Zenuwachtig voor autorit naar Frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Debaky, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

    Ladylola Fanatiek lid

    19 sep 2009
    4.832
    1.233
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ik lees je opmerking over, laat het maar over je heen lomen niet maken. Dat had zo ik kunnen zijn jaren terug. Maar je zal zien dat het allemaal wel mee valt. Tis heerlijk turen en je kan het dood plannen, maar uiteindelijk veranderd de rit niet. Maar met een aantal punten, kan je de rit wel prettiger laten verlopen.

    1) flink je spotify bijwerken en muziek offline zetten.
    2) dvd speler mee en/of ipad netflix films en series offline zetten.
    3) kwartet, puzzelboekjes, yathzee, 4 op een rij, kleurboekjese en etui mee.
    4) veel lekkere broodjes smeren en lekkers mee.
    5) koelbox op electra mee met gekoelde drankjes en fruit.
    6) in de nacht al gaan rijden.
    7) politie aanhouding nee geen idee van. Ben ook een stadskind, dus heb gekker dan gek al meegemaakt.
    8) stop om de 2/2,5u.

    Iedere km is een km dichterbij veel plezier en vertier :)
     
  2. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wat mij altijd helpt is om van dingen die veel spanning oproepen juist iets leuks te maken. Ik koop bijvoorbeeld voor de autorit allerlei kleine kadootjes/verassingen en verheug me er dan al op dat de kinderen dat vast leuk zullen vinden. Ook bedenk ik voor onderweg dingen die we kunnen doen als we even uit de auto zijn. Dit jaar had ik veel leuke dingen gehaald bij de boekvoordeel (luisterboeken, een boek dat door dora zelf wordt verteld als ze op t knopje drukken), kruidvat, zeeman en afgeprijsde diertjes van playmobil bij de intertoys. Ik vind dat zelf leuk dus t leid mij af en de kinderen vinden t ook leuk.
     
  3. lolu

    lolu Actief lid

    3 apr 2017
    187
    75
    28
    wij zijn net terug en hebben terig enkel gestopt om te plassen en even de benen kort te strekken, ging prima, dvd aan op de achterbank, we reden om 8 uur in de morgen weg en waren om 00.45 thuis en kids op bed en gedineerd bij de mac laat op de avond, dat vonden ze het leukste van de hele reis geloof ik. (1400 km vanuit spanje met wagentje erachter dus lekker door kunnen rijden)
    Het ging vanzelf. Niet te druk maken stoppen op leuke plaatsen en spelletjes ter plekke ontdekken, op de heenreis had ik bedacht dat ze bij 5 gele auto's bingo mochten roepen (bewust geel gezegd) na 2 dagen in spanje roept er ineens 1 van de achterban heel hard bingo ze had nummer 5 gevonden. ;)

    Komt goed en genieten de pret begint al als je de deur dicht trekt.
     
  4. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn de laatste jaren ook steeds in Nederland geweest. Dit jaar ook nog, trouwens. Maar altijd als ik de Tour de France zie en dan met name de bergetappes... dan mis ik Frankrijk. Nu ook een vriendin die in de Alpen heeft gewandeld en allemaal prachtige foto's liet zien. Dus wij zijn om: we gaan volgend jaar toch weer naar Frankrijk. Voor het eerst sinds we kinderen hebben.
    De reden dat we het eerder niet deden, is inderdaad de autorit. Ik vlieg zelf al zo'n beetje tegen het dak van de auto op na twee uur. Ik kan gewoon niet zo lang stil zitten. Afwisselend zelf rijden en man laten rijden scheelt iets. Maar ook als ik zelf rijd begin ik me na een uur of anderhalf gigantisch te vervelen. Tja, je hebt ADHD of je hebt het niet hè. Dat heeft toch ook wel wat nadelen helaas. En dan heb ik het dus nog niet eens over de kinderen gehad, haha. Ik ben benieuwd hoe die het gaan ervaren. Over het algemeen kunnen zij het iets kanger volhouden dan ik. De jongste slaapt ook wel en een tablet doet wonderen. Ik kan daar zelf niks mee, want ik word wagenziek. Maar het is fjn dat de kinderen in ieder geval stil zijn.

    De streek waar wij heen willen is negen of tien uur rijden. Ons plan is wel om halverwege te overnachten. Dan hebben we twee ritten die voor mij te lang zijn, maar beter te overzien. En omdat je dan minder hoeft te haasten kunnenwe ook wat uitgebreidere pauzes doen. Even de benen strekken, tikkertje doen, paar koprollen in het gras... dat ziet er misschien ook wat minder idioot uit als je kinderen bij je hebt. Daarna kan ik er wel weer even tegen.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  5. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.998
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier ook altijd stress voor de autorit bij vakantie. Wat mij enigszins helpt is paracetamol slikken voor vertrek. Lijkt alsof ik dan de moed vind om er nog relatief ontspannen bij te zitten ;)
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Heerlijk een autovakantie! Liefst zoveel mogelijk in de nacht rijden, en het nemen zoals het komt. In de nacht lijkt het lekker door en heb je niet zoveel onzekere chauffeurs als overdag. Pakweg elke 2-2,5 uur stoppen, maar dat kan ook eerder zijn als de chauffeur moe is, er iemand moet plassen, de kinderen aangeven even uitgelaten te moeten worden, we een heel mooi plekje tegenkomen etc. Man en ik wisselen af als chauffeur. Als de achterbank slaapt, wisselen we soms alleen even van plaats en rijden gelijk door, zo kan je met wat geluk een ruk van 5 uur maken. We plannen de stops dan ook niet. Op de een of andere manier speelt hij het altijd klaar dat ik de bloedirritante ring van Brussel doe, en hij wil de bergweggetjes rijden.
    We nemen wat favoriete speeltjes mee, en broodjes en gezonde snacks en water, en een enkel koekje. Van vreten in de auto voel je je uiteindelijk niet lekkerder. Van wegrestaurants word ik ook niet gelukkig in t algemeen, dus als het even kan nemen we eten mee om te picknicken.
     
  7. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Vroeg weg rijden.
    Lekker wat te snacken mee voor onderweg, de route op een kaart uittekenen zodat je onderweg kunt kijken waar je ongeveer bent...
    Leuke muziek opzoeken voor onderweg
    Ik vind autovakanties heerlijk eerlijk gezegd, zodra ik de auto in stap begint mijn vakantie...
    Wij gaan dit jaar een keer weer vliegen en kan niet wachten tot we volgend jaar weer lekker met de auto naar Italië ofzo kunnen
     
  8. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Hier hetzelfde, alhoewel ik er in NL totaal geen last van heb.... Denk dat het te maken heeft met het feit dat we 15 jaar geleden in het buitenland betrokken waren bij een busongeval. We zijn 2 jaar met het vliegtuig weg geweest, maar nu dus weer een keer met de auto. Nachtmerries overongelukken of van een berg af rijden zijn weer volop aanwezig :rolleyes: In de auto zit ik compleet gespannen dus ik ben doodop en alles doet pijn wanneer we aankomen....

    Mijn man redt het niet om uren achter het stuur te zitten, dus ik rij in NL en een groot deel van Duitsland en daarna neemt hij godzijdank de rest van de vakantie plaats achter het stuur. De kinderen gaan zitten en die hoor ik de heke reis niet, dus dat scheelt gelukkig een hoop!!!
     
  9. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    En???? Hoe is het gegaan?
     
  10. tricie83

    tricie83 Bekend lid

    20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik heb er ook last van hoor, en combineer dat met een paniek/angststoornis.
    Wij gaan vrijdag avond rond 23.00 rijden zodat de kids het grootste gedeelte van de rit slapen.
    Mijn man vind het heerlijk als alles om hem heen slaapt zodat hij flinke meters kan maken.
    Ik neem een mandje met ontbijt en een kleedje mee en dan kunnen we gezellig ontbijten in de buitenlucht. En gelukkig konden wij met het park afspreken dat we er eerder in mochten als we erg vroeg aankomen. En anders gaat er voor de zekerheid een aparte tas mee met zwemspullen. Desondanks zie ik er nog steeds tegen op, voor mij biedt een reistablet dus wel uitkomst denk, vooral omdat ik juist moet slapen. Voor de tijd dat de kids wakker zijn heb ik een boekje mee voor de afleiding en de kids kijken dvd of spelen op hun tablet.
     
  11. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    Los laten....
    Gaat altijd anders dan je van tevoren bedenkt!!

    een mens lijdt het meest, van het lijden dat hij vreest!!!

    Wij gaan met twee kinderen (6 en 8) 14 uur vliegen (plus nog 3 kwartier naar Schiphol rijden, 1 uur naar hotel daar). en daar 21 dagen rond reizen met auto.....

    Misschien stelt dat wat gerust haha :D
     
  12. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Off topic, maar dat klinkt wel heel erg gaaf! Waar gaan jullie naar toe?

    Wij hebben dit jaar heel erg zitten twijfelen.... met de oudste van 8 komt het wel goed maar de jongste is ook net 6 en we twijfelden of het rondreizen met hem wel zo'n succes zou worden (hangt natuurlijk van je kind af ;)) Geniet er van!
     
  13. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Bij ons viel het super mee voor de eerste keer! 02.00 in de nacht vertrokken, zou 9uur rijden zijn en via Parijs. Om 11u waren we al op de camping!!! Konden ook gelijk de caravan in (normaal pas 15u) dus echt fijn. Geen file gehad alleen wat drukker rond Parijs maar dat was te verwachten. Hopelijk verloopt dr terugreis ook zo goed!
     
    Saskia1984 vindt dit leuk.
  14. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    Haai haai, sorry zie nu pas je reactie!!!
    Die van mij zijn even oud. En we hebben leuke eco lodges geboekt... doen elke 2a3 dagen een stukje rijden en dan weer een mooie lodge. We rijden dus heel CR door :) Mocht je meer willen weten mag je mij altijd een PB sturen :)
     
  15. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Super gaaf! Geniet ervan! Ben erg beniewd hoe het bevalt! Misschien volgend jaar hier nog een keer opperen....
     
    muis26 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina