Zesde ziekte iemand ervaring?

Discussie in 'Verzorging' gestart door csods, 17 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    De titel zegt het al een beetje..

    Heeft iemand ervaring met de zesde ziekte?
    Mijn zoontje van 4 weken kreeg opeens rode vlekken over zijn hele lichaam natuurlijk ben ik direct naar de CB geweest daar zeiden ze dat hij de zesde ziekte heeft. Verder was dit niks ernstigs en ik moest hem om de 2 uur voeden nu ipv 3 omdat hij de laatste 30/40 ml niet meer dronk. Dit hoort erbij dat ze dan wat minder gaan drinken. Ik vertelde namelijk dat hij heel onrustig de fles dronk afgelopen dagen en met de name de laatste ml gaan heel moeilijk erin steeds huilen en stoppen met drinken etc. Het ziet er zo sneu uit en ik vroeg me af of meerdere mama's hier ervaringen mee hebben en hoe dat was?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    6e ziekte begint met 2-3 dagen hoge koorts en als dat afzakt krijgen ze rode, vlekkerige uitslag.
    Als je zoontje geen koorts heeft gehad lijkt het me niet de 6e ziekte. Maar er zijn een heleboel vlekjesziektes bij kinderen die onschuldig zijn. Blijf vooral alert oo vlekjes die je niet weg kunt drukken!
     
  3. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Is het niet de vijfde ziekte? Deze begint namelijk met vlekken en deze blijven zes tot negen dagen. Mijn dochter en zoon hebben het gehad allebei. Kan ook in de mond zitten en hadden daardoor weinig zin aan drinken. Ze hebben ook de zesde ziekte gehad maar dat begint met koorts idd. Van de vijfde ziekte waren ze ook hangerig trouwens
     
  4. csods

    csods Actief lid

    1 jul 2016
    134
    9
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties dames! Ik heb over de vijfde ziekte gelezen en dit klinkt idd meer als de vijfde ziekte. Misschien hebben ze zich vergist op de consultatiebureau? Mijn zoon heeft geen koorts gehad enkel de rode vlekjes over gehele lichaam af en toe lijken ze erger aanwezig dan het ene moment. Hij drinkt minder dan hij normaal doet en dit baart me zorgen natuurlijk.
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    5e ziekte begint vaam met vurige rode vlekjes op de wangen en rond de mond, dat breidt zich daarna uit naar romp en bovenarmen/benen en kan dan ook uitbreiden over het hele lichaam. Bij warmte, bijv. na het badje of bed kan de uitslag vuriger aanwezig zijn. Kindjes kunnen wat hangerig zijn en verhoging hebben. Vaak komt de 5e ziekte pas in of na het 2e jaar voor, maar mijn jongste had het ook al voor zijn eerste verjaardag.

    Mijn oudste heeft de 6e ziekte wel gehad en was daar echt goed ziek van. Het wordt ook wel de driedaagse koorts genoemd. Eerst 3 dagen hoge koorts en dan pas de vlekjes.
     
  6. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Hier nu ook een baby onder de zesde pukkeltjes ziekte ;)
    Heeft 1 dag koorts gehad. Maar heeft inderdaad ook twee dagen minder goed gegeten en gedronken. Had het idee dat slikken hem ook zeer deed... hij is er nu niet meer ziek van maar nog wel vlekjes zichtbaar
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Momenteel verdenking van 6e ziekte. Ze heeft ineens hele hoge koorts om 17:00 40.0 en t heerst op de KDV. Gaat gewoon heel vrolijk spelen en doen tot afgelopen nacht. Echter huisarts waar we vannacht zaten toen ze helemaal los ging met gillen en krijsen dacht eerder tandjes, dr wordt druk gewerkt in dr onderkaak volgens hem en dat kon ook de hoge koorts en al 4 dagen spuitluiers veroorzaken. Ze is ook strontverkouden dus virusje was ook wel aan de gang. Nu ibuprofen ipv paracetamol gekregen.
     
  8. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier vorige maand 6e ziekte. Voor 5e ziekte is je kindje nog te jong.

    Hier begon t met vlekjes. Soort van warmte pukkeltjes. Die zich steeds meer verspreide. Toen 3 dagen koorts daarna duurde t zeker 10 a 12 dagen tot de rode vlekjes weg waren. Niks ernstigs. Wel vervelend.
    Ze krikgen t van vocht overbrengen zoals niezen en hoesten etc.
     

Deel Deze Pagina