Zie ik het nou zo verkeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 22 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Afgelopen nacht zou ik met vijf vriendinnen een nacht in een hotel gaan. Shoppen, eten, stappen, we hadden drie hotelkamers gereserveerd. Helaas werd ik dinsdag ziek en hoopte ik dat ik op tijd beter zou zijn maar dat was niet zo. Ik heb op het laatste moment afgezegd en daarbij aangegeven dat ik eventueel wel bij wilde dragen aan de kosten van de kamer.

    Dus toen kreeg ik net en appje of ik ff 50 euro over wilde maken. Maar op één of andere manier viel mij dat zo verkeerd. Ik zou dat zelf dus nooit gedaan hebben. Ik zou nooit een zieke vriendin mee laten betalen zodat ik zelf een 10tje minder kwijt zou zijn. Maar zie ik dat nou zo verkeerd? Ik ben echt een beetje boos merk ik. Ik weet wel dat ik het aan had geboden maar had nooit verwacht dat ze me ook echt de volle mep zouden laten betalen...
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Wauw. Nee inderdaad. Zou ik echt nooit vragen van een vriendin. Al helemaal niet als ze ziek is en moet afzeggen. Alsof dat al niet vervelend genoeg is.
     
  3. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Als ik die vriendinnen was had ik je zeker niet mee laten betalen. Sowieso niet, maar zeker niet omdat je met 5 personen toch al 3 kamers nodig hebt lijkt me. Maar aan de andere kant vind ik niet dat je hier veel mee kunt, omdat je het zelf aangeboden hebt. Alhoewel ik je gevoel wel begrijp...
     
  4. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oeh lastig, je hebt natuurlijk een afspraak gemaakt en nu moeten andere mensen voor ‘jouw kosten’ opdraaien.
    Ik zou het zelf niet doen, maar ligt er wel aan hoe hoog het bedrag is.
     
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.551
    2.536
    113
    Nederland
    Ik zou daar niet boos om worden. je hebt het zelf aangeboden zoals je al zegt. Daarbij kunnen hun er ook niets aan doen dat jij ziek bent geworden. Als de kamer van te voren betaald zou zijn zou je toch ook niet je geld terug vragen omdat je niet bent mee geweest?
     
    Zwitsal, Robijn89, Leeuwtje83 en 17 anderen vinden dit leuk.
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Tsja.... je hebt het zelf aangeboden dus een beetje flauw om daar nu boos om te worden dat ze vragen of je toch bijlapt.
     
    lovewinnie, RoIn, Juul75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Ik zou het ook niet gedaan hebben, maar je hebt het wel aangeboden.
    Wanneer je vriendinnen hebt die het misschien niet ruim hebben, begrijp ik wel dat zij niet inzien. ;)
    Feitelijk draaien zij anders op voor jouw ziekte. Gevoelsmatig is het natuurlijk gewoon raar.
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Het totaal was dus 300 euro. Delen door 5 is 60 pp, delen door 6 is 50 pp.
     
  9. jupke

    jupke Niet meer actief

    Is het jou deel van de kosten die je gemaakt zou hebben als je er wél bij was?

    Moeten zij nu jou kosten betalen die er niet waren als je überhaupt niet mee zou gaan?

    Even voor het idee hoor. Ik zou het ook niet van je vragen.
    Maar snap ook wel weer dat ook zíj er niets aan kunnen doen dat je ziek bent.

    Snap dat sommige het zouden doen. Maar zelf zou ik daar niet om vragen.

    Beterschap
     
  10. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oeh ja daar zou ik persoonlijk niet moeilijk over doen :rolleyes:
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Tja je hebt het zelf aangeboden en als de kamers vooruit waren betaald, had je het ook moeten betalen.
    Ik zou hier ook echt niet boos om zijn.
     
    vinorosso en Juul75 vinden dit leuk.
  12. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tja dit. Heel rot dat je ziek geworden bent, maar om hen voor je te laten betalen vind ik ook een beetje raar. Ik zou daar sowieso nooit vanuit gaan.
    En je hebt aangeboden te betalen dus waarom je nu dan boos bent is mij niet duidelijk.
     
    Juul75 vindt dit leuk.
  13. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Nee voor dat ene 10tje had ik het zeker niet gevraagd.
    Het is wel een beetje dubbel, je hebt het aangeboden dus snap dat ze het daarom doen maar zelf had ik dit nooit gedaan.
    En snap dus ook wel dat je je boos voelt. Maarja, wat ik al zei.. Het is een beetje dubbel.
    Laat dit in ieder geval niet boven jullie vriendschap hangen.
    Of spreek het uit of laat het los, zou jammer zijn als je altijd een beetje wrok blijft koesteren. Zeg niet dat je dat doet, maar zie dat bij mezelf gebeuren :roflmao:
     
    dds en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja, je hebt zelf aangeboden toch om mee te betalen? Denk niet dat ik als vriendin zijnde mijn zieke vriendin zou laten opdraaien voor kosten maar daarentegen, het is al betaald neem ik aan? En je biedt het nu zelf aan dus ja, ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt heel vreemd. Vind het dubbel.

    Maar heb je het al bij je vriendinnen zelf aangegeven hoe je je er onder voelt? Echte vriendinnen moeten dit toch gewoon bespreekbaar kunnen maken onderling?
     
  15. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Tsja, lastig.. als je van te voren had moeten betalen had je het ook niet terug gevraagd lijkt mij. Heel vervelend dat je ziek bent maar anders draaien hun voor de kosten op.... Vervelende situatie.
    Viel er van te voren niks te regelen met het hotel omdat er iemand minder kwam?
     
  16. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ja ik denk idd dat ik het moet zeggen... Anders blijft het aan me vreten.
     
  17. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Eens
     
  18. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Tja ik zou in jouw schoenen het weer volledig logisch vinden dat ik mee betaal. Ik zou dan ziek zijn daar hoeven hun niet voor te betalen. Ik zou het denk ik zelf al overgemaakt hebben .
     
    mama079, Syane, vinorosso en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, ik zal dan wel een rare zijn, maar eigenlijk verwacht je nu dat 5 vriendinnen jou (zomaar) 10 euro kado gaan doen. Dat vind ik erg bijzonder. Daarbij heb je het zelf aangeboden.
    Ik geloof niet dat ik er boosheid door zou voelen, als het mij zou overkomen. Voor mij zou het gewoon logisch zijn dat zij niet hoeven opdraaien voor mijn kosten.
     
    Syane, maartje84, Triangel en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Nee als vriendin zijnde zou ik het voor die 10 euro niet durven te vragen. En op jou goedbedoelde: ik betaal natuurlijk mee zou ik gezegd hebben nee joh laat lekker het is al vervelend genoeg dat je ziek was.
     
    Tranquila, palmie37 en Aegyo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina