ziekmelden

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Miyou, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miyou

    Miyou Lid

    29 jul 2016
    86
    2
    8
    NULL
    NULL
    hello meiden,

    21 september verloopt mijn zwangerschapsverlof.
    aankomende maandag moet ik dan ook beginnen met werken. waar ik enorm naar uitkeek want ik ben mijn gehele zwangerschap ziek geweest.
    vanaf week 8 had ik me ziek gemeld omdat ik hg had..

    tot onze grote verbazing heb ik vorige week positief getest.. we wilden graag een 2e maar niet zo snel op korte termijn..
    maar mijn probleem is nu dat ik weer enorm ziek ben.
    de zelfde klachten als bij mijn eerste.
    ik ben echt niet in staat om te werken. ik kan niet eens normaal voor mezelf zorgen ben al 2 keer flauwgevallen. en doe niets anders dan boven de pot hangen.

    wat zijn mijn rechten ? kan ik mij wederom ziek melden of moet ik eerst toch een aantal dagen werken.
    ik voel me enorm schuldig tegenover mijn collega's..

    vast bedankt voor het meedenken
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ziek is ziek, ziekmelden dus, volgens mij is het juist beter om je meteen ziek te melden dan eerst een paar dagen te gaan werken, ivm geld dat de werkgever krijgt van het uwv omdat het zwangerschapsgerelateerd is. Je zou ook kunnen melden dat je weer zwanger bent, dan weten ze dat je er waarschijnlijk weer heel lang uit ligt.

    En nog gefeliciteerd natuurlijk, en beterschap!
     
    Miyou vindt dit leuk.
  3. karlijn

    karlijn Niet meer actief

    Ach jeetje, dat is ook wat! In ieder geval van harte gefeliciteerd!!
    En wat naar dat je je nu alweer zo ziek voelt.
    Gewoon ziekmelden. Vertel je leidinggevende dat je onverwachts een 2de kindje verwacht en dat helaas dezelfde klachten ook weer terug zijn.
    Succes meis!
     
    Miyou vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina