Wat nu? Zetpil of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon is vanavond uit zijn doen. Hij huilt en krijst. Net dacht ik dat hij in slaap was gevallen, maar hij lijkt om de 20 minuten wakker te worden. Hij huilt dan, ligt op zijn buik in bed, en lijkt te moeten spugen. Laat ook dikke boeren. Ook lijkt hij veel slijmvorming te hebben in zijn keeltje.
    We hebben hem net een zoutoplossing ingespoten, hij heeft een ui op de kamer, maar geen koorts. Ik kan ook niet zeggen, dat hij nou reuze-verkouden is. Is ook goed alert.

    Nu twijfelen we of we een zetpil moeten geven. Hij maakt geen zieke indruk, maar we vinden het gek dat hij om de 20 minuten wakker is, en zich dan overstuur huilt. Wie weet wat we moeten doen?

    Hij is altijd een goede slaper, dus dit gedrag is ons vreemd.
     
  2. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    GEVEN
    niet twijfelen doen!
    als jij je niet fit voelt neem je ook een paracetamol

    kyana heeft op vakantie ook 2 keer een zetpil gehad puur omdat ik dacht dat ze zich niet fijn voelde..... sliep hierna ook stukken rustiger!

    zetpil is vrij onschuldig hoor!het moet geen gewoonte worden maar bij twijfel gewoon geven hoor!
     
  3. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou het gewoon doen. Ook hier een keer een nacht gehad dat ze om de haverklap wakker werd en moest huilen. We wisten echt niet waarom. Uiteindelijk een paracetamolletje gegeven en toen sliep ze.

    Sterkte!
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij geen koorts heeft, maar wel pijn, dan kan zo'n zetpil best wel.. Bij koorts moet je goed opletten dat het niet tesnel omhoog gaat als de zetpil is uitgewerkt. Maar alleen voor de pijn kan best lekker verlichting geven.
     
  5. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb er vannacht toch maar eentje gegeven. Ik kan echter niet zeggen, dat hij zo goed gewerkt heeft. Vanmiddag toch maar even naar de dokter. Thx voor jullie adviezen, anders had ik het niet gedaan, denk ik.
     
  6. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij mochten van de dokter toen hij verkouden was en zn neus flink dicht had zitten 'echte' neusspray geven (hij was toen pas 5 maanden!), dat werkte aanzienlijk beter dan de zoutoplossing
     
  7. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon blijkt bronchitis te hebben. Net werd hij wakker, had ook koorst. Dus ook dit maal een zetpil. Ik hoop dat hij snel opknapt. Vind er niets aan zo.
     
  8. gerda

    gerda Actief lid

    15 nov 2005
    242
    0
    0
    als ze verkouden zijn helpt balsoclase heel goed neemt de prikkel v t hoesten weg
     

Deel Deze Pagina