pain pain go away- Aleve feminax ok??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door titania, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titania

    titania Bekend lid

    14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    Sinds maandag(ongeveer 4 dpo) heb ik krampjes gehad af en aan. Het begon vrij duidelijk bij mijn linker eirerstok-kant met beetje uitstraling naar midden, met ei-achtige sensatie(bij mij zijn dat vaak steken)..alleen nu dus lang na de werkelijke ei. Soms best heftig, soms vaag lange tijd op de achtergrond aanwezig.

    Gisteren avond kreeg ik in bed heftige menstruatie krampen.. ik krijg ze normaliter soms wel soms niet, maar meestal niet zo heftig. Dit is echt hoe ik ze vroeger kreeg in m'n pubertijd. Ik dacht dat ik s'ochtends wel wakker zou worden met m'n periode.. maar nog niet - het zou ook een week te vroeg zijn en ik ben altijd keurig op tijd ;). Ik ben 7 dagen voor m'n NOD.
    Dit is onze eerste maand proberen, ik was hiervoor niet aan de pil of andere hormonale a/c. Ik gebruik ook geen andere medicijnen. Ik ben heel regelmatig ongesteld en verder best wel in touch met m'n lichaam.

    Vraagje of iemand dit herkent, ik lees op het forum steeds over beetje kramp hier en daar maar ik kan hier bijna niet om heen. Ik kon er gisteren bijna niet van slapen.
    Zou het kwaad zou kunnen om er Aleve feminaxje tegenaan te gooien? Ik weet nu natuurlijk niet of ik zwanger ben of niet..
     
  2. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Tja lastig, ik denk dat je beter 2 paracetamolletjes kunt nemen. Staat er niet in de bijsluiter of je het tijdens je zwangerschap mag gebruiken.
    Ik denk namelijk dat er toch wel iets van een stofje zoals ibuprofen in zal zitten.

    Ik zou gewoon de bijsluiter er op na slaan!
     
  3. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Mocht je al zwanger zijn kan niks dat vruchtje nog schaden, want het is nog maar net ingenesteld (als het dat al is op 8 dpo). Duurt een aantal weken voordat er een bloedband is. Ik kreeg na punctie en tp ook gewoon zware pijnstillers voorgeschreven, dus nu een aleve (diclofenac) kan prima.

    Succes!
     
  4. Keiko

    Keiko Actief lid

    28 jul 2008
    497
    0
    0
    Direct vanaf de innesteling is er een bloedband..

    Aleve Feminax
    5. Kan ik Aleve Feminax gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of
    borstvoeding geef?

    Zwangerschap
    Gebruik Aleve Feminax NIET als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het kan schadelijk zijn voor de baby. Meld het in elk geval aan uw arts of apotheker zodra u zwanger bent of dit binnenkort wilt worden. Zo mogelijk kunt u (tijdelijk) overstappen op een ander middel, dat u wel veilig kunt gebruiken.

    kiesBeter.nl - Medicijnen, gebruikersinformatie Naproxen (Aleve feminax)
    Zwangerschap
    Bent u zwanger? Overleg eerst met uw arts voordat u dit medicijn gebruikt.

    Overleg met uw arts als u dit medicijn wilt gebruiken tijdens de eerste zes maanden van de zwangerschap of als u zwanger wilt worden. U heeft door dit medicijn iets meer kans op een miskraam of aangeboren afwijkingen bij de baby. De kans hierop is zeer klein, maar neemt toe bij een hogere dosering en bij langduriger gebruik. Als u dit medicijn gebruikt, heeft u bovendien iets minder kans om zwanger te worden.

    Men adviseert dit medicijn alleen tijdens zwangerschap als de pijnstiller paracetamol onvoldoende werkt.

    Bespreek met uw arts of u (tijdelijk) kunt overstappen op een ander medicijn dat wel veilig is. Als dat niet mogelijk is, zal de arts een zo laag mogelijke dosering adviseren, voor een zo kort mogelijke periode.
     
  5. dani26

    dani26 Fanatiek lid

    24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo als je zwanger wilt worden of bent mag je inderdaad alleen paracetamols gebruiken die hebben de minste bijwerkingen en mag je ook gebruiken bij bovenstaande.

    mocht je andere medicijnen willen gebruiken doe dit dan echt alleen in overleg met arts of apotheek, omdat ze vaak schadelijk (kunnen) zijn voor je ongeboren kindje
     
  6. titania

    titania Bekend lid

    14 jul 2010
    912
    0
    16
    Utrecht
    nou bedankt voor jullie adviezen.. dit is een stuk duidelijker dan de bijsluiter. gelukkig heb ik niks gebruikt en dapper volgehouden al werden de krampjes behoorlijk heftig- maar ik heb er wel een verklaring voor, ik ben namelijk zwanger :D

    Ik denk dat ik aan een pijnstiller-vrij leven moet gaan wennen.. nouja never say never, ik heb sinds 2 dagen verschrikkelijke hoofdpijn en ik ben nog niet eens overtijd, paracetamol neem ik alleen als het echt te erg wordt. :)
     

Deel Deze Pagina