Opgezette voeten door vocht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ddebbyy, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hallo allemaal,

    Vorige week donderdag moest ik naar de VK.
    Ze checkte alles en alles gaat perfect ook met de kleine,
    Ze ligt al vast in mijn bekken met 28 weken dus dat is helemaal toppie!

    Alleen maakt ze zich heel erg ongerust over hetvocht wat ik vast houd...vooral mijn voeten. Maar ook mijn bovenbenen, mijn handen, vingers alles waar vocht kan komen komt vocht.

    Ik doe staand werk...sta van de 8 uur ongeveer 6 1/2 uur op mijn benen
    Mijn VK vertelde dat ik met mijn benen omhoog moet maar dat is op mijn werk geen optie. Ik ben daarom dus 50% minder gaan werken sinds afgelopen vrijdag.
    Maar het lijkt alleen maar erger te worden....mijn voeten zijn nu zo mega dik dat ik hele nachten wakker lig van het getintel en de hitte aan mijn voeten.

    Wat moet ik in hemelsnaam doen?
    Ik weet zeker dat t UWV zegt ja mevrouw je bekijkt het maar van een beetje vocht ga je niet dood.
    Maar de VK zegt dat t gevaarlijk is voor de kleine :confused:

    Pfffffffffff wie heeft dit ook mee gemaakt?
     
  2. 078mama

    078mama Niet meer actief

    He Debby,

    Ik hou ook zoveel vocht vast dat ik er zelfs al een keer voor in het ziekenhuis heb gezeten. Nu zijn mijn voeten, enkels, knieƫn en handen ook verschrikkelijk dik. Vooral de onrust in mijn benen zijn heel vervelend. Ik kan daardoor gewoon niet rustig zitten en dit is vooral 's avonds. Nu heb ik het er al een paar keer over gehad met de vk maar die heeft nog nooit aangegeven dat het slecht voor de baby zou zijn. Daarnaast is het UWV een zeer incompetente organisatie waarvan je nooit weet hoe ze gaan reageren dus wie weet. Overigens gaan ze niet snel tegen het oordeel van de vk in...
     
  3. Niet meer actief

    Nou als de VK zegt dat het zo ernstig is dat het gevaarlijk is voor de kleine, weet ik wel zeker dat het UWV zoiets nooit zal zeggen..
     
  4. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou de VK zei het volgende:

    Wanneer je vocht vasthoud...kunnen de afvalstoffen je lichaam niet uit.
    Wanneer de afvalstoffen je lichaam niet uit kunnen bestaat er eeen kans op zwangerschapsvergiftiging.
    Zoalng ik me verder goed voel...geen hoofdpijn, geen maagpijn en geen hoge bloeddruk is er niks aan de hand maar dat kan dus wel komen door t vocht.

    heb nog nooit met t UWV te maken gehad...ben nooit ziek en vind dit dus ook mega vervelend...vooral omdat ik me verder onwijs goed voel...

    Ik heb net de VK gebeld en ze zegt dat ik deze week moet aankijken...is het maandag nog steeds zo dan moet ik langs komen.

    Ze zei trouwens dat een fruit dag heel goed werkt...daardoor ga je flink plassen. Dat ga ik dus morgen maar proberen.

    Thanks voor de antwoorden!
     
  5. Niet meer actief

    Je moet gewoon aan jezelf denken & aan je kleine.. als jij zelf er een slecht gevoel bij hebt & je er niet fijn bij voelt moet je dit gewoon duidelijk aangeven..

    Ik herken je gevoelens wel hoor.. ook ik loop echt op mn tandvlees, heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer trek, maar ik wil ook niet ''zeuren'' want heb verder ook nog nooit echt met zulke instanties te maken gehad...

    Maar meid echt als t zo erg is, gewoon stoppen hoor!
     
  6. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Bij mij liep het ook de spuigaten uit, het is ookmerg vervelend voor jezelf! Mede vanwege het vele vocht moest ik ook 50 % gaan werken en met zes weken met verlof. Vocht blijft nu binnen de perken maar zit er nog wel heel erg. In de avonduren veel prikken en kriebelen, wordt er gek van! Zorg goed voor jezelf en zo ook voor je kleine! Uwv heeft mij toen ook gebeld maar toen ik verhaal van Vk had verteld zeiden ze: groot gelijk, doe maar lekker rustig aan!
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Het is inderdaad vervelend, maar meid het hoort erbij...ik heb ook olifantenvoetjes.

    Maar ach, als dat alles is... ;)
     
  8. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ja ik werk nu ook sinds afgelopen vrijdag voor 50%...dat vind ik al mega vervelend vooral nu de drukke periode weer begint..
    maar inderdaad ik moet aan mezelf denken en aan de baby dat is het belangrijkste momenteel.
    Hoop inderdaad dat t UWV niet moeilijk doet laat mezelf altijd veel te makkelijk afschepen :rolleyes: :oops:

    Inderdaad Moesje als dat het enige was zeur ik ook niet...als het ook heelemaal geen kwaad kon zou ik ook niet zeuren maar nadat ik hoorde dat je er zwangerschapvergiftiging van kunt krijgen loop ik inderdaad op mijn tandvlees ;)
    Een beetje vocht is niet erg.
    maar als jullie op de link drukken onderaan mijn babysite en dan in mijn dagboek kijken dan zien jullie een foto van mijn olifantenvoetje... ;)
     
  9. Heart

    Heart Fanatiek lid

    28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    :eek: :confused: Arme jij!
    Heb zelf ook last van vocht in mn enkels en voeten, maar wat ik heb is helemaal niks tegen jou! Wat zul je daar gek van worden zeg :confused:
    Zou idd maar goed over nadenken of je niet beter kunt stoppen met werken, je moet anders namelijk nog wel eventjes en zo te zien is t echt geen pretje :eek:
     
  10. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Jaa daarom, mensen zeggen al gauw ooohhh een beetje vocht....maar een beetje vocht maak ik me ook niet druk om..maar zoveeeeel vocht dus wel ;)

    Ja ik kijk het nu aan...moet nu nog 2 dagen werken voordat ik weekend heb...dan ben ik 3 dagen vrij kijken wat er dan gebeurd. Als ze dan ineens gaan slinken dan ga ik er serieus over nadenken om toch te stoppen hoe vervelend ik het ook vind :cry:
    Ik moet de hele maand september nog werken...en de een week van oktober...maar inderdaad met deze voeten ga ik dat niet halen :oops:
     
  11. joel

    joel Fanatiek lid

    10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ha hier ook zon probleem
    ik hielt best snel vocht vastg nu heb ik kenkels ipv enkels en boven benen en armen maar sinds paar weken tintelden mijn handen maar sinds 3 machten kan ik niet meer slapen van geen gevoel ik handen of slaap handen en gync zegt dat het geen kwaad kan voor de kleine alleen ik hou dit geen 6 wken meer uit dus hoop dat ie snel komt of iets maar er is niks aan te doen. vele plassen ja maar dat doe ik al vanwege dat ie op mijn blaas drukt maar verder gewoon drinken voetjes omhoog en rust.

    succes.-
     
  12. Niet meer actief

    Nou meid ik heb je site bekeken.. ten eerste; SUPERMOOIE site! :)

    ten tweede... respect voor jou want ik was allang gestopt met werken! je voeten zijn ECHT heel dik!
     
  13. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik hou ook erg veel vocht vast al in de 20 weken. Enkels zijn niet meer te onderscheiden van mijn onderbenen.
    Ringen zijn al erg vroeg afgeknipt. In mijn linkervingertoppen heb ik amper meer gevoel en ze tintelen door het vocht.
    Voeten zien er ook niet uit. Zitten complete kussens op.

    Ik weet dus hoe je je voelt.

    Ik kreeg als tip heel veel drinken ong 2,5 liter. En werkelijik waar het vocht werd minder. Omdat je door het vele water drinken vocht afdrijft.
    En geen zout eten.
    's nacht een kussen onder je matras.
     
  14. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb dit niet meegemaakt. wel een beetje vocht maar niet zo extreem...

    wens je er veel sterkte mee en als het niet gaat, gewoon ziekmelden he! jij en je kindje zijn belangrijker, dat werk loopt ook wel door zonder je...

    succes!
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb het carpaal tunnel syndroom gekregen door vocht....(daar helpt trouwens 's nachts spalken ook weer goed tegen... ;) ) Dus vocht kan idd lastig zijn.

    Als ik jou was zou ik het aankijken, en idd als het niet minder wordt, toch misschien minder gaan werken hoor.
    Maar het warme weer is nu ook afgelopen, dus misschien worden je voeten wel gauw wat dunner!

    Succes
     
  16. Niet meer actief

    Precies.. ik heb ook wel vocht gehad, tijdens die hitte.. maar niet zo extreem! Echt meid je moet voor jezelf kiezen, dit lijkt me ook niet gezond.. Je kan je schoenen ook niet meer normaal aan denk ik?
     
  17. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Met die hitte was het nog erger...maar dan heb je zoiets van...naja het komt door de warmte ;)

    Schoenen gaan inderdaad niet meer....had altijd maat 39 loop nu op slippers van mijn zusje maat 41 en dat gaat net allemaal.
    Die foto is gemaakt toen ik net terug kwam uit mijn werk...daarna ga ik direct met mijn voeten omhoog en word het wel iets minder hoor.
    Ik drink ook gigantisch veel water...kan geen water meer zien ;)

    Een kussen onder het matras is echt een goeie.....had ik nog niet aan gedacht ik legde er altijd een aan mijn voeteneind maar sochtends lag ie op de grond...dat ga ik vannacht direct doen.

    Thanks meiden voor de tips...
    Ik ga het aankijken het weekend en anders toch maar stoppen met werken :cry:

    Groetjes Debby
     
  18. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Nou meid ik heb net je foto bekeken en das echt niet normaal hoor! ik had ook zulke voeten en nunog (een jaar later) nog steeds mijn eigen maat schoenen niet aankunnen!

    Je moet wel op jezelf letten en een beetje voocht hoort erbij maar niet zo denk ik dan maar.. dit is echt een olifantenvoetje zoals wij ze noemen.

    Ik lag met voeteneind omhoog te slapen en dronk veel brandnetel thee dan was het houdbaar maar nog nogt niet normaal.
     

Deel Deze Pagina