Ziektewet en onverwachts zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Ashs19, 13 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashs19

    Ashs19 Nieuw lid

    13 sep 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Beste .

    Momenteel zit ik in de ziekte wet ondertussen is mijn contract niet verlengt, ik zit in de ziektewet ivm hernia klachten . Maar ik zal binnenkort toch aan de medewerker van het uwv door moeten geven dat ik zwanger ben . En mijn rugklachten heb ik nog steeds ondanks een operatie .
    Hoe gaat het nu verder met mijn uitkering ?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Ashs19,

    Gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Ik begrijp dat je nu wilt weten wanneer je de zwangerschap aan ons moet doorgeven en wat er met de uitkering gebeurt.

    Zolang er niks in jouw situatie verandert hoef je de zwangerschap niet aan ons te melden. Maar mocht je ziek worden ten gevolge van de zwangerschap dan geef je dit telefonisch aan ons door.

    Het zwangerschapsverlof kan ingaan tussen de 4 en 6 weken voor jouw vermoedelijke bevallingsdatum. Het aanvragen doe je in jouw situatie telefonisch 4 weken voor je eerste verlofdag.

    De ziektewetuitkering zal dan doorlopen tot de eerste verlofdag. Ben je na het verlof nog steeds ziek? Dan meld je de ziekte telefonisch op de eerste dag na het verlof.

    Met vriendelijke groet,
    Jeroen
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina