Vraagjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brien24, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brien24

    Brien24 Actief lid

    12 jul 2008
    149
    0
    0
    Goedemorgen,

    Ik ben eergisteren voor de tweede keer bij de verloskundige geweest en weer een echo gehad. En dit was helemaal goed Het was aan het springen en het zwaaide was erg leuk om te zien. Gisteren liep ik dan ook helemaal met me hoofd in de wolken en begin ook langzaam op de roze wolk te komen.

    Maar toch maar ik me soms toch wel zorgen.
    Ik mag nu pas weer met 15 weken terug komen. Dus pas over 5 weken.
    Ik ben al een onzeker typje en als ik lees op internet zijn er toch wel meiden waarbij met 12 weken het hartje is gestopt terwijl daarvoor de echo nog helemaal goed was.

    Hoe groot is de kans dat het bij 10 weken nog mis gaat?

    En is het normaal als je veel hebt gedaan op een dag en heel erg druk bent geweest dat je s'nachts last van je buik hebt?
    Hadden gisteren de verjaardag van me man en ben toch wel in de weer geweest en s'avonds in bed had ik rugpijn en pijn in me buik niet heel erg maar was een beetje een eng gevoel

    Sorry voor me vragen maar ben erg onzeker.
    En bij de verloskundige dan en ik daar en denk ik ow ga dat vragen en dat vragen maar ik vergeet dat gewoon


    Groetjes

    Brien
     
  2. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    De grootste kans dat het misgaat is tot 13 weken...
    De kans wordt kleiner als je ene kloppend hartje hebt gezien, en hard gezegd kan je je daar zorgen over blijven maken, doe ik ook als ik verhalen lees dat het na 30 weken nog mis ging....

    Die pijn in je rug en buik dat kan bandenpijn zijn, je baarmoeder groeit toch en daarvan krijg je een soort spierpijn in je buik.

    Geniet vooral van je zwangerschap!
     
  3. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    De kans dat het nog mis gaat is echt héél klein hoor, dus ik zou proberen daar niet al te veel mee bezig te zijn. Ik kwam zelf pas in de Holladijeeeeej stemming rond de 15 weken, dus ik herken je onzekerheid wel, maar ´t heeft zoals Noatje zegt geen nut want dan kun je bang blijven tot het eind aan toe. En dat zou zo zonde zijn!
     
  4. Brien24

    Brien24 Actief lid

    12 jul 2008
    149
    0
    0
    Ik zit er ook aan te denken om na 12 weken zo'n angelsound aan te schaffen zodat ik zelf soms het hartje kan horen. Want wachten tot 15 weken pff ik vind het wel heel erg lang. En daarna mag ik pas weer met 20 weken komen zei de VK. Ik vind er toch wel heel erg lang 5 weken wachten

    En aangezien de 12 weken voorbij kruipen. Maar ik denk dat iedereen dat wel vind dat de 12 weken langzaam gaan.
     
  5. Tennes

    Tennes Niet meer actief

    Inderdaad, die weken kruipen voorbij!

    Je denkt erover om een angelsound aan te schaffen. Je schrijft ook dat je een onzeker typje bent. Ben je dan niet bang dat je in paniek raakt als je het hartje niet kan vinden?
     
  6. Brien24

    Brien24 Actief lid

    12 jul 2008
    149
    0
    0
    Aan de ene kant denk ik wel dat ik denk ow shit ik kan het hartje niet vinden. Maar aan de andere kant als ik het wel kan vinden zou het voor mij een hele geruststelling zijn.

    Me man zei ook al het zelfde van zou je dat nou wel doen zo'n ding kopen :D
     
  7. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Als je eenmaal het hartje gevonden hebt lukt het de keren daarna meestal ook wel. Ik vind het een ideaal ding, het gaf me echt rust om ´s avonds voor het slapen gaan even naar z´n hartje te luisteren.
    Tja, en in ´t begin was ´t zoeken zoeken zoeken, heb de eerste paar dagen niets gevonden maar me niet druk gemaakt.
     
  8. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi! zoals al eerder geschreven is, de kans blijft altijd bestaan maar als je een kloppend hartje hebt gezien zit het vaak wel goed hoor!
    ik was pas op een verjaardag waar mensen het hadden over een doodgeboorte rond 30 weken. lekker hoor, zit je daar zwanger te zijn en hun hebben het daar over! Maarja, je kan je idd zorgen blijven maken maar probeer maar gewoon zoveel mogelijk te genieten!
    de tijd lijkt nu heeel langzaam te gaan, maar voor je het weet kun je je kindje ook voelen straks, en dan heb je echt geen angelsound meer nodig hoor voor die onzekerheid....
     
  9. Alita

    Alita Niet meer actief

    Niet lullig bedoeld maar het kan altijd misgaan en je hebt nog wel even te gaan dus als je je nu iedere keer moet gaan druk maken... geniet er gewoon van en vertrouw op je lichaam...
     
  10. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik ben ook zo'n onzeker persoon en daarom ga ik bewust geen angelsound kopen.
    Mocht ik het hartje niet vinden dan zou ik heel erg panikeren, dus om dit te vermijden ga ik vertrouwen op mijn lichaam en verder vertrouw ik op God.
     

Deel Deze Pagina