Zelf ontworpen geboortekaartje af laten drukken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door duha, 16 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duha

    duha Actief lid

    12 dec 2007
    181
    0
    0
    Hallo!

    Op internet vind je veel sites waar je geboortekaartjes kunt bestellen. Nu heb ik er zelf eentje ontworden en wil ik die eigenlijk via internet opsturen naar de drukker en laten afdrukken. Weet er iemand een website waar dit voor een leuke prijs kan?

    Groetjes!

    Merijn
     
  2. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    als je een goeie site gevonden hebt, hoor ik het ook graag :) ik ben er ook naar op zoek
     
  3. Anna1978

    Anna1978 Actief lid

    7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    geboortepost.nl misschien?
     
  4. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    is het niet makkelijker om naar een drukker in je buurt te gaan en daar een offerte te vragen?
     
  5. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    via geboortepost.nl kan je idd veel zelf doen, ook je eigen foto uploaden en evt. nog bewerken...
     
  6. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Zo hebben wij dat ook gedaan bij ons zoontje en gaan wij nu weer doen.

    Offtopic: Pluys hoe gaat het met je? De laatste loodjes, meid
     
  7. pluys

    pluys Fanatiek lid

    30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    offtopic

    Het conny!

    ik pb je wel even ;)
     
  8. croky

    croky Actief lid

    9 aug 2007
    428
    0
    0
    je kunt het beste met je ontwerp naar een copy-shop (bv multicopy) bij je in de buurt. Daar kunnen ze kijken of het ontwerp bruikbaar is, kun je het hebben over het papier (dikte, kleur, mat of glans) en kun je kijken naar bijpassende enveloppes.
     
  9. duha

    duha Actief lid

    12 dec 2007
    181
    0
    0
    Ik ben vanmiddag inderdaad e en bij de enige drukker hier in het dorp geweest. Vierkante kaartjes, 13 x 13 cm, enkel (dus alleen voor en achterkant), volledig in kleur: 60 voor ongeveer 65 euro of 100 voor iets meer dan 80 euro. Valt wel mee dacht ik zo :)
     
  10. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb ook goede ervaringen met geboortepost, niet duur en erg goede service!
     
  11. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
  12. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    ik heb ook kaartjes ontworpen op geboortepost, maar de drukproef is echt niet mooi en een heel andere kleur dan op beeld.
     
  13. zeppie

    zeppie Actief lid

    9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    http://www.printking.nl/
    Het zou de beste en goedkoopste moeten zijn.
    Je kunt je eigen ontwerp er naar toe mailen en ze maken ook ontwerpen.
     
  14. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    lientje, ik heb vorig jaar geboortekaartjes laten drukken bij geboortepost, maar ik ben van mening dat het dit jaar echt aanzienlijk minder mooie gedrukt word. net wat jij al zegt, de kleuren kloppen niet!
    ik heb een foto geupload en gebruikt als achtergrond, en die is echt veel veel donkerder wanneer zij hem afdrukken. als ik de foto zelf lichter upload, helpt het ook niet want dan komen er weer lelijke vlekken en lijnen in omdat het contrast lichter is.
    ook tijdens het maken bij geboortepost weet je totaal niet waar je aan toe bent, want het lijkt dan op een bepaalde manier op de proefdruk als pdf, en eenmaal gedrukt is het toch weer heel anders!
    vorig jaar was mijn zelfgemaakt kaart echt vrijwel 1:1 qua kleuren bij geboortepost, maar blijkbaar is er iets veranderd bij hun drukker ofzo
    (vandaar ook dat ik meelees in dit topic voor een beter alternatief hihi)
     
  15. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ja inderdaad Jalea, bij mij precies dezelfde ervaring. Ik had een achtergrondje in een soort kartonkleur uitgezocht, maar toen ik de drukproef ontving was het kaartje groen (als in radioactief groen) en mijn foto had ook een groene waas gekregen.
     
  16. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    kijk eens op www.poobies.com. Ik heb daar zelf een kaartje ontworpen.
    Zie mijn album voor het resultaat.
     
  17. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb kaartje zelf ontworpen en laten drukken bij bredewold.nl, erg goed en hij luisterd heel erg naar wat jij wilt!

    de kosten vielen erg mee
     
  18. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Nou zeg! Ik haal even dit topic omhoog, want jeetje, ik zit me ene partij moeilijk te doen bij geboortepost!
    Heb in maart 2007 ook naar volle tevredenheid mn gebkaartjes daar laten drukken, maar nu?!?!
    Heb precies hetzelfde probleem met kleuren enzo, ziet er niet uit!
    Poobies id toch weer wat duurder natuurlijk, ik denk dat ik binnenkort maar s hier wat drukkerijen af ga, multicopy misschien?
    Jammer zeg, dat de kwaliteit daar zo achteruit is gegaan!
     
  19. croky

    croky Actief lid

    9 aug 2007
    428
    0
    0
    ik quote mijn eerdere bericht maar even, want dat is echt de allerbeste optie.
    Je zit dan 1 op 1 met iemand om tafel die er verstand van heeft en je kan adviseren.
    Soms zit het 'm al in bijvoorbeeld de foto anders opslaan, zodat de kleuren geschikt worden om te drukken.
     
  20. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    dankje voor de moeite, had er wel even snel overheen gelezen, maar ik vind dat weer zo'n gedoetje, ben erg verwend met alle mogelijkheden van inet tegenwoordig..

    maar mss moet ik dat toch maar even doen.
    weet dat het niet aan mij ligt het probleem, want ben aardig handig met photoshop. maar baalde er gewoon van dat geboortepost zo stom deed!

    zal binnenkort s nr multicopy gaan, al ben ik op de een of andere manier bang dat dat prijzig kan gaan worden. maar erg bedankt!
     

Deel Deze Pagina