ziekenhuis/operaties

Discussie in 'De lounge' gestart door pauly, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pauly

    pauly Bekend lid

    9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    de operatie heb ik niet als heftig ervaren. Ik heb blijkbaar hele goede drugs gekregen want toen ik ontwaakte uit de narcose was ik amper moe en voelde me gelijk weer als mezelf. De dagen erna wel rustig aan gedaan maar de pijn en alles viel mee.
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    O fijn.

    Dat scheelt veel als het goed wordt gedaan.
     
  3. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als kind:
    ontsteking heupbot
    keelamandelen en neusamandelen
    paratyfus (besmetting salmonellea)

    als volwassene:
    kijkoperatie knie
    schouderoperatie
    5 weken ivm kneuzing aan evenwichtsorgaan en uitdroging
    en ik ben in ziekenhuis bevallen en moest nachtje blijven
     
  4. pauly

    pauly Bekend lid

    9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ja, zeker weten. JIj hebt gelukkig ook geen erge dingen meegemaakt.
     
  5. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Als kind ene paar keer buisjes en mijn neusamandelen verwijderd.

    Als volwassene tijdens beide zwangerschappen meerdere malen opgenomen ivm prematuren weeën en verdenking zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk beide kinderen in het ziekenhuis bevallen. Bij eerste zoontje 8 dagen ziekenhuis ivm met bacteriele infectie van zoon. Bij tweede zoontje 1 nachtjes ziekenhuis ivm laag geboortegewicht + te lage gluscose.

    Nog een paar dagopnames:
    Endoscopie
    Colonscopie
    Gastrocopie
    Gltt test


    Liefs Suzanne
     
  6. Adorable

    Adorable Fanatiek lid

    20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    In het zh bevallen, 4 dagen blijven ( natuurlijke bevalling )
    curettage onder lokale verdoving
    curettage onder volledige narcose+kijkoperatie doordat ze met de curette door mijn bmwand heen zijn gegaan....
    Hopelijk blijft het hierbij, ma als ik heel veel pech heb zal ik binnekort weer gecuretteerd worden.... ( nog heel veel bloed in de bm wat er niet uitkomt en wat dus kan gaan verkleven....)
     
  7. Within

    Within Niet meer actief

    Als kind is mijn 11e teen verwijderd
    4x geopereerd aan kont, onderhuidse bulten die blijven groeien
    1x is dat gecombineerd met littekencorrectie
    onderzoeken gehad voor reuma, meerdere keren bij kaakchirurg geweest en dan nog wat bezoekjes aan de SEH :p
     
  8. Cullen

    Cullen Fanatiek lid

    7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Helaas meerder keren. (zal het niet opschrijven ivm privacy) er staat mij nog een pittige operatie te wachten.
     
  9. Locusta

    Locusta Niet meer actief

    Tot nu toe nog maar één keer, maar dat was ook gelijk heftig :p Heb een auto ongeluk gehad en mijn bekken, heupen en rug gebroken. Resultaat: 8 weken ziekenhuis en ruim 9 maanden revalideren. Het is dat mijn moeder verpleegkundige is, anders had ik in het ziekenhuis moeten blijven totdat ik weer kon lopen. Nu hoefde ik dus "maar" 8 weken te blijven en heeft mijn moeder me verder thuis verpleegd samen met thuiszorg.
     
  10. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Zes weken als conveuse babytje. Was zes weken te vroeg was een klein poppetje van 1600 gram;)
    met vijf jaar keel/neus/en oren.
    20 jaar capaaltunnelsyndroom rechterhand
    22 jaar capaaltunnelsyndroom linkerhand
    23 vier verstandkiezen onder algehelenarcose.
    26 jaar eerste ks
    35 jaar vlokkentest.
    35 jaar tweede ks
    36 jaar Galblaas operatie.

    En hoop verder nooit meer;) een operatie mee te hoeven maken.

    Heb nu wel suiker:cool:
     
  11. kristalhelder

    kristalhelder Bekend lid

    21 aug 2011
    743
    0
    16
    @Pauly....had jij volledige narcose bij die lisexisie? Ik ben nu aan het wachten op de uitslag van het uitstrijkje, maar maak me een beetje zorgen. Vooral omdat ik gehoord heb dat ze hier in het ziekenhuis alleen plaatselijk verdoven..dan durf ik echt niet te gaan. Een uitstrijkje maken is voor mij al een hel, omdat ik schijnbaar een ontzettend gevoelige baarmoedermond en binnenkant van vagina heb.

    -Ik was ook een couveusebaby..4 weken te vroeg en zuurstofgebrek doordat de placenta los aan het laten was.
    -Toen met een jaar of 7 amandelen eruit, oren doorgeprikt en neuspoliepen eruit.
    -Met 12 jaar viel ik voor de derde keer op mijn pols en was deze dus ook voor de derde keer gebroken. Moesten plaatjes in mijn arm worden gezet, 1 nachtje moeten blijven.
    -Op mijn 19de kreeg ik ineens enorme buikpijn. Het kwam in golven. Bleek dat een eileider gebloed had en dat dat in mijn buikholte terecht was gekomen. Doordat het bloed mijn buikvlies irriteerde kreeg ik die pijn. 2 dagen opgenomen geweest.
    - Na de bevalling een week, maar meer omdat mijn zoon 4 weken te vroeg was en hij op de couveuse-afdeling verbleef. Tegenwoordig moet je na 3 dagen al wegwezen.
     
  12. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    In me zwangerschap kreeg ik last van galstenen. alleen pas na de bevalling kwamen ze daar achter.
    3 weken na de bevalling ging ik na de HAP(na een week eerder daar weggestuurd te worden met de medeling mev u heeft gewoon een buikgriep neem maar een paracetamol)
    en werd ik doorgestuurd naar de SEH en na een paar onderzoeken kwam er galstenen uit. Na 10 dagen in het zh gelegen te hebben en div onderzoeken en een ERCP mocht ik naar huis.

    1 week later werd ik opgenomen voor de opereatie. Normaal mag je 1 dag later naar huis maar helaas werd dat 5 dagen.

    1,5 week later dacht ik dood te gaan z,n pijn had ik weer. Weer naar de SEH gegaan en werd weer opgenomen in het zh eerst dachten ze dat ik een maagzweer had maar na een MRCP was het toch een galsteen die nog in de galwegen zat. Weer een ERCP gehad(wat een hel want het roesje werkt niet) en 5 dagen later mocht ik naar huis.

    Helaas bleef ik klachten houden. Nadat ik niet serieus werd genomen ben ik naar het Radboud gegaan voor een second opinion.

    Ik heb daar veel onderzoeken gehad.
    MRI
    Echo van de bovenbuik
    Echo van de lever
    Hidda scan
    En nog z,n scan waarbij je dat vieze spul moet drinken.

    Ik heb na de bevalling vaak ik het zh gezeten denk wel 6x op de SEH en wel 30x op de HA en 10x bij de HA.
    Nu ben ik wel wat klachtenvrij(soms komt het weer opzetten) maar hopelijk mag ik nu wel een mooie kraamtijd hebben
     
  13. sam

    sam Fanatiek lid

    11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Keel en neus amandelen
    Borstverkleining
    4 X schouderoperatie
    Knie operatie
     
  14. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.299
    113
    Heb tijdens mijn zwangerschap 3 keer een week in het ziekenhuis gelegen wegens hyperemesis gravidarum (ernstige zwangerschapsmisselijkheid). Ik kon niet meer ophouden met overgeven en was helemaal uitgedroogd. Moest aan het infuus.

    Daarna nog 1 keer een dagbehandeling in verband met keelamandelen, en een poliklinische behandeling ivm sterilisatie.
     
  15. Jel

    Jel Niet meer actief

    De eerste en enige keer dat ik in het ziekenhuis lag, dat was met bevallen van mijn overleden kindje. :(
     
  16. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier mijn lijstje,

    1x op de couveuse afdeling na mijn geboorte omdat ik geboren ben met een aucte hartstilstand.
    2x voor een openhartoperatie,
    1x 1 week tijdens de zwangerschap omdat lynn en sem er al uitwilde,
    1x 1 week na de ks van de 2ling.

    En verder erg vaak voor onderzoeken, prikken en vanalles voor mijn hartafwijking. Ook in de zwangerschap zowat iedere week extra controles.
     
  17. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    2007: Opgenomen in het ziekenhuis ivm bloeding in mijn eierstok
    2008: Leo operatie ( eierstokken ivm PCO )
    2009: Galblaas verwijderd
    2009: Bevallen van Milou*
     
  18. Yasmin84

    Yasmin84 Fanatiek lid

    29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    2005: allergische reactie na inname aspirine
    2009: buikoperatie; eierstok, eileider en blinde darm verwijderd
     
  19. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    3x kijkoperatie
    5x infectie opname infuus met antibiotica
     
  20. pauly

    pauly Bekend lid

    9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
     

Deel Deze Pagina