Zelf oliebollen maken!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heb nog geen oliebollen mix gevonden pff, nu willen we het zelf maken , maar geen mix te vinden. Of zijn wij vroeg? de aldi had het ook al tijd maar nu nog niet.
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik heb deze week zelfs oliebollen gebakken, omdat mijn man er zin in had.
    Ik heb een mix gehaald van Home Made. Gewoon bij de C1000.
    Ik heb er dan een zakje krenten en 1 goudrenet gesnipperd doorheen gedaan.
    Door de appel is de bol niet zo droog.
    Ik moet zeggen dat ze echt heerlijk waren.

    Op de verpakking staat trouwens dat je het een half uur moet laten rijzen, maar ik heb het 1,5 uur laten staan.
    Toen was het deeg veel luchtiger, en de ballen uiteraard ook veel lekkerder ;)
     
  3. Milujem

    Milujem Niet meer actief

    Hihi, ik ben te lui om moeite te doen. Ik koop van Koopmans zo'n kant en klaar pak, alleen water toevoegen.

    Zelf koop ik rozijntjes en snijd ik een appeltje fijn, wat vanillesuiker erdoor, roelen en rijzen en klaar :)

    Oja, en in de pan natuurlijk :p
     
  4. Theeleutje

    Theeleutje Fanatiek lid

    5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik haal ze hier altijd bij de bakker een dorp verder. Die zijn echt heeeeeeerlijk! Schijnen de beste te zijn hier uit de regio.
    Mijn moeder maakt ze ook altijd zelf en daar wil ik er ook nog wel eens een paar gaan halen. Volgens mij maakt ze het helemaal zelf, dan staan er ook overal potten en pannen met theedoeken erop voor de verwarming om te rijzen. Vervolgens krijgt iedereen die dan toevallig daar is een keukenverbod en mogen ze pas gegeten worden als de alles gebakken is en in schalen op de tafel staat. Dit omdat anders de oliebollen al gejat worden voor ze goed en wel uit het vet zijn :D
     
  5. carrolyn

    carrolyn Fanatiek lid

    30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    wij hebben die van c1000, willen ze ook zelf maken.
    Lekker, makkelijk en goedkoop.
     
  6. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    als ik even mag binnenvallen.:D

    heeft er iemand een recept voor kmavrije olliebollen of is dat niet te doen?? ( of niet te eten)
     
  7. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Kijk even op smulweb.nl staan heel veel recepten voor oliebollen!
     
  8. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Soesie mix, echt de lekkerste!
     
  9. jennefer26

    jennefer26 Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    Ik wacht totdat mijn buurvrouw ze maakt..............
    zelf kan ik ze niet maken.
    lijkt me heel simpel , maar ben geen bakprinses. zelfs de makkelijkste dingen. alleen water toeveogn ofzo mislukt bij mij.....

    jennefer
     
  10. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Bedankt meiden voor de hulp en de tips .

    We hebben al mix in huis de aldi heeft ook weer oliebollen mix prijs 89 euro cent en poeder ook 89 euro cent. En het staat duidelijk beschreven op het pak.
    Dus dat moet goed komen.

    Succes voor de geen die ze gaat maken .
     
  11. pcootje

    pcootje VIP lid

    17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wij hebben gisteren net de mix van de Lidl meegenomen, geen ervaring want het is ook voor ons de 1ste keer.
    Wel heb ik dr een nieuwe frituurpan voor gekocht want die had ik niet meer....wij bakken ze in de blokhut
    ben erg beneiuwd hoe ze gaan smaken
     
  12. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pcootje@ Veel plezier en succes met maken .
     
  13. Doula

    Doula Fanatiek lid

    24 mei 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga dit jaar ook voor het eerst (proberen) oliebollen te bakken!:D

    Ik wil liever niet in huis, als ik de berichten zo lees en hoor. Als ik gewoon een frituurpan pak en in de schuur doe, is het dan zo groot verschil dan als je binnen doet?
     
  14. laravelk

    laravelk Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ik maak het deeg al een paar jaar zelf, gewoon gegoogled en vond het eigenlijk niet moeilijker dan uit een pak (mits je met verse gist om kunt gaan) en vind het toch lekkerder dan van een mixje.

    Eet smakelijk trouwens!
     
  15. KnuffelBien

    KnuffelBien Actief lid

    17 dec 2007
    236
    0
    16
    ik maak ze ook altijd zelf..ik gebruik mix van de koopmans en laat ze wel langer rijzen dan op de verpakking staat..voor de verwarming icl natte theedoek..ik kijk of de olie heet genoeg is door er een beetje in te gooien..en als die niet mooi bruin kleur gelijk dan nog ff wachten..als ik eventjes bezig ben zet ik t vuur wat lager omdat de pan anders te heet wordt...ik gebruik wel altijd een ijsschep..maar die leg ik tussentijds in een bak met heet water zodat t beslag niet blijft plakken..en verder zet ik de achterdeur altijd open zodat de lucht goed wegkan..verder nog tips? volgens mij niet...ohja toch wel..oliebollen met blokjes ham erdoor zijn errug lekker! ik moet ze al voor mn moeder maken en broer en zus komen ook altijd genoeg gappen haha..ohja ik zet het rooster uit de oven op 2 schaaltjes en laat de bollen daarop uitlekken zodat de keukenrol er niet aan vast gaat plakken door de olie...eetsmakelijk hihi
     
  16. Doula

    Doula Fanatiek lid

    24 mei 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    MEIDEN!!!

    Ik heb vandaag oliebollen gebakken!!! (Even oefenen!:))
    Ze zijn heeeeerlijk!!!:D
    Jeeej! Ben blij hahahaha.
     
  17. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    laravelk waar haal je verse gist? ik heb wel pakjes gist met poeder zeg maar is dat ook goed?
     
  18. Anice

    Anice Niet meer actief

    Mix van koopmans is bij ons favourite. Z ijn de luchtigste oliebollen.
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ik gooi altijd 2e 3 flessen olie in een gewone kookpan. Controleer de temp met een broodkortje( schroeit hij dicht is hij warm). Koop de deeg van Koopmans waar alleen water door moet en evt gewelde rozijntjes. 2 grote lepels en beginnen maar. O heb der zin in :). Vooral als ze net uit het vet zijn jamie
     
  20. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden jullie zijn gewaarschuwd morgen gaan we oliebollen bakken !!
    Manlief gaat het van af het pak [aldi] doen.
     

Deel Deze Pagina