Constant ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,
    Onze zoon wordt bijna 1jaar.
    Hij is echt bijna altijd ziek. De ene na de andere verkoudheid. Diarree, koorts, huilen, slecht slapen, ooronstekingen.

    Herkent iemand dit, hoort dit erbij het eerste jaar.
    Wanneer moet ik me zorgen maken.

    Hij is al ontelbare keren bij de huisarts geweest en 3x een antibioticakuur gehad, omdat de koorts te hoog opliep en zijn longen volzaten.

    Hij heeft KMA en krijgt geen gewone melk of melkproducten.
    Zit nu nog op een KDV, maar vanaf 1 maar een gastouder, in de hoop dat hij dan minder vaak ziek is.

    Ik weet me echt geen raad. Op het werk krijg ik er al problemen mee, omdat ik zovaak afwezig ben.
    Telkens zijn het kleine dingen, maar er lijkt geen einde aan te komen.

    Heeft er iemand tips of is er iemand die hetzelfde heeft.
     
  2. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Even een vraagje: gaf/ geef je bv?
     
  3. memv2

    memv2 Actief lid

    17 feb 2012
    331
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet in mijn eigen gezin maar mijn schoonzusje d'r zoontje is ook heel vaak ziek. Dat was al zo sinds de geboorte, niet alleen 'ziek zijn' maar ook veel mankeren. Last van de heupen gehad, afgeplat hoofd,eczeem, heel veel slijm spugen, astma. Ook slaapt hij slecht 'snachts. Hij zit in in onderzoek omdat hij om de 4 a zes weken 1 dag doodziek is. Helemaal van de wereld bedoel ik dan. Hij is dan ook niet bij kennis en spuugt steeds. De volgende dag is dat weer over. Valt daarom ook af en loopt achter in de groei. Tussendoor is hij dan ook vaak verkouden , diarree of juist obsitpatie. Hij heeft laatst ook een klysma gehad. Vind het zo zielig voor het manneke, het is echt een schatje. Mijn schoonzusje word hier dus ook doodmoe van. Het ene is nog niet over of ze zit alweer voor het volgende bij de HA. Daar komt nog bij dat de nachten die hij echt heeft doorgeslapen op 1 hand te tellen zijn.
     
  4. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    De ha??? Zou met zoveel dingen toch echt naar de ka gaam in het zh
    Maar ts mijn zoon sliep ook zo slecht door zijn oren de ha zag nooit wat maar de kno xag direct wat er aan de hand was vocht achter de oortjes doet pijn bij liggen.
    Dus op naar de kno zou ik zeggen.
     
  5. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons dochtertje gaat ook naar het kdv 1x p week. Altijd als ze weer geweest is is ze extreem verkouden, hoesterig en soms koorts. Zo zielig voor haar. Hier zijn de doorslaap nachten ook schaars

    Misschien toch eens een doorverwijzing vragen voor kinderarts. Dat kan immers geen kwaad toch. Sterkte!!
     
  6. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Dank je voor jullie reacties.
    Ik heb geen borstvoeding gegeven. Zou het daardoor komen.

    Joris heeft in het begin een ziekenhuisopname gehad en is bekend bij de kinderarts. toevalig moet ik daar deze maand naartoe voor zijn slaapprobleem dan zal ik zijn vele griepjes. verkoudheden etc ook eens aankaarten.

    Ik vind het zo sneu voor mijn schatje, keer op keer ellendig.
     
  7. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zou er ook echt mee naar de kinderarts gaan, want dit lijkt me ook niet helemaal normaal. Mijn dochter is, op een kleine verkoudheid na, nog nooit ziek geweest terwijl ze met veel mensen in aanraking is geweest, ook met een verkouden kindje. Normaal gezien moeten ze wel ergens tegen kunnen, denk ik zo.

    Dus dit zou verklaren waarom hij ook niet goed slaapt (kan me je topic nog herinneren van een tijdje geleden), ontzettend sneu he.
     
  8. Mauzelino

    Mauzelino Actief lid

    5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het heeft niks met wel of geen bv geven te maken hoor. Mijn zoontje is bijna 15 maand, heeft 7 maand bv gehad en is zeker 1x per 2 maand verkouden. En dan ook behoorlijk verkouden. Ben ook al voordat hij 1 jaar was 3x met hem bij de ha geweest, 2x ab-kuur gehad en 1x alleen oordruppels voor oorontsteking. Hij is nu ook alweer ziek. Erg verkouden, wat verhoging, gister overgegeven. Hij gaat niet naar het kdv ofzoiets trouwens.
    Ik wacht nog even af doe dit weer afloopt, en als ie snel weer zo verkouden of ziek is wil ik ook wel graag een doorverwijzing naar de kno arts.

    Ik zou het wel even aankaarten als je naar de KA gaat deze maand, want het lijkt mij ook niet goed dat ie zo vaak ziek is.
    Sterkte ermee.
     
  9. chantal1606

    chantal1606 Actief lid

    25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie van de site vaccin vrij? Al eens gelezen?
    Ik geloof werkelijk dat inenten (heb ik ook 3 kinderen over moeten doen om daar bewust van te zijn) daar een grote boosdoener van is.
    En nu ga ik natuurlijk een heleboel mensen op mijn dak krijgen haha.
     
  10. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Nu mij krijg je niet op je dak. Ik geloof ook dat die zorgen voor problemen in het begin. Maar aan de andere kant, je bent wel zeker dat je kindje een aantal nare ziektes bespaard blijft.
     
  11. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Heeft idd niets met de voeding te maken.
    Onze zoon gaat ook naar het kdv. En is ook om de haverklap verkouden of onderweg.
    Hij heeft straks een goede weerstand opgebouwd waar kindjes die niet naar het kdv zijn geweest vaak ziek worden als ze naar de peuterschool gaan.

    Op het kdv zitten nu eenmaal veel kindjes bijeen . En is er een verkouden dan volgt de rest ook. Helaas niets aan te toen.

    Mbt het inenten: ze doen het niet voor niets. Als je ziet hoe ziek je kindje kan worden van die nare ziektes , ik moet er echt niet aan denken.
    En de meeste ziektes zijn uitgebannen juist door de inentingen.
    Maar iedereen zijn eigen keuze.

    Nb onze zoon is tnt niet ziek geweest van zijn prikjes.
     
  12. chantal1606

    chantal1606 Actief lid

    25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Daarom zou je dus voor de lol die site moeten lezen. Heleboel kinderziektes waren al voor 90 tot 98% verdwenen toen de vaccinaties geïntroduceerd werden.
     
  13. mama4life

    mama4life Bekend lid

    20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Misschien is het een idee om even te googlen, maar ik zag de laatste keer bij de ha dat er een foldertje stond van mensen die regelmatig ziek, oorpijn, koorts e.d. hadden..

    Was niet bij ons van toepassing dus heb m niet meegenomen en nu denk ik... Gohhh hoe heette dat... :(

    Iig succes en ik zou t sowieso eventjes aankaarten bij de ka (gezien dat je daar toch al loopt)...
     
  14. iluna

    iluna Actief lid

    20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Haiko7
    als HA en KA niets voor jullie kunnen doen kun je misschien een keer naar een klassiek homeopaat gaan?
    Succes
     
  15. Haiko7

    Haiko7 Bekend lid

    13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb eind februari een tweede afspraak bij een homeopaat. Dit ben ik ook al gaan proberen :). Ik hoop dat er ergens iets gaat veranderen.
     
  16. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zou om een verwijzing kunnen vragen naar een KNO en/of kinderarts. Die hebben toch betere apparatuur waarmee ze beter kunnen kijken (KNO in oren bijvoorbeeld).

    Maar sommige kinderen pakken de eerste jaren gewoon alles mee. Hiermee bouwen ze wel een goede weerstand op. Een kennis vertelde een paar dagen geleden nog dat haar oudste de eerste 2 jaar continu ziek was en vanaf dat moment nooit meer ziek geweest (is nu 9 of 10).
     
  17. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vertel dat maar aan mensen die nu zwaargehandicapt zijn omdat ze polio hebben gehad. Of mannen die onvruchtbaar zijn geworden dankzij de bof. Blind dankzij mazelen etc.

    Dit soort sites staan vol wat schijnwetenschap. Maar geloof vooral wat je wil geloven ...
     
  18. Lili81

    Lili81 Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Je verhaal is best herkenbaar. Onze dochter slaapt ook slecht, heeft al 2x oorontsteking gehad en is continue verkouden met loopneus. Die oren (en tanden) zijn hier met name de boosdoeners :x. Ze gaat 1,5 dag/week naar het kdv. Vraag me ook af of we verdere stappen moeten ondernemen.....
    Jullie zoon is nog 3 maand ouder en ik geloof dat ik dan idd wel naar een kinderarts zou gaan. Succes!
     
  19. Kitty07

    Kitty07 Fanatiek lid

    5 jan 2011
    2.296
    25
    38
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje is de eerste tijd ook aan de lopende band verkouden en ziek geweest.
    Nu hij net een jaar geworden is wordt het eindelijk wat minder. :)

    Eerlijk gezegd denk ik dat vaccinaties er geen drol mee te maken hebben maar je eigen DNA wel.
    Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor bepaalde zaken en hebben daar aanleg voor.
    Mijn man heeft steeds last van allergieën en ik heb als kind ook veel KNO problematiek gehad. (longontstekingen, oorontstekingen, angina's, buisjes etc etc)
    Mijn zoontje lijkt daarin op mij en dat heeft gewoon met zijn genetische aanleg te maken als je het mij vraagt.....ze moeten er vanzelf "overheen groeien" en weerstand in opbouwen.

    Maar ik zou zeker even langs de KNO arts gaan! Vaak hebben die daar toch een wat betere kijk op dan huisartsen. Succes en sterkte meid! :)
     
  20. Yegga

    Yegga Lid

    6 feb 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Herkenbaar hoor. Onze dochter heeft sinds september de ene verkoudheid na de andere. Tussendoor nog 3 keer buikgriep gehad. Nu is ze ook alweer bijna 3 weken flink vekouden en moet behoorlijk hoesten.

    Volgens de huisarts worden kleine kinderen toch al sneller verkouden. En een aantal hebben de pech dat ze ook nog echt elk virusje meepakken. Zo'n kindje hebben wij dus. Ben ook doodop van het hangen en slecht slapen en het feit dat we elkaar steeds met vanalles aansteken. Ben zelf ook nog nooit zo vaak ziek geweest als het afgelopen jaar. Denk dat het vooral pech is.....
     

Deel Deze Pagina