Ziektewet en ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door jessy77, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hallo,

    Ik stel deze vraag namens mijn nichtje aangezien ze zelf geen account heeft.

    Mijn nichtje is 23 weken zwanger en zit momenteel in de ww. Ze heeft zich vorige week ziek gemeld tgv zwangerschap en de aanvraag is inmiddels in behandeling genomen.
    Wat ze wel graag alvast wilt weten is wat er met haar recht op ww zal gebeuren op het moment dat ze een ziektewetuitkering toegekend zal krijgen? Haar ww uitkering loopt nl tot halverwege agustus. En mocht er geen recht meer bestaan op ww zal haar zwangerschapsuitkering dan ook stop gezet worden?

    Alvast bedankt!
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo jessy77,

    Wat goed van je, dat je dit voor je nichtje uitzoekt!

    Heeft ze zich ziek gemeld ten gevolge van de zwangerschap vanuit de WW, dan stopt de WW-uitkering gelijk en gaat over in een Ziektewet-uitkering. Het WW-recht dat dan nog over is blijft staan. Mocht ze na de Zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) nog werkloos zijn, dan kan zij weer een WW-uitkering aanvragen voor de maanden die ze nog over heeft. Meer informatie:

    Heeft ze al een WAZO-uitkering aangevraagd? Deze aanvraag moet 4 tot 2 weken voor haar eerste verlofdag bij ons binnen zijn. De WAZO-uitkering gaat in tussen de 6 en 4 weken voor de dag, na de uitgerekende datum, bij een meerling kan het tussen de 10 en 8 weken. Meer informatie, zie hier:

    Als de WAZO-uitkering is toegekend en er is geen WW-recht meer, dan loopt de WAZO-uitkering door.

    Ik wens je nichtje een fijne zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Monica
    UWV Webcareteam
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hallo Monica,

    Bedankt voor je snelle en duidelijk antwoord, ik geef het door!
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Graag gedaan, jessy77 en nog een fijne dag!

    Met vriendelijke groet,
    Monica
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina