zelfgemaakte geboortekaartjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 19 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wie heeft zelf z'n geboortekaartjes gemaakt, en heb je er voorbeelden van?
    ik zit eraan te denken zelf kaarten te gaan maken (heb er ook niet heeeel veel nodig dus dat scheelt ;)) maar kan wel wat inspiratie gebruiken.
    't belangrijkste is dat er naderhand op eenvoudige wijze bijv. een inlegvel oid geprint kan worden met alle gegevens, maar ik al wel van te voren de rest van de kaart maken kan, anders ist onbegonnen werk natuurlijk ;)
     
  2. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Er zijn zoveel manieren waarop je kaarten kunt maken... kaarten kalligraferen, 3d-kaarten, perkament kaarten, beplakte kaarten, geborduurde kaarten, fotoshop-kaarten, etc.
    Dus ehm, wat is een beetje je bedoeling? ;)
     
  3. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Ik heb mijn kaartje op Poobies.com gemaakt. Daar hebben ze ook voorbeelden staan. Ik heb zelf een stripje van Calvin and Hobbes gebruikt dat ik erg leuk en passend vond op de voorkant. Binnen een klein gedichtje en de naam enzo.
    Op Poobies kun je het helemaal uitproberen steeds veranderen. Je kunt daar ook een proef laten sturen, dan zie je hoe het er "live" uitziet.
    Je kunt daar na ook na de geboorte de gegevens aanpassen en dan voor het echie laten bezorgen. Je krijgt het dan per koerier binnen 24 uur. De enveloppen kun je al eerder laten komen.
     
  4. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij gaan door middel van foto's een kaartje maken. gaan ze zelf printen. eerst van de week kaartjes uitzoeken bij de winkel waarschijnlijk een hobby winkel en daarna foto's maken en een proef maken.
     
  5. frederike80

    frederike80 Fanatiek lid

    21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    mijn broer heeft onze tekeningen gemaakt...(voorkant en binnenkant)...rest zelf bedacht (lay-out, lettertype, ruitje enz)...beetje knippen plakken en bij een drukkerij laten drukken

    [​IMG]
     
  6. frederike80

    frederike80 Fanatiek lid

    21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    [​IMG]

    binnenkant

    vorige berichtje was de voorkant :)
     
  7. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Aan je bericht te zien dacht ik dat je ze zelf wilt maken ipv drukken..

    Als je een zoekt op "scrap kaarten" dan kom je al een heel eind
    http://www.google.nl/search?hl=nl&sa=X& ... en&spell=1

    eventueel kun je de afbeelingenfunctie gebruiken ;)

    Ik wil je wel helpen de beschrijving van het kaartje te maken als je er een hebt gevonden waarvan je denkt "hoe doen ze dan nou weer" :) :)

    of in een tijdschrijft kijken, momenteel is er een tijdschrift speciaal voor scrapkaarten "cards only".. over 2 weken komt er weer een editie uit.. staan erg veel kaarten in.."

    En natuurlijk.. een kaart die je ziet kun je ook maken met een andere afbeelding/kleuren etc.. ;)
     
  8. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn omschrijving was wel erg vaag bedenk ik me nu :D
    bij onze oudste hebben we zelf een prachtige kaart ontworpen en laten drukken, was een groot succes :)
    nu zat ik idd te denken aan iets anders dan wat je online maken kunt en dan laat printen (of als het nodig is zelf laten afdrukken als foto), vooral omdat ik me nogal beperkt voel omdat ik geen super photoshopper ben en dus allerlei leuke ideeen niet zelf kan uitwerken (en laten doen is onbetaalbaar)
    ik vind iets met foto's helemaal geweldig maar vind het bij geboortepost.nl(daar heb ik die van de oudste laten drukken) een enorme beperking dat je iets in hele hoge resolutie upload en vervolgens als het gedrukt is alsnog 'lijnen' te zien krijgt. daarom ben ik nu wat aan het brainstormen hoe ik dat anders zou kunnen doen, evt. door zelf het kaartje als foto te laten afdrukken en er dan zelf een kaart van te maken oid
    lastig puntje is dat de kaart voor onze oudste zo'n succes was dat het moeilijk te evenaren is, en ik al snel weer met een soortgelijk idee zit (maar dan met andere afbeeldingen en kleuren), niet erg origineel dus

    alle suggesties zijn welkom :D
     
  9. sivlie

    sivlie Lid

    26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    Ik vind het zelf ook altijd leuk om geboortekaartjes te maken.
    Heb er al verschillende voor mensen in de omgeving gemaakt.
    Er staan er een aantal van op mijn "freubel-site".

    http://www.silvisual.nl/album/wenskaart/geboorte/

    Thja iedereen heeft natuurlijk een eigen stijl, maar wie weet kun je er iets van ideetjes opdoen.

    Groetjes!
     
  10. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat een leuke kaartjes zeg! in wat voor progje hebt je ze gemaakt?
     
  11. sivlie

    sivlie Lid

    26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    De meeste zijn gewoon met de hand getekend (gewoon op papier dus).
    Later ingescand en in Photoshop ingekleurd en afgewerkt.
    (Kan natuurlijk ook in een anders foto-bewerkingsprogramma)
    Leuk om te doen hoor!

    Succes en laat je straks zien wat het geworden is?
     
  12. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb een foto van mn buikafdruk en de laatste echo gebruikt als voor kant en dan een inlegvel met de naam aan de linkerkant en de geboortedatum aan de rechterkant en in het midden de andere gegevens. de voorkant is iets smaller als de inleg. tis ff een beetje knippen en plakken, maar wel heel leuk. heb helaas op mn laptop geen voorbeeld van de kaart.

    liefs doris
     
  13. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hmm of ik het eindresultaat online zet weet ik nog niet eerlijk gezegd, t word nogal een persoonlijk kaartje deze keer.

    nooit geweten dat je zulke mooie resultaten kunt krijgen als je iets getekend hebt, dan inscant en bewerkt, dat lijkt me ook wel erg leuk om te doen!
    moet ik alleen wel ff beter leren photoshoppen :p
     
  14. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik had een creme kaart met een bruine en dan kleinere oranje label gemaakt met daar op baby voetjes gestempeld en een strikje er aan.
     

Deel Deze Pagina