Zelfde naam als nichtje?

Discussie in 'Babynamen' gestart door fenna231, 13 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    #21 Nemo1, 14 jul 2018
    Laatst bewerkt: 14 jul 2018
    Ik had een beetje het zelfde dilemma ik vond jace echt zo mooi! Maar nichtje heet jaicy en dat vond ik echt te veel op elkaar lijken! Dus we zijn voor een andere naam gegaan! Achteraf ben ik hier zo blij mee, want ik vind j.ake veel mooier :)

    Mijn zusje vond het eigenlijk juist heel leuk dezelfde soort naam, maar voor mij gevoel vond ik het echt te veel op elkaar lijken.
    Ik zou het dus niet doen!
     
  2. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Zou mij absoluut niet tegenhouden! Denk ook dat niemand in mijn familie het raar zou vinden, eerder een eer!
     
  3. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Maar je nichtje (kind van broer/zus) vind ik nog weer anders dan een nichtje (kind van oom/tante).
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik heb exact hetzelfde. Zelfde naam met 1 letter erbij.

    Al is dit de dochter van mijn broer..
     
  5. fenna231

    fenna231 Nieuw lid

    13 jul 2018
    4
    12
    3
    Vrouw
    Dank voor alle reacties so far!
    Is inderdaad een nichtje wat al ouder is, en ondanks goed contact komen we haar niet veel tegen in dagelijks leven want ze woont in Belgie. Meesten zeggen dus; ofwel gewoon niet doen, ofwel overleggen met je ncihtje.. maar niet per se overleggen met oom :)
     
  6. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet doen, ongeacht de band. Ik zou het persoonlijk heel onorgineel vinden als er een kindje in mijn familie werd geboren met dezelfde naam, dus dan doe ik dit zelf ook niet.
    Mijn nicht heeft een dochter, Emi. Wij vonden (vinden) Amy prachtig, maar is precies dezelfde uitspraak.. Ook al zien we ze bijna nooit, we hebben toch voor iets anders gekozen.
     
  7. fenna231

    fenna231 Nieuw lid

    13 jul 2018
    4
    12
    3
    Vrouw
    Ja ik vind de dochter van je oom ook echt iets heel anders dan de dochter van je eigen broer of zus..
     
  8. Nemo1

    Nemo1 Bekend lid

    27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    O ik dacht dat het om haar nichtje ging van broer/zus want dat vind ik toch wel een beetje vreemd :)

    Maar als het nichtje van je oom/tante is vind ik het idd een ander verhaal. Wellicht zal ik de naam dan wel gebruiken als ik echt geen andere naam meer tegen kwam! Maar het zal zeker ook niet mijn eerste keuze zijn!
     
    K00 vindt dit leuk.
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik heb zoveel neefjes en nichtjes.. als ik al die namen niet kan gebruiken blijft er niks over.
    Zou niet de naam van het kindje van mijn zwager of broer nemen (zo'n nichtje)
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou het een ander verhaal vinden als het een dochter van je broer/zus zou zijn. Dat is ook je nichtje, maar staat vind ik een stuk dichterbij. Dan zou ik het niet doen namelijk.
    Maar gezien het om de dochter van je oom gaat, sja.. je zegt het zelf al.. hij kAn het niet leuk vinden dat je de naam ook gaat gebruiken, maar hij kAn het ook een eer vinden. Niet aan jou/jullie dus om in te vullen van wat hij misschien wel gaat vinden ;) Gewoon doen wat jullie graag willen!
     
  11. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Nee, dat zou ik niet doen.
     
  12. fenna231

    fenna231 Nieuw lid

    13 jul 2018
    4
    12
    3
    Vrouw
    Ha allen, Nog even een terugkoppeling voor mensen die misschien met dezelfde vraag zitten. Ik heb uiteindelijk aan mijn nicht gevraagd en die zou het heel erg leuk vinden als de kleine die naam (haar naam) krijgt. Goed advies geweest dus om het even met haar te overleggen!
     
    moonchild, Lisanne1811, kleineM en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    Nee zou ik niet doen er zijn zoveel andere namen en dan kies je juist eentje uit die in je familie voorkomt....

    Ook niet als ze het goed vind maar aangezien je al overlegd hebt ga je het denk ik wel doen
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Bij kind van broer/zus zeg ik nee, kies wat anders.
    Bij kind van oom/tante zou ik het wel doen. Maar ook afhankelijk van de leeftijd van betreffende neef/nicht. De kinderen van 1 van mijn tantes zitten in dezelfde leeftijd als mijn kinderen, zelfde dorp, zelfde school dus bij hun zou ik dat ook niet doen. Maar neef/nicht die verder weg woont of stuk ouder is... geen probleem:)
     
  15. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Zou het niet doen, misschien toch overleggen wanneer jullie het echt willen?
     
  16. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Dat heeft ze al gedaan.
     
  17. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Toen ik een jaar samen was met mijn toenmalige vriend, nu man, kreeg mijn nicht een zoon die ze de (weinig voorkomende) naam van mijn man gegeven heeft. Zij zei erover dat ze het altijd al een mooie naam vond en niet haar kind anders wilde noemen want stel onze relatie ging weer uit dan had ze wel daarvoor haar kind anders genoemd. Ik was even verbaasd en mijn man vereerd, en nu is het gewoon zo..
    Wij zien familie niet zo vaak, en mijn achterneefje al helemaal niet.

    En nu vind ik een naam mooi die een achternichtje van mijn man (dus dochter van zijn neef) ook heeft. Maar die heb ik in onze 10 jaar samen ook pas een paar keer gezien dus ik zou het gewoon doen. Mijn man is niet overtuigd van de naam.
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Zolang ze niet ook dezelfde achternaam hebben zou ik zeggen, doen!

    Ik ken dus iemand die heet bv Anna Jansen, en haar nichtje ook..beide geen extra namen en het zijn geen veel voorkomende namen :confused:
     
  19. Itsme123

    Itsme123 Actief lid

    29 okt 2017
    129
    130
    43
    Vrouw
    Ik denk dat het me niet tegen zou houden. Ik kom zelf uit een grote familie en veel neven en nichten hebben nu jonge kinderen. Er zijn sowieso al meerdere jongens met dezelfde naam zonder dat bedoeld is als familienaam of vernoeming, maar gewoon omdat de ouders dat een leuke naam vonden. Niemand doet er moeilijk over.

    Wel zou ik de keuze over de naam zelf houden, dus niet vragen of het mag, maar vriendelijk mededelen dat dat het gaat worden.
     

Deel Deze Pagina