Als gastouder aan de slag..??

Discussie in 'De lounge' gestart door Arian, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Hoi Meiden.

    Ik ben 24 jaar en werk nu 3 jaar in de zorg. Alleen.. Ik heb het er niet meer naar mn zin. Heb genoeg van het werken in de weekends en feestdagen. Ik werk maar 12 uur, dus verdien ook niet zo heeel veel.

    Wat mij leuk lijkt is om als gastouder aan de slag te gaan. Ik hou van kinderen en kan goed met kinderen om gaan. (al zeg ik het zelf..;))

    Zijn er meiden hier die ook als gastouder werken?
    Ik hoop dat jullie dan een paar vragen voor mij willen beantwoordden..

    Is het zwaar werk?
    Verdien je genoeg? Wat is een richtlijn qua verdienen?
    Is het mogelijk om dit als fulltime baan te doen?

    En alle andere ervaringen zijn meer dan welkom. Ook de minder leuke kanten van dit werk..!

    Alvast bedankt..
     
  2. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hai,ik ben gastouder.Ik vind het super!!Ik woon wel op loopafstand van de school dat vind ik een must voor mezelf.Ik heb zelf 3 kinderen maar ik kan het prima aan .Net hoe je bent.Ik ben erg duidenlijk naar alle kinderen dezelfde regels.Ik krijg 4 euro per kind per uur.Maar daar gaat wel belasting 33% af.Als je nog meer vragen hebt??
    Groetjes Linda.
     
  3. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier ook een gastouder. Eerst jaren bij een gezin aan huis gewerkt en vanaf dit jaar vanuit mijn eigen huis. Ik verdien 4,63 per uur per kind. En ook daar gaat nog belasting vanaf. Heb vooralsnog op maandag een kindje de hele dag en op woensdag 2 kindjes de hele dag.
     
  4. ongemogelijk

    31 okt 2011
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben ook gastouder. Ik verdien 5 euro per uur en pas op twee kindjes. Ik vind het zeker niet te zwaar en het is prima fulltime te doen!
     
  5. christina89

    christina89 Niet meer actief

    hoi
    hier ook een gastouder
    ik werk bij de ouders thuis en vind het absolute geen zwaar werk
    vind het altijd erg leuk en gezellig
    ik verdien 5,50 per uur per kind (dit zijn kinden met een duidelijke gebruiksaanwijzing;) )
    wat je verdient is afhankelijk van meerdere dingen bijv:
    *het bureau waarvoor je gaat werken
    * soms maakt het aantal uren ook veschil,
    *waar je gaat werken (eigen huis betekent mogelijk tot meer kinderen waardoor je vaak minder verdient dan waneer je bij de mensen thuis werkt)
    en zo nog wat punten
    of je als fulltime baan kan doen is pas te zeggen als je het eenmaal doen ;) je weet nooit van te voren
    het aantal kinderen en uren

    ik hoop dat ik je zo wat verder gehopen heb;)
     
  6. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Dankje!

    Misschien een domme vraag, haha, maar hoe kom je dan aan oppaskinderen? Regelt het bureau waar je voor werkt de kinderen of moet je die zelf zoeken? :)

    4-5 euro per kind klinkt niet zo heel veel.. Maar als je dan gaat rekenen... Dan kom je toch al gauw op zo'n, Euhm... ongeveer 60euro per dag.. En als je dan 2 of 3 dagen werkt zit je al op 180 euro.. dat is 720 per maand ongeveer.. Even heel snel en simpel hoor haha, Moet je daar dan ook eten en bijv. luiers enz voor kopen..?
     
  7. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Oh jah, en Christina,

    je zegt eigen huis = meer kinderen = minder verdienen dan wanneer je bij iemand thuis werkt?

    Hoe zit dat dan, want hoe meer kinderen, hoe meer je verdient toch?
     
  8. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    En hoeveel uur werk je gemiddeld per dag dan? Sorry voor de vele vragen haha.. ;)
     
  9. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Is maar wat je af spreekt. Eten krijgen ze van mij luiers nemen ze zelf mee. Sommige gob`s hanteren zelf bedragen ervoor.
     
  10. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid


    uurloon als gastouder aan huis is hoger dan bij jezelf thuis. Logisch want je kunt niet meer kinderen hebben dan er in het gezin zijn en thuis mag je er 5 hebben. per uur kan het dus allebei meer verdienen ligt er maar net aan.
     
  11. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier nog een gastouder. Ik werk met tussenposen al 13 jaar als gastouder en het bevalt erg goed. Het grootste voordeeel vind ik dat je bij je eigen kinderen kunt blijven en toch werkt. Voor mijn eigen kinderen is het ook heel leuk om met andere kinderen te spelen. Ik heb nog nooit kindjes gevonden via een bureau. Eigenlijk komen ze altijd vanzelf via via en ik heb ook wel eens briefjes opgehangen bij supermarkten, verloskundige, enz. Ook Marktplaats is natuurlijk altijd handig.
    Hoeveel je verdient bepaal je zelf, als je via een gastouderburau werkt (doet bijna iedereen) heb je geen arbeidscontract met het bureau, dus je mag je eigen tarief bepalen. daarnaast kun je er voor kiezen bij mensen thuis te werken of in je eigen huis en er zelf voor kiezen hoeveel kindjes je wilt opvangen. De vrijheid die je hebt in je werk (ook inhoudelijk), vind ik ook heel erg fijn.
    Of je luiers en eten zelf mee laat nemen of zelf koopt (en dus meerekent in de prijs) mag je ook zelf weten. Waar je op kunt besparen is het gastouderbureau. Ik betaal het GOB zelf, maar meestal doen de vraagouders dit. Er zijn hele dure bureau's die bv. €2,50 per uur vragen, als je dan zelf nog met een tarief van €4,00 komt, moeten ouders heel veel zelf betalen, de maximale uurvergoeding voor de kinderopvangtoeslag is €5,19 en prijs je jezelf misschien uit de markt.

    Veel succes!
     
  12. christina89

    christina89 Niet meer actief

    op de vraag of je luiers en eten zelf moet vergoeden:

    meestal spreek je met de ouders een eetvergoedig af dat komt neer op:
    broodmaaltijd 0.75-1.50
    avondeten 2.00-3.00
    dit is iets wat je zelf (buiten het bureau om) regelt met de ouders

    voor de rest (luiers, zalfjes, extra setje kleding, flesvoeding en dergelijk) is handig om de ouders zelf mee te laten nemen

    zelf had ik toen ik in eigen huis werkte een voorraadje extra luiers voor het geval dat er toch wat te weinig mee genomen was
     
  13. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb laatst ook een gesprek gehad over het gastouder worden en ik kreeg te horen dat het nu moeilijk is om kindjes te krijgen doordat de ouders onzeker zijn en niet weten hoe en wat met de belasting ed. Ik heb daar om besloten er nog even vanaf te zien.

    Onze kids gaan wel naar een gastouder en die krijgt per kindje 5 euro per uur en telt 1 euro per dag voor het eten en drinken.
    Luiers en doekjes geef ik zelf mee.
     
  14. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Welke opleiding heb je precies nodig voor gastouder?
    Ik weet dat je sowieso kinder ehbo moet hebben, maar welke opleiding?
     
  15. christina89

    christina89 Niet meer actief

  16. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Jeetje mina!
    En dat om op kinderen te passen?
     
  17. manytroubles

    manytroubles Actief lid

    9 dec 2006
    357
    0
    0
    @Bastet

    Je hoeft niet alle genoemde diploma's te hebben hoor! ;)

    Manytroubles
     
  18. Bastet

    Bastet Niet meer actief

    Nee, dat snap ik.
    Maar wat is er mis met gewoon gezond verstand?
    Wie heeft bedacht dat je, om op kinderen te mogen passen, een van deze opleidingen moet hebben.
    Er zitten opleidingen tussen die ik niet eens met kinderen in verband zou brengen.
     

Deel Deze Pagina