Zelf leren spelen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Bloementuin, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloementuin

    8 dec 2012
    85
    0
    6
    Alkmaar
    Hoi hoi

    Ik heb een vraag ik heb een zoon die wordt in december 4 en een dochter wordt in oktober 2, ze spelen bijna niet zelf halen wel alles over de hoop maar spelen nergens mee. Als pap thuis is gaat het iets beter.tevebs hangen de de hele dag aan mij

    Iemand tips
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Wat voor speelgoed heb je en hoeveel?
    Als er teveel is spelen veel kinderen niet meer omdat ze het overzicht kwijt zijn.

    En soms moeten ze even op weg geholpen worden. Hier is een kwartiertje meebouwen met de duplo vaak genoeg voor een middag zelf spelende kinderen!
     
  3. Bloementuin

    8 dec 2012
    85
    0
    6
    Alkmaar
    Veel speelgoed valt wel mee hebben ook dingen boven gezet we hebben een keukentje, auto's, en wat bouwspullen beneden staan
    Zodra ik meespeel en weg loop is hun aandacht helaas ook weg



     
  4. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    En als je ze een opdrachtgever geeft? Bijv na het Duplo bouwen loop je weg en zeg je; mama komt zo terug. Kun jij een huisje maken voordat ik terug ben?

    Even opstarten, een reden geven om door te gaan en dat steeds oprekken werkte hier goed. Maar echt lang alleen spelen duurde wel even hoor.
     
  5. Bloementuin

    8 dec 2012
    85
    0
    6
    Alkmaar
    Ik ga het proberen

     
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geef ik een paar opties, soms kiezen ze daar dan iets van of ze weten ineens zelf iets te verzinnen. Dus bv Duplo bouwen, tekenen (een monster/kasteel/watdanook), met de poppen, keukentje etc etc. Soms moet ik ze een beetje op weg helpen en kan ik dan 'afhaken'. Het helpt énorm als ik zelf druk ben met iets, dus bv niet zitten met een boekje, maar koken/was doen/opruimen/etc. Dus soms doe ik even druk druk iets en als ze dan zelf lekker bezig zijn, kan ik even koffie drinken ;)
     
  7. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Hier rond 3 jaar ook een heel vermoeiende periode gehad dat ze nog geen 1 minuut zelf kon/wilde spelen. We hebben samen een kookwekker gekocht en aan het begin ging die op 5 minuten. Dan speelde ik daarna weer eventjes met haar samen. Steeds verder opgebouwd, tot ze 45 min zelf kon spelen.
     
    Bloementuin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina