Zez of wazo uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Fouziya, 27 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fouziya

    Fouziya Actief lid

    1 nov 2015
    153
    112
    43
    Hoi,

    Ik werk voor mijn zus die gehandicapt is via de PGB. Ik ben zorgverlener en werk meer dan 4 dagen per week.
    Ik las op internet dat ik recht zou hebben op wazo maar toen ik SVB/PGB belde samen met de vertegenwoordiger van de budgethouder. Medewerker gaf aan dat omdat ik familie ben dat ik geen recht heb op wazo maar wel op zez uitkering. Ik lees zoveel dat ik er van in de war raak. Ik vroeg mij dus af of dat klopt? Binnenkort krijgt de vertegenwoordiger brief van UWV zodat ie alles kan invullen voor mijn aanvraag zez uitkering.

    Ik hoop een antwoordt te kunnen krijgen.

    Mvg
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Fouziya,

    Logisch dat je wilt weten hoe het zit en waar je recht op hebt. Ik zoek het voor je uit en kom er zo snel mogelijk op terug.

    Yvonne.
     
  3. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemiddag Fouziya,

    Ik heb het voor je uitgezocht en leg het je graag uit.

    Je hebt recht op een WAZO-uitkering als je een dienstverband hebt (of een uitkering van UWV). In dit dienstverband moet er sprake zijn van een gezagsverhouding. Omdat jij in werkt voor je zus, zien wij dit niet als gezagsverhouding. Daarom kom je niet voor een WAZO-uitkering in aanmerking. Ik raad je aan een ZEZ-uitkering aan te vragen.

    Ik wens je een goede zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    Webcare Team.
     
    Fouziya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina