Ziek/niet lekker, maar geen idee wat.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blijdorp, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Vanochtend werd mn meisje wakker met kringen onder haar ogen maar wel vrolijk. Heeft lief haar pap gegeten en gespeeld in de box en toen ging ze naar bed en was het jammeren. Na een half uur heen en weer lopen en troosten, tilde ik haar uit bed en kwam de hele pap eruit.
    Meteen ook een temp van 38.2. Beetje water gegeven en geprobeerd te troosten, half uurtje later temp van 38.6. Ha gebeld, paracetamol geven en flesjes door de helft.
    Na de paracetamol temp naar 38.3 dus niet veel geholpen.
    Ze wordt extreem chaggo van weinig eten en ze wilde de hele dag niet echt slapen en ze voelt zich echt niet lekker dus veel gejammer en gehuil.
    Vanmiddag temp 39.3 dus ff langs de huisarts, maar die heeft geen idee. Geen oorontsteking, longen klinken goed en ze had nog ontlasting vandaag dus zelfde volhouden... Vanavond temp naar 39.6 dus nog paracetamol gegeven.

    Ze slaapt normaal in romper met lange mouw, pyjamashirt, lange broek, sokken en slaapzak. Nu geen slaapzak en romper zonder mouw gedaan.

    Iemand ideeën hoe ik het makkelijk voor haar kan maken? Ook ideeën over virusjes die heersen?
    Hoor alleen maar geruchten over hele nare keelontsteking, maar ze hoest niet heel veel. Maak me heel veel zorgen (ha zei al dat ze alert is en drinkt en plast is goed en dat koorts zelfs tot 41 graden kan bij baby's, maar toch...)
     
  2. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zesde ziekte heerst. Maar dat weet je pas als de koorts weg is en de vlekjes verschijnen. Hier was de koorts echt hoog, 40.4.
     
  3. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Hm oké daar valt niet echt iets tegen te doen he? Gewoon uitzingen?
    Jeetje 40.4 zou ik helemaal van schrikken.
     
  4. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Helaas kun je weinig doen vrees ik :(. Paracetamol geven als het nodig is, maar dan wel blijven geven. Teveel schommelingen in temperatuur ( oa door onregelmatig paracetamol) kan koortsstuipen geven.

    Verder dingen zoeken die ze lekker vind om te drinken. Misschien koude thee of iets.
    Ik lig zelf altijd bij m'n dochter als ze ziek is s nachts. Gewoon om haar extra in de gaten te houden. Vaak slaapt ze ook bij mij bed dan.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    40.4 zakte ook niet op paracetamol. Dat was wel eng ja. Maar toen de vlekjes verschenen viel alles op zijn plaats. Mijn oudste heeft het nooit zo gehad. Een kennis is er zelf ook ziek van geworden. Met vlekjes en al. Van zijn zoontje.
     
  6. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Hier ook toen 6e ziekte gehad. Temp van 41.6! Toen ook bij de hap geweest. Na een paar dagen kwamen de vlekjes en toen wist ik genoeg.
    Maar ik vond het echt eng die hoge koorts.
     
  7. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als je paracetamol geeft zou ik dat wel consequent doen. Dan kan ze een spiegel opbouwen.

    Waarschijnlijk is het gewoon een simpel virusje. Niets om je zorgen over te maken. Maar hou het gewoon goed in de gaten. Alert zijn, genoeg drinken en plasluiers. Zo Lang dat allemaal goed is is er nog geen reden voor paniek.

    Sterkte!
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier heeft de jongste heel vaak virusjes gehad zonder dat echt duidelijk werd wélk virus. Koorts, spugen, hangerig. Lekker knuffelen, pcm als het nodig is, wat vaker drinken aanbieden als ze lastiger drinkt, en vooral uitzieken :)
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Eerste kindje, eerste virusje dus vandaar nogal emo reactie hier haha.
    Ze krijgt idd braaf om de 8u een pcm ben echt een beetje panisch voor die stuipen :oops:
    Ze slaapt bij ons op de kamer dus we kunnen haar makkelijk in de gaten houden. Bij ons in bed gaat niet dan slapen we allemaal niet haha.

    Het lijkt vandaag al wat beter dan gister. Temp vanochtend 37.9 en ze heeft zelfs van 1 tot 5.45 geslapen :) Ervoor ook maar dan steeds zo'n 2u. Ze drinkt en plast en had een enorme poepluier en speelt weer een beetje :)
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nog even over die spiegel, hoe bouw ik die af of is het dan cold turkey?
     
  11. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Hoef je niet af te bouwen. Geadviseerd wordt om er gewoon per direct mee te stoppen wanneer het niet meer nodig is. Fijn dat het beter gaat!
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Gistermiddag laatste pcm gehad. Ze mocht eigenlijk rond 23u weer en toen was ze toevallig wakker maar temp was toen ineens 36.1 o_O Ze lijkt gelukkig zichzelf weer.
     
    Vero0504 en madelein vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina