Zes weken zwanger.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door megamutsje, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megamutsje

    megamutsje Bekend lid

    14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal

    Ik ben vrij nuchter ingesteld maar nu toch wel erg onzeker.

    Ik ben vandaag zes weken zwanger.
    Je zou nu toch wel de nodige kwaaltjes moeten hebben.

    Maar ik ben nog niet misselijk plas niet veel meer dan normaal.
    Het enige is krampen in mijn buik en iets gevoelige borsten. Overal zie je zes weken zwanger nu gaat het beginnen met de kwaaltjes.
    Maar niet hier hoor.

    Meer dames die niet extra plassen misselijk zijn of wat dan ook.
     
  2. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Ben vandaag 6w1d en ik plas ook niet meer dan normaal hoor! Onthoud, elk lichaam is anders en zelfs elke zwangerschap is anders. Er is niets abnormaals aan de hand. Mijn borsten zijn ook niet heel erg gevoelig, en dat schommelt per dag of zelfs per tijdstip. De ene keer de hele dag, dan weer 3 dagen niet, dan weer alleen 's avonds, etc...

    Misselijk ben ik wel met vlagen, en ook dat kan ineens weer weg zijn. maar er zijn vast genoeg dames die dat ook niet hebben gehad. Mijn moeder is bijvoorbeeld nooit misselijk geweest van mij en mijn zusje.

    Wanneer heb je de echo?
     
  3. megamutsje

    megamutsje Bekend lid

    14 feb 2017
    521
    166
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je geruststellende woorden.
    Ik heb 3 augustus de acht weken echo.
     
  4. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Oke, probeer het een beetje los te laten en te genieten, hoe moeilijk dat ook is af en toe, ik weet er alles van. En stop met jezelf vergelijken met anderen, dat maakte mij echt gek. Ik las overal dat mensen last hebben van krampjes en steekjes, en ik heb dat bijvoorbeeld zelden gevoeld. Ik weet nu dat iedereen anders is en waar persoon A last van heeft vanaf dag 1, heeft persoon B in die 9 maanden nooit last van gehad. Niets is raar wat dat betreft. Het is zo'n bijzondere tijd en het komt vast allemaal goed!
     
  5. YasmijnN

    YasmijnN Fanatiek lid

    8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Nog geen 6weken, maar ik voel helemaal niets behalve IETS gevoellige borsten.

    Snap je onzekerheid, maar kwaaltjes zeggen niets :)

    Vetrouw op je lijf, moet ik ook echt leren hoor haha. Ben ook zo onzeker als de pest ha!
     
  6. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je hoeft geen symptomen te hebben hoor! Met de eerste zwangerschap eigenlijk nauwelijks ergens last van gehad... Wees blij :thumup:
     
    YasmijnN vindt dit leuk.
  7. LibelleClaire

    5 jul 2017
    79
    104
    33
    Vrouw
    Ik doe het ook hoor, vergelijken met anderen. Ik heb juist helemaal geen krampen in mijn buik (op 1 hand te tellen sinds mijn positieve test, waar heeft iedereen het over?!), moet ook echt bijzonder weinig plassen (minder dan normaal!) maar ben juist alleen maar misselijk. Waar ik dan ook weer allerlei nare redenen aan ga hangen...
    Ach... Wij vrouwen. Wij denken veel te veel na! ;)
     
  8. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik moest in het begin ook niet meer plassen hoor, dat is pas iets van laatste weken (nu 37).

    Er zijn zoveel vrouwen die niets voelen, zou me daar niet zo druk om maken (snap heel goed dat het je onzeker maakt, maar is echt niet nodig).

    Gefeliciteerd!
     
  9. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Wij zijn even ver (6w2d) en ik heb ook amper krampen gehad (en als ik het wel had, dan waren het krampJES) en weinig plassen zoals ik hierboven aangaf. Ben ook met vlagen misselijk! Maar kan gelukkig wel alles binnenhouden tot nu toe. Lijkt me echt verschrikkelijk om op werk over te geven, stiekem ook wel een angst van mij. Maargoed je doet er niets aan natuurlijk.
     
  10. LibelleClaire

    5 jul 2017
    79
    104
    33
    Vrouw
    Nee dat lijkt me ook vreselijk... Ik heb zelf een heel flexibel beroep, maar op de dagen dat ik werk moet ik echt knallen, zo heb ik aanstaand weekend vanaf 's ochtends heel vroeg een opdracht en dan heb ik echt geen naar-de-wc-ren mogelijkheden!
    Heb ook nog niet overgegeven, maar het lijkt me dat dat juist soms zou kunnen opluchten.... Nu blijft het zo constant :confused: maar je zult zien, zodra ik boven de pot hang verlang ik hiernaar terug... :D

    Leuk dat we even ver zijn, veel succes met werken!
     
  11. Babyluvv

    Babyluvv Fanatiek lid

    28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! En er is niks om je zorgen om te maken.. Het hoeft niet zo te zijn dat je met 6weken de kwaaltjes krijgt. Veel kwaaltjes of weinig/geen kwaaltjes zegt niks over de verloop van je zwangerschap.. Elke zwangerschap is ook anders. De 1 heeft vrij vroeg kwaaltjes, waar de ander deze nooit krijgt of pas laat krijgt. Ik heb zelf tot 8weken niks gehad. Toen begonnen mijn borsten pijnlijk te worden & beetje moe. Meer ook niet
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Gefeliciteerd!
    En zoals de rest al zegt: geen zorgen! Bij de laatste 2 zwangerschappen totaal niet misselijk geweest oid en toch 2 gezonde baby's.
    En geloof me, veel beter dan continue boven de pot hangen. Bij mn eerste 2 namelijk wel tot 16 weken een keer of 6 per dag moeten spugen. :confused:
    Nee, als ik mag kiezen doe ik het liever zonder misselijk te zijn :p
     
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook geen kwaaltjes gehad.
    Pas rug- en ribklachten vanaf 16/20 weken...
     
  14. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Je hebt al meer klachten dan ik had met jouw termijn. :rolleyes:
    Ik dacht rond NOD dat ik ongesteld moest worden omdat ik wat ongi krampjes had. Deze waren 2 dagen na NOD weg, en daarna geen klachten meer gehad.
    Vanaf 8 tot 13 weken heb ik wat last gehad van ochtendmisselijkheid (zonder braken).
    Verdere klachten vrijwel niet gehad (oke ik voel wel het een en ander sinds ongeveer week 20, maar niet de moeite waard om te benoemen).

    Ik heb eigenlijk pas sinds 2 weken geleden dat ik me echt zwanger voel, maar dat is meer omdat buikje in de weg gaat zitten zo nu en dan.

    Ik zou er lekker van genieten dat je je geod voelt! Ik zou me zeker niet druk maken, mocht er iets niet goed zijn, kan je daar toch niets aan doen.
    Lekker genieten dus nu jebuik nog niet in de weg zit. :)
     
  15. liedjepiedje

    liedjepiedje Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik ben net zo ver en heb ook niet ergens last van. Alleen net als jou iets gevoelige borsten en wat steken in mijn lies.
     

Deel Deze Pagina