Zelf regelen..?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Emmaatje, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi Ilja,

    Vanaf een dag of 3 geleden ben ik, in overleg met het CB begonnen Daan fruit te geven. Hij smult ervan ;). Tot die tijd kreeg hij nog 5 flessen (180+6) per dag. De tweede dag werd Daan pas om 9.00 uur wakker!Dat was gisteren, ik kwam toen automatisch op 4 flessen uit. (De laatste is met 2 eetlepels Nutrix erdoor). Ik dacht...dat is vast toeval. Heb gister, omdat hij op maar 4 flessen uitkwam ook groentehap gegeven. Weer smullen :D . Vanochtend werd hij weer pas om 9.00 uur wakker. Is het nou dan zo dat hij zijn eigen ritme maakt, zelf zijn voeding daarop ook aanpast?Hij heeft wel genoeg aan wat hij nu krijgt, maar omdat hij nog maar 4 maanden is, ben ik wel wat onzeker. Zou je zijn schema even willen bekijken, ik ben benieuwd wat jij ervan vind. Daan is nu 64,5 cm lang, 6800 gr, 4 maanden oud.

    900 uur fles 180+6
    11.00 uur half potje fruithap
    13.00 uur fles 180+6
    16.30/17.00 uur half potje groentehap
    17.30 fles 180+6
    21.30 fles 180+6 + 2 eetlepels Nutrix
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als Daan het hierop goed doet zou ik zeggen zo laten. De richtlijnen zouden zeggen nog 5 flesjes, maar dat zijn richtlijnen. Daan weegt ook al bijna 7 kilo, dus laat hem zelf zijn ritme maar bepalen.
    Wat je zou mogen doen is eventueel de laatste fles of anders een fles tussendoor wat meer aanbieden. Dus een fles van 210cc water en 7 schepjes.

    Ilja
     
  3. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Jemig, wat ben je snel :D

    Dank je voor je antwoord, goeie tip!Ik zal Daan het zelf laten aangeven!

    liefs Emma
     

Deel Deze Pagina