Zenuwachtig..

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door DramaisforNerds, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal..
    Ik ben morgen 6 weken zwanger en nog geen controles of echo's gehad. Onze eerste echo staat gepland op 3 oktober en dan ben ik 7 weken en 5 dagen zwanger.

    Ik vind het zo lastig om de tijd door te komen en blijf maar testen kopen en doen om te zien of het streepje donkerder word. Nu is die zo donker dat hij volgens mij niet eens meer donkerder kan worden, maar blijf onzeker.
    Ik heb ook nog niet echt kwaaltjes behalve enorm gevoelige borsten en ontzettend moe..

    Wat waren jullie ervaringen in de vroege zwangerschap waardoor je toch wel dacht, dit zit goed en is een plakbaby?
    Heb even wat oppeppers nodig haha..

    Owja..en ik heb vanmorgen getest met Predictor.. Klopt het dat daar de controle streep en de test streep precies andersom zitten van de kruidvat 2v5 testen?
    Bij mij word de Predictor controle streep ook niet donker.. Die blijft zo licht terwijl de test streep wel donker is. Klopt dit?
     
  2. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Hier foto van de Predictor en de kruidvat test die ik als laatste heb gedaan.

    Volgens mij zijn dus van deze testen de strepen omgekeerd van elkaar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik vond de eerste weken vreselijk, die onzekerheid en de tijd leek zo langzaam te gaan. Mijn enige kwaaltjes waren ook gevoelige borsten en erg moe. Ik ben nooit misselijk geweest (gelukkig, haha). Maar het is beide keren goed gegaan. Ik denk dat je niet anders kan dan de tijd uitzitten. Hopelijk is het snel 3 oktober! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!
     
  4. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Als eerste, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wij zijn ongeveer even ver :). Ik snap dat je blijft testen, maar ik zou daar niet te lang mee doorgaan. Op een gegeven moment is de tax bereikt en dan word je alleen maar onzekerder omdat de testen aflopen. Ik snap je helemaal dat het lang duurt! Ik heb zelf 1 oktober de eerste echo, ben dan 8 weken. Verder probeer ik zelf gewoon positief te blijven. Ik weet dat er nog veel mis kan gaan, maar het gaat vaak ook gewoon goed! Qua kwaaltjes heb ik (helaas) wel veel last van misselijkheid.. ik hoop wel dat dat snel minder wordt of weg trekt.. En voor iedereen zijn de kwaaltjes anders! Zolang je geen enorme krampen + bloedverlies hebt, zou ik proberen lekker positief te blijven!
     
  5. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Dankjewel! Vanaf wanneer was jij misselijk? Gelijk al of pas later in de zwangerschap?
     
  6. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Net voor 6 weken geworden, denk dat ik 5w5 dagen was. Toen kwam het langzaam op. Het vervelende is dat het bij mij de hele dag en nacht aanhoudt.. 's ochtends word ik vroeg wakker en dan kan ik niet meer slapen vanwege de misselijkheid en ga vrijwel gelijk over m'n nek als ik uit bed stap. Dat vind ik wel echt naar.
     
  7. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Dat lijkt mij inderdaad echt vreselijk haha.. Ik was bij de zwangerschap van mijn zoontje misselijk rond de 7 weken tot week of 16. Erna gelukkig helemaal weggebleven..
    Ene kant zou iets meer kwaaltjes nu niet zo heel erg zijn voor mijn onzekerheid. Al is misselijk dan niet het kwaaltje waar je op zit te wachten haha..
     
  8. Rnsk

    Rnsk Bekend lid

    7 apr 2018
    505
    433
    63
    Vrouw
    Het is mijn eerste, dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik hoop dat het bij jou wegblijft! En dat je op 3 oktober een mooie echo hebt, waardoor je zorgen verdwenen zijn :)
     
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Kwaaltjes zeggen helemaal niets, je kunt ze vollop hebben en niets eens een levend vruchtje bij je dragen. Daar moet je je niet op focussen.

    Probeer veel afleiding te zoeken, hobby’s, vriendinnen, avondjes naar de bios, etc. Schakel al je hulplijnen in en plan alles vol :)

    Het duurt nml heul lang zo, eer de 40 wkn voorbij zijn. Ik weet het uit ervaring :)

    Suc6!
     
  10. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik denk dat je zoveel hcg hebt dat er niet meer voldoende vloeistof is om de controle streep ook nog donker te krijgen! Die donkere streep is wel je teststreep!

    En kwaaltjes zeggen echt niks, bij mn dochter van week 6-16 heel veel overgegeven en bij mn zoontje helemaal geen last van kwaaltjes gehad! Later alleen last van vermoeidheid!
    Die onzekerheid ken ik wel, ik had het vooral heel erg bij mn dochter. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken, dat hielp hier echt!

    Van harte gefeliciteerd en hopelijk kan je snel meer genieten!
     
  11. Peppa83

    Peppa83 Lid

    19 sep 2018
    28
    8
    3
    Vrouw
    Ik snap je helemaal... Ik ben net iets verder en het is de eerstekeer en heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad. De spanning was groot. En nu nog trouwens, maar ik probeer vooral van het idee te genieten. En ondertussen genieten van m'n geheim samen met m'n vriend en een goede vriendin. Aftellen tot de volgende echo.
     
  12. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Omdat ik zo onzeker ben mag ik van de verloskundige aanstaande woensdagavond al langskomen voor een echo.. Ik ben dan 6 weken en 5 dagen zwanger.
    Zij gaf wel aan dat het nog kan voorkomen dat er nog niet goed iets te zien is..
    Iemand daar bekend mee?
    Ik had bij mijn zoontje een echo met 6weken en 1 dag en toen al hartaktie.
     
  13. Peppa83

    Peppa83 Lid

    19 sep 2018
    28
    8
    3
    Vrouw
    Mijn echo was goed te zien met zoveel dagen. Waarschijnlijk doet ze een inwendige echo.
     
  14. mvrtjex93

    mvrtjex93 Fanatiek lid

    4 okt 2013
    1.083
    481
    83
    Symptomen zegt echt helemaal niks! Heb geen enkele symptoom gehad behalve menstruatie die weg bleef, en heb nu toch een kleintje in de box liggen
     
  15. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Het stelt mij echt gerust dat er meer vrouwen zonder kwaaltjes zijn. Bij mijn dochtertje zo misselijk geweest, ik voelde mijn buik, pijnlijke borsten, etc. Ik was echt op en top slachtoffer van de zwangerschapskwaaltjes. En nu niks, noppes, nada. Ik voel me misschien een paar minuten op een dag zwanger, en ik droom levendig. Wat kan het uitblijven van kwaaltjes je onzeker maken zeg.
     
  16. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik begrijp die onzekerheid.. bij mij is het gewoon als de test positief uitslaat ik zwanger ben.. alleen echos geven mij ook meer duidelijkheid en zekerheid. Mijn testen bleven oplopen. veel symptomen gehad en alsnog heb ik 2 miskramen gehad ( bij 11+5 en 9+5) maar ook 2 goede zwangerschappen, ook met veel symptomen wat vroeg begon waardoor ik dus 1 week voor nod positief tests. De misselijkheid is bij mij overgegaan na 16wkn. Nu alleen nog heel zelden in de ochtend. En vermoeidheid
     
  17. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Hoe is je echo geweest??
     
  18. DramaisforNerds

    DramaisforNerds Actief lid

    18 sep 2018
    271
    82
    28
    Vrouw
    Helemaal goed.. Mooi kloppend hartje en de groei klopte precies met wat ik zelf ook had berekend. Was toen 6weken en 6 dagen.
    Ben nu 7weken en 5dagen.
    Vind het nog steeds spannend..

    Omdat je dus ook leest zoals bij TigerAngel7 dat het zelfs erna nog mis kan gaan..
     

Deel Deze Pagina