Ziek door zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Jenna14, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna14

    Jenna14 Nieuw lid

    22 jul 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb een werkgever maar me contract is 30 juni 2017 afgelopen, echter ben ik voor die tijd ziek uit dienst gegaan.

    Maar omdat het bedrijf eigenricsco drager is wordt ik door hun nog begeleid. Ben opgeroepen op 18 juli door bedrijfsarts, ik heb op die datum gemeld dat ik op dit moment ziek ben door zwangerschap.

    Nu zei hij dat hij het dossier ging doorsturen naar het uwv?
    Krijg ik nou betaald van 1 tm 18 door werkgever? Snap het nie
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Jenna14,

    Ik snap dat je graag wilt weten van wie je betaald krijgt, nu je geen dienstverband meer hebt en ziek bent door zwangerschap.

    Als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap, dan betaalt UWV de Ziektewet-uitkering. Dit geldt zowel tijdens of na einde van je dienstverband.

    Wij kunnen de Ziektewet-uitkering aan je (ex)werkgever betalen, dan betaalt je (ex)werkgever je loon door. Het is ook mogelijk om de Ziektewet-uitkering direct aan jou uit te betalen.

    Je overlegt samen met je (ex)werkgever aan wie wij betalen.

    Wil je weten of je werkgever al aan UWV heeft gemeld dat je nu ziek bent door zwangerschap, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!

    Met vriendelijke groet,
    Caren
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina