Zijn het de hormonen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KJM, 29 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KJM

    KJM Lid

    9 feb 2017
    31
    0
    6
    Hoi dames, ik heb een beetje een gênante vraag en beschamend..:oops: Maar sinds ik zwanger ben heb ik echt geen zin meer in welke vorm van affectie dan ook! Ik wil (vriendlief) niet knuffelen, kussen en dergelijken... Alleen bij mijn zoontje ben en blijf ik wel heel knuffelig en liefdevol en vind het bij hem ook erg fijn! Zijn het de hormonen of betekent dit gewoon iets anders... Maak me er wel zorgen over en merk ook dat hij ermee zit... Iemand die het herken of advies heeft? :(
     
  2. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Heel herkenbaar! Ik kan er zelfs niet tegen als hij zijn hand op mijn knie legt als we in de auto zitten. Knuffelen, zoenen etc. Ik moet er echt niet aan denken...

    Ik zou het wel aan hem uitleggen dat het de hormonen zijn anders begrijpt hij er waarschijnlijk niets van. Ik ben voor de vierde keer zwanger en elke keer hetzelfde verhaal. Gelukkig overleven we het iedere keer weer. Haha

    Sterkte!
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Oef, elke aanraking was teveel, al dat gekriebel, bah.
    Maar gelukkig is het nu sinds vorige week weer zo goed als over. Bijna 13 weken zwanger nu.
     
  4. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Ik ken het wel. Maar ik heb ook veel last van onrustige benen, elke aanraking maakt het alleen maar erger.
     
  5. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook heel erg. Moet er nu niet aan denken terwijl met mijn zoontje het juist heel anders was.
    Vind het voor mij man ook erg vervelend hopelijk is het straks weer normaal.
     
  6. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik merk wel dat ik minder behoefte heb aan intimiteit. Voor vriend heel erg wennen na al die maanden 'geklus'. Maar ik snap het zelf ook nog niet helemaal dus allemaal vreemd. Maar herken het dus wel.
     
  7. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik herken het zelf niet maar ik geloof inderdaad ook dat dit hormonen zijn. Zelf had ik ook ergggggg last van die hormonsters die zich bij mij en mijn relatie uitte in hele andere dingen. Die zijn sinds 1,5 maand ook voorbij. Thank god. :D
     
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Heel herkenbaar. Bij mij was het zelfs zo erg dat ik inwendig echt woedend werd als ie aan me zat. Heb me zelfs regelmatig afgevraagd of ik nog wel van mijn man hield, voelde nl niet veel meer.
    Rond mijn 20e week zwangerschap kreeg ik mijn gevoel voor hem weer redelijk terug maar het was pas (vrijwel direct, dat wel) na de bevalling dat ik weer blij met hem was. Intimiteit kregen we ook een paar weken na de bevalling terug. Kan me echt niet meer voorstellen dat ik zo weinig voelde, het is zo'n lieverd. Voel me soms nog steeds schuldig want ik heb het hem niet makkelijk gemaakt, was echt een trut.
     
  9. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Ohja dat heb ik ook en ik voel mij best schuldig tegenover mijn man. Gelukkig begrijpt hij het maar toch heeft hij het er af en toe moeilijk mee.
    Tot nu toe bij elke zwangerschap gehad en steeds was het rond 14 weken over.
    Zelf mis ik aan de ene kant ook die intimiteit maar toch moet ik er niet aan denken en wordt ik geïrriteerd als mijn man mij aanraakt of wilt zoenen.
    Gek hè die hormonen :oops:
     
  10. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Heel herkenbaar, gelukkig wordt het in het tweede trimester vaak wel beter
     

Deel Deze Pagina