Ziektewet na WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Feline31, 3 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Hallo,

    Afgelopen mei 2018 was ik 1 jaar ziek vanwege niet zwangerschapsgerelateerde klachten. Ik zou een eerstejaars beoordeling moeten krijgen maar deze is opgeschoven omdat ik zwanger ben. Het uwv zei dat ik deze beoordeling dan na mijn wazo (die loopt tot eind september) zou krijgen.

    Moet ik me dan gewoon op de eerste dag na einde wazo weer ziek melden bij jullie ?

    Ik vind het zelf lastig om te beoordelen of ik weer gedeeltelijk of volledig aan het werk kan. Dat zou ik namelijk echt op een werkvloer moeten gaan ervaren en uitproberen.
    Dus direct beter melden en ww aanvragen vind ik ook niet aan de orde eerlijk gezegd.

    Pfff. Ik lig er gewoon wakker van terwijl ik nu van mijn verlof zou moeten genieten en de bijna komst van de kleine.

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Goedemorgen Feline,

    Ik kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt hoe het met je zal gaan als je verlof is afgelopen.

    De beste situatie voor jou is natuurlijk dat je na afloop van het verlof volledig hersteld bent. Dan kun je een WW-uitkering aanvragen.

    Als je na jouw verlof denkt dat je nog niet in staat bent om (volledig) te werken, dan kun je je op de eerste dag na het verlof ziek melden bij UWV. Wij nemen contact met je op om de ziekmelding met je te bespreken en te kijken wat jouw mogelijkheden zijn.

    Je krijgt vanzelf een oproep voor de Eerstejaars Ziektewet-beoordeling. Alle info over deze beoordeling vind je hier.

    Heb ik je onzekerheid weg kunnen nemen? Geniet van je verlof en veel geluk straks met je baby.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare.
     

Deel Deze Pagina