Hoofdje naar beneden.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirna, 10 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Weet iemand eigenlijk, wanneer je baby met het hoofdje naar beneden gaat liggen? Blijft het dan ook zo, of draait er nog een heleboel?
    Ik voel regelmatig aan alle kanten wat, dus ik denk dat er bij mij nog behoorlijk wordt gedraaid. :)
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    heb eigelijk geen idee
    wat ik me nog weet van naomi is toen ze naar beneden lag met haar hoofdje ook beneden bleef
     
  3. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Bij mijn eerste zwangerschap lag ze al rond de 30 weken met het hoofdje naar beneden. Ze hebben dan nog wel wat ruimte om te draaien.
    Mijn dochter heeft dat toen niet meer gedaan gelukkig!
     
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    Ik ben nu 29 weken zwanger en de baby ligt nog in een stuit. Volgens mij behoort het met een paar weken wel te gaan draaien. Maar het ligt al een aantal weken heerlijk met het hoofd omhoog! We wachten het maar rustig af!

    Lotte
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Bij 36 weken gaat de baby in de juiste positie draaien (liggen) en vaak blijft het dan ook zo liggen, omdat ruinte in je buik dan beperkter is.

    Tenzij je een dwarskop hebt zoals die van mij.
    in week 36 besloot madam dat op de kop hangen ook niet alles was en ging zich omdaaien om vervolgens in een stuit te gaan liggen.

    liefs jolanda
     
  6. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    bij mij draaid ie van links naar rechts met hoofd naar beneden maar ze kunnen nog genoeg draaien.Bij een kennis is het gedraaid met 36 weken ze vertelde dat ze ook nog met 37 weken kunnen draaien alhoewel het wel nauwer wordt Ik voel het goed als ie links of rechts licht of bezig is hahahha maar ligt meestal links :)
     
  7. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    hoi,

    ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. De baby ligt nog met het hoofdje omhoog. Als de baby over 2 weken (34 weken') nog niet is gedraaid, willen ze de baby handmatig draaien. Dit omdat het bij 36 vaak niet meer lukt. Ik denk dat mn baby nog wel zal draaien hoor maar je weet maar nooit. Ik ben erg benieuwd.
     
  8. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Nou, ik ben inmiddels 2 weken verder maar de baby ligt nog steeds in een stuit. Morgen wordt voor de zekerheid eeen echo gemaakt. Als het echt zo is, gaan ze het draaien deze week. Heeft iemand daar ervaring mee?
     
  9. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Niemand dus...?

    Ze gaan de baby donderdag draaien, ik ben erg benieuwd of het gaat lukken. Ik had gehoopt dat het afgelopen week spontaan zou zijn gedraaid maar helaas.
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    spannend hoor dat draaien, ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt een onprettig gevoel te zijn. Heb ik gehoord. Maar wat gebeurt er als het niet lukt om het kindje te draaien? Krijg je dan een geplande keizersnede of mag je toch proberen natuurlijk te bevallen?

    groetjes
     
  11. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Dat weet ik nog niet. Ik wil echt het liefst normaal bevallen en echt geen keizersnee. Probleem is alleen dat uit de echo's bleek dat de baby niet goed groeit dus volgende week wordt er sowieso nog een keer gekeken of de baby het wel naar zn zin heeft in mijn buik.
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Sorrie An
    Ik had het niet gelezen over het draaien
    Mijn dochtertje hebben ze ook geprobeerd om te draaien want zij lag ook in een stuit.
    Maar dit lukte niet omdat mijn buik te klein was en omdat het hoofdje niet mee wou draaien.
    Je moet liggen in een kamertje en dan word je aan de monitor gelegt, waarschijnlijk moet je eerst zo een klein half uurtje blijven liggen, om de hartslag van de baby in de gaten te houden.

    Dan komt de gyn en die kijkt nogeens naar de baby via een echo.
    Dan gaat ze duwen onderin bij je schaambeen, dit doet hij/zij om het kontje van de baby uit je bekken te liften zeg maar.

    Intussen tijd word de hartslag van de baby goed in de gaten gehouden
    En blijven ze vaak ook kijken wat er gebeurd ( dmv de echo)

    Als ze het kontje van je kleine uk uit de bekken kunnen duwen gaar ze proberen het hoodfje te sturen naar beneden toe.

    En wanneer je geluk hebt word het dan gedraaid.

    Je moet na die tijd vaak nog een half uur blijven liggen om de hartslag nog te blijven volgen.
    Zo is het bij mij gegaan.

    Ik hoop dat je nu een beetje meer weet over wat je te wachten staat, Je moet je tijdens het draaien proberen te ontspannen, dat zullen ze ook tegen je zeggen, is wel erg moeilijk want je bent natuurlijk ook zenuwachtig.
    Ik ben erg benieuwd of het lukt An
    als je nog wat wil vragen , vraag maar raak

    Groetjes
     
  13. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Ha, bedankt voor de reacties!
    Tsja, over dat draaien lees ik niet zoveel positieve verhalen, dus ik ben ook heel erg benieuwd. Ik verwacht maar niets, kan hety ook niet tegenvallen. Maar op www.nvog.nl vond ik trouwens ook wel een heel goede pdf met veel informatie.

    Jolanda: wat gebeurde er toen het niet lukte? Proberen ze het dan nog een keer?
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo An
    Nee ze hebben het niet weer geprobeerd
    Het hoodfje wou niet mee draaien en de kleine vond het allemaal ook niet leuk.
    Had geen keuze meer en er werd een keizersnede geplant een week later om die redenen.
    Ik denk dat het goed is om het allemaal over je heen te laten komen en niet te veel dingen erover te lezen.
    Dan ga je je alleen nog maar meer zenuwachtig maken, is ook de reden waarom ik me een beetje inhoud , wil je niet zenuwachtig maken vandaar.

    Ik ben benieuwd hoe jij het straks hebt ervaren.

    groetjes
     
  15. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Hmm, ik laat zeker wel even weten hboe het ging en zal je advies ter harte nemen. Nog wel een vraag: hoeveel weken zwanger was je bij het draaien? Want volgens mij is 35 1/2 week best vroeg of niet?
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hoi An
    Ik was 37 weken toen het geprobeert werd om de kleine te draaien.
    Bij mij werd bij 36 weken duidelijk dat ze in een stuit lag.
    Al die tijd had ze wel goed gelegen, maar net in week 36 begon ze te draaien in een stuit.
    hihi dacht dat de bevalling was begonnen zo'n pijn dat ze me deed!!
    ze deed er ook nog lang over ook van 22:00 tot 04:00 ongeveer.
    En toen kwamen ze er dus achter dat ze in een stuit was gaan liggen.

    35 1/2 week is misschien wel vroeg, maar als de gyn denkt dat de baby niet meer gaat draaien kunnen ze het beter nu proberen dan later.
    Nu is de baby nog wat kleiner dan over een week of twee, is dan misschien makkelijker met draaien.

    Ik zal aan je denken!!
    groetjes
     
  17. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    nou, helaas. Het is dus niet gelukt. Ik baal er zo van want omdat de baby in onvolkomen stuit ligt, is de kans ook nihil dat het uit zichzelf nog gaat gebeuren.
     
  18. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    O wat jammer An.
    En nu wat gaat er nu gebeuren?
    Ik bedoel als het niet gaat draaien, mag je voor een gewone bevalling gaan?

    Hoe heb je het proberen te draaien ervaren?

    Groetjes
     
  19. Anicka

    Anicka Lid

    17 aug 2005
    33
    0
    0
    Wat er nu gaat gebeuren weet ik niet. Aankomende disndag heb ik weer een afspraak in het ziekenhuis om te kijken hoe de baby groeit. Van wat ik gister heb begrepen, heb je in sommige zieknhuizen helemaal geen keuze en wordt het een keizersnede. Maar ik weet het nog niet, ik zie tegen beide heel erg op.

    Het draaien vond ik onprettig maar viel erg mee. Maar 1 keer deed het echt heel erg pijn en toen stopte ze ook direct. Alleen doordat ik wat weinig vruchtwater heb lukte het niet.
     
  20. nameless

    nameless Actief lid

    18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    Balen zeg!!! kop op!! alle ellende ben je weer vergeten als je/jullie kindje in je armen ligt!!!
     

Deel Deze Pagina