Zijn wij te voorzichtig?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.334
    113
    Nou ben ik altijd best makkelijk en mijn kinderen mogen al best veel, maar met 7 jaar alleen naar het zwembad... Al hadden ze 10 zwemdiploma's, dan nog mocht het niet. Niet alleen vanwege verdrinkingsgevaar overigens, maar ook vanwege ander soortige ongelukjes of ruzies e.d. Dan vind ik 7 nog wel erg jong om dat helemaal alleen te moeten oplossen.

    Verder zou ik nooit toegeven aan de zogenoemde peer pressure. Eigenlijk niet belangrijk wat andere kinderen wel of niet mogen. Jij kent je kinderen het beste en weet wat ze aankunnen of niet.
     
  2. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Vind 7 jaar erg jong om alleen maar het zwembad te gaan.
     
  3. gaiamaria

    gaiamaria Actief lid

    17 jun 2009
    154
    4
    18
    Een tijdje terug waren we in een zwembad in Amsterdam en daar mogen kinderen niet eens zonder een volwassene erbij naar binnen, ook al hebben ze een diploma.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #24 Fuddey, 7 jul 2017
    Laatst bewerkt: 7 jul 2017
    Dat bedacht ik me net ook; hier moet er ook een volwassene mee, ik weet niet meer vanaf welke leeftijd ze wel alleen mogen gaan. Maar zeker niet al vanaf 7.

    Edit; hier mag het vanaf 12 jaar.
     
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit zou ik absoluut niet doen!
    Mijn dochter is nu bijna 9 maar haar kennende zou ze iedereen waar ze mee is kwijtraken en dan flink de boel op stelten zetten. En daarbij kent ze de verantwoordelijkheid nog niet goed genoeg om zelfstandig te gaan.
    Toen ik jong was, in een ver verleden , mocht ik pas vanaf de brugklas dit soort dingen zelf doen.
    Wat mij betreft dus een mooie leeftijd. Ze moet dan immers ook zelf een stuk verder fietsen naar school
     
  6. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.605
    3.852
    113
    Daar hoef ik niet over na te denken. 100% zeker dat hij niet zou mogen. Misschien als ze 10 zijn of zo maar de eerste jaren zeker niet.
    Erg onverantwoord van de betreffende ouders.
    Gewoon je eigen mening houden en doorzetten hoor! Mocht er wat gebeuren dan vergeef je het jezelf nooit meer!
     
  7. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee, al had ze 30 zwemdiploma's. Zeven is te jong.
    Ik word regelmatig voor gek verklaard hier om wat mijn kinderen mogen, ik ben heel makkelijk en vindt het onzinnig dat een kind van 10 bijv niets eens een uur alleen thuis zou kunnen blijven. Maar met zeven alleen naar een zwembad, no way.
     
  8. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.123
    4.338
    113
    Home
    nee absoluut niet
    ik snap ouders die het wel oke vinden echt niet
     
  9. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    Nee hier zou ze ook niet mogen. Mijn oudste is net 8, maar die laat ik ook niet alleen gaan.
     
  10. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Het is hier nog lang niet aan de orde, maar echt niet dat mijn kinderen dat zouden mogen. Als ze een jaar of 11, 12 zijn dan is het wat anders, ik mocht op die leeftijd ook alleen naar het zwembad, dan gingen ik wel altijd met een groepje, waarbij iedereen om elkaar dacht.
    Als ze de diploma's hebben mogen mijn kids wat mij betreft hun gang gaan, maar mooi wel dat ik dan op het terras zit om ze een beetje in de gaten te houden.
     
  11. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.454
    10.655
    113
    Zeker niet.
     
  12. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Nee 7 jaar vond ik ook te vroeg. Maar toen de oudste iets van 8.5 was mocht het wel.
    Klein rustig zwembad, veel bekenden, ik bleef eerst even een half uurtje.
    Ook is hij een hele goede zwemmer. Alle diploma's heeft hij die hij kan halen op zijn leeftijd.
    En het is een rustige jongen die niet in 7 sloten tegelijk loopt.
    De jongste had A B en C in groep 2 al, maar die zie ik echt nog lang niet alleen naar het zwembad gaan haha.
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij ging ik pas alleen naar een buitenzwembad toen ik al op de middelbare school zat. En ik zwom -ook na mijn diploma- wekelijks.

    Ik geloof niet dat wij onze zoons in de onder- of middenbouw van de basisschool al alleen naar een zwembad zouden laten gaan. Ik heb zelfs bij de bovenbouw mijn vraagtekens, maar dat is nog ver weg dus hoe we daar in groep 7 of 8 over denken, zien we dan wel.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.592
    3.483
    113
    Nee, absoluut niet.
    Vanaf groep 6/7/8, afhankelijk van het kind, zwembad enz.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.941
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee hoor echt niet met 7 jaar en ik ben een hele makkelijke maar er zijn grenzen.
    Hier gingen ze met ruim 9 jaar met vrienden maar het zwembad en vond ik al een hele stap.
    Het zwembad is hier enorm druk en was veel te bang dat er iemand boven ze op zou springen.
    Ze moeten toch voldoende kracht hebben en die hebben ze met 7 jaar niet ook al hebben ze hun zwemdiploma s.
    Ik zou het niet doen.
    Hier is een buitenbad en gaan de kinderen vanaf einde groep 6 doorgaans zelfstandig.
     
  16. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Nee, met 7 jaar vind ik te jong. Mijn oudste is 10 en mag wel met een vriendje samen naar het buitenbad hier in het dorp. De tweede is 8 en die mag dat nog niet.

    Ik ga wel eens met al mijn kinderen erheen en dan blijf ik met de kleinste in het ondiepe en mogen de oudste twee wel zonder mijn toezicht in het diepe zwemmen. Ik hou ze dan niet in de gaten, maar als er wat is, ben ik er wel.

    Mijn oudste twee kunnen overigens echt heel erg goed zwemmen en zitten ook al jaren bij de reddingsbrigade. En ik ben normaal echt geen hele voorzichtige moeder. Dus ik vind jou ook niet overdreven voorzichtig.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Dat zou mij echt te jong zijn.het gaat niet alleen om hoe zij kan zwemmen maar ook hoe ze met elkaar omgaan. Het hangen aan elkaar , het spel.

    Zelf ben ik in een hele moeilijke situatie terecht gekomen toen ik een jaar of 6 was. We waren in ondiep water en kwam onder een mat terecht. Het was een mat die ook wat zonk. Niemand die me zag omdat het ook nog eens langs de kant was. Zelf er onder uit kunnen komen maar had graag begeleiding gehad. (Was tijdens school zwemmen)

    Ook toen ik nog jong was dat iemand me zo in eens in mijn buik stompte zo maar uit het niks. Een keer een bloedneus gehad omdat ik iemand in de weg zat. Helaas had ik dat niet door in het drukke bad. Ik zwom met vriendinnen en mijn zus ,ze nam haar taak serieus maar had graag mijn ouders in de buurt gehad. Ik denk dat ik 10 was.
     
  18. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Beetje kort door de bocht. Mijn oudste is 7 en mag best alleen naar het zwembad. Hij zit op wedstrijdzwemmen en kan zich prima redden.

    In geval van ts zou ik het niet doen. Niet eens zozeer om de leeftijd, wel om het feit dat ts er niet achter staat. Ik zou dan of meegaan, of thuis laten.
     
  19. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.351
    298
    83
    Hier precies hetzelfde, alleen heeft mijn dochter alleen A & B.
     
  20. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ook als iemand al dan niet per ongeluk boven op hem springt of onder water drukt? Hij is met zijn 7 jaar dan al groot genoeg om zichzelf te redden?
    Je hebt dan wel een enorme dosis vertrouwen in zowel je zoon als de mede badgasten.
     

Deel Deze Pagina