Zijn jullie compleet qua kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja toch kan het wel eens gebeuren hoor. Door de pil heen of dat je man zich laat helpen maar tot die tijd met condooms. Condoom geven geen 100% zekerheid, laatst nog hier een die niet was blijven zitten. Of wel was blijven zitten maar bij de verkeerde zeg maar :oops:. Nu ben ik daar niet zwanger van geworden, maar het had wel gekunt.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Als je je beiden laat helpen, condooms gebruikt en de pil geloof ik niet dat iemand zwanger wordt.
    Natuurlijk is dat bij elkaar allemaal heel omslachtig maar het hoeft echt niet te gebeuren.
     
  3. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Nee maar kan mij ook niet voorstellen dat iemand zo ver gaat in anticonceptie. De meeste kiezen voor 1 manier, en soms is dat niet genoeg en raak je ongewenst zwanger.
    Ik denk wel dat een hoop mensen die ongewenst zwanger zijn ook gewoon onvoorzichtig zijn geweest. In die zin hoeft het niet te gebeuren.
     
  4. mapepejo

    mapepejo Fanatiek lid

    27 aug 2014
    1.584
    530
    113
    Wij zijn compleet met onze 2 mooie jongens. Man heeft zich laten helpen dus het kan ook echt niet meer. We hadden er graag 3 gehad maar aangezien de oudste een meervoudige verstandelijke beperking heeft, is 2 kinderen voor ons nu meer dan genoeg ;)
     
  5. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij zijn zeker weten compleet. We hebben jarenlang getwijfeld over wel of geen derde. Toen besloten er toch voor te gaan. Na een maand of 9 tegen man gezegd dat het niet meer hoefde, en had ik de volgende dag een positieve test.

    Hoewel ik me had voorgenomen om extra te gaan genieten van deze zwangerschap en heel erg hoopte op een natuurlijke bevalling, liep alles helemaal anders. Door omstandigheden vanaf 10 weken zwangerschap bijna geen seconde meer kunnen genieten, bevalling werd een spoed ks, borstvoeding lukte mislukte en een paar maanden na de geboorte in een depressie beland.

    Ik moet er echt niet aan denken om weer zwanger te moeten worden (de stress alleen hiervan al), zwanger te zijn (dat is gewoon echt niet mijn hobby, al verliepen de zwangerschappen eigenlijk probleemloos), bevallen en de hele babytijd. Ik ben blij als onze kleine dame binnenkort een dreumes is, we definitief de babyspullen weg kunnen doen etc.
     
  6. Prj

    Prj Niet meer actief

    Wij wilden allebei altijd al 3 kinderen. Die kwamen er binnen 2 jaar en 4 maanden. Dat voelde toen als compleet echter kwam de wens voor een even aantal toch en ruim 3 jaar na de derde kwam nummer 4. Echter zijn de oudste 3 een echte 3 eenheid en gunden we nr 4 ook een broertje of zusje dicht op hem. En zo is bijna 4 weken geleden onze 5e geboren. De oudste wordt in december 7.

    Zijn we nu compleet. Ik weet het niet. De kans bestaat dat we voor een 6e gaan voor het even aantal (en mijn man grapt altijd dat ze per 3 gaan) Het kan ook dat het klaar is. We zullen zien.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Tot voor kort wisten wij allebei dat we graag nog een 3e zouden willen. Niet nu direct, maar als M. een jaar of 3-3,5 zou zijn. Verschil tussen R. en M. nu vinden wij wel fijn.
    Inmiddels weten we sinds van de week dat M. ernstig ziek is.
    Opeens doet het er allemaal niet meer toe, voor nu is het het belangrijkste dat ons meisje bij ons mag blijven. Mag ze hiervan genezen dan gaan we daarna denk ik eerst heel hard genieten van de rust en ons gezin zoals het nu is en dan zien we daarna wel verder.
    Ben gelukkig nog jong (morgen 27) dus we gaan wel zien waar het schip strand.
    Nu eerst maar dankbaar zijn voor de 2 kindjes die we hebben mogen krijgen.
     
  8. laurabb

    laurabb Actief lid

    25 jun 2015
    436
    6
    18
    NULL
    NULL
    O wat heftig @Olifantje1991. Dan staat alles stil. Ik duim met jullie mee.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    O wat vreselijk zeg :(
    Heel veel beterschap, liefde en sterkte gewenst.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Jemig @Olifantje1991 wat heftig! Ik schrik hiervan! Heel veel sterkte voor jullie en jullie kleine meisje!
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  11. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wat vreselijk... ik duim voor jullie!
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  12. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Oooh @Olifantje1991, wat ontzettend heftig. Hopelijk komt je kleine meisje goed door alle behandelingen heen en wordt ze weer helemaal beter. Heel veel sterkte!
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ja ik ben klaar, ik heb alles wat ik altijd wilde. 2 gezonde kinderen, eerst een jongen, dan een meisje.
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Oh meis, wat vreselijk! Wat een gruwelijk beangstigend nieuws, ik kan me voorstellen dat alle andere zaken dan er niet meer toe doen.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.335
    113
    Home
    ja wij zijn bijna compleet( na mijn zwangerschap ;))
    heb een jongen en een meisje en dan nog eentje er straks bij
    voor mij is 3 genoeg
    qua ruimte, financieel, aandacht is 3 voor ons echt genoeg
     
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Wat vreselijk heftig. Heel veel sterkte de komende periode.
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  17. Wondertje1

    Wondertje1 Actief lid

    27 nov 2010
    201
    81
    28
    NULL
    NULL
    Veel sterkte; niks voelt machtelozer dan een (ernstig) ziek kind..
     
    Olifantje1991 vindt dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Na dit kindje zijn wij 100% compleet.

    Voor we in het icsi traject belanden vonden wij beide 2 kindjes prima. Past goed in de auto, past goed in "normale" huizen, allebei 1 kind onder de hoede met dagjes uit en financieel goed te behappen gezien wat wij ze willen kunnen bieden.
    Toen onze zoon er was, voelde we ons al compleet. De cryos hebben we aangesproken met de gedachte dat t toch niet zou lukken, maar wel dus! Mega verrast en onwijs blij mee! Maar hierna is het wel klaar.

    Hoe weten we het?
    Ten eerste is het huis en de auto gewoon vol. Er is niet meer ruimte en kinderen bij elkaar op de kamer willen we niet.
    Ten tweede is dit financieel goed te dragen.
    Ten derde wil ik echt nooit meer zwanger worden. Ik vind het echt niet leuk helaas..

    En ten vierde en het belangrijkste. We hebben geen cryos meer (ja 1, maar dat is geen echte kans) en ik weiger ooit nog weer een punctie te doen. Mn man wil het ook absoluut niet meer.

    Wij voelen ons rijk. Dit is genoeg.
     
    Marchella, DastyQueen en boogiebril vinden dit leuk.
  19. maliro

    maliro Niet meer actief

    Dank je.
    Op papier (of beeldscherm) klinkt alles bij elkaar veel zwaarder dan hoe ik het in het echte leven ervaar.
    Natuurlijk zijn bepaalde dingen pittig. En het leven is niet altijd maakbaar waardoor je het soms moet doen met datgene (omstandigheden) wat je gegeven is. Maar ik ben gelukkig. En mijn kinderen ook.
     
  20. Uilenmama

    Uilenmama Niet meer actief

    Ja ik ben compleet met onze dochter!
    We hebben over een tweede gedacht, maar we hebben genoeg redenen voor een nee.
    Het blijft bij 1 lieve dochter.
    Misschien later wel 2 andere poezen als deze er niet meer is, maar voorlopig is het zo goed.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina