érg goed bevallen. Ik geloof dat ik de Tommie Tippee fles weggegooid had, omdat ik er toch geen spenen voor kon krijgen indertijd...
     
  11. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ik heb alles nieuw gekocht. Voor de kolfonderdelen moet ik nog op pad, al hergebruik ik daarvan de flessen wel (die zijn niet voor het drinken gebruikt dus uberhaupt niet vaak gebruikt aangezien ik ook niet zo lang heb gekolfd). Maar de flessen van mijn zoontje zien er nogal gebruikt uit dus ik vind het wel zo prettig om met nieuwe flessen te starten straks.
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik heb ze nieuw gekocht.

    Maar dat is niet nodig eigenlijk. Ik heb ze nieuw gekocht omdat ik ze goedkoop kon krijgen. ( aanbieding) en als ik zwanger ben heb ik een gat in mijn hand.

    Spenen moeten wel nieuw vind ik. Vooral omdat die sowieso bij gebruik slijten.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik hergebruik ze. Goed uitkoken met een beetje azijn en ze waren weer als nieuw. Uiteraard wel nieuwe speentjes.
     
  14. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ze weggegooid.
    Vond ze na een jaar gebruiken toch niet zo mooi meer.
    Zat toch een soort van aanslag in, volgens mij heb je daar minder last van met een vaawasser, maar die hebben we niet.

    Dus als er een 2de komt, kopen we gewoon nieuwe flessen...zo duur zijn ze ook weer niet.
     
  15. sebasel4a

    sebasel4a Fanatiek lid

    23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ze gewoon weer. Wel met nieuwe spenen.
     
  16. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Flessen worden hier gewoon weer hergebruikt, heb ze nog niet zo lang geleden nog nodig gehad ;)
     
  17. mamma1

    mamma1 Actief lid

    20 apr 2009
    420
    0
    0
    Wij kopen straks ook allemaal nieuwe.
     
  18. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier worden de huidige flessen opnieuw gebruikt; vind het erg zonde en onnodig om ze weg te gooien.
    Uiteraard wel nieuwe spenen; in ieder geval voor de beginperiode.
    Sapflesjes zijn hier versleten dus daar komen wel nieuwe van.
    Voor de kolf koop in alleen nieuwe schelpen, de oude zijn ook best aangeslagen (geel), maar zal met nieuwe ook wel snel gebeuren want komt van het uitkoken geloof ik.

    Bij spruw koop je ook niet steeds nieuwe flessen; uitkoken is voldoende hygienisch.
    Voor een nieuw kindje zijn nieuwe flessen m.i. dus ook echt onnodig.
    Wij hebben best wel dure dus vind het dan zonde van de aanschaf.
    Wij hebben 2 grote en 1 keine; ik vind het meer dan genoeg want vind het toch vies als je ze laat staan met restje melk erin; dus gewoon gelijk schoonmaken en dan kan hij daarna weer gebruikt worden.
     
  19. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ga een paar nieuwe kopen (al ben ik van plan bv te gaan geven, voor eventueel kolven etc)
     
  20. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier heb ik wel 2nieuwe kleine flesjes gekocht.
    bij alyssa gebruikten we in het begin avent flessen en zijn we later overgestapt op de sfles van difrax maar toen kon ze al een grote fles hebben.
    nu dus gelijk voor de sfles.
    de grotere flessen worden wel hergebruikt, gewoon goed uitkoken en nieuwe spenen erop.

    liefs doris
     

Deel Deze Pagina