Zijn wij te voorzichtig?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door pluk, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja, ook dan ;) Hier krijgen ze ook training in trouwens. En natuurlijk is het anders in een echte situatie dan in een getrainde. Maar dan nog durf ik dat wel aan met hem.
    Met mijn dochter van 5 zou ik dat over 2 jaar niet durven trouwens. Ze is impulsief, doet voordat ze denkt en ziet nog steeds in veel situaties geen gevaar. De oudste mag voor me uit fietsen op weg naar school. Mijn dochter mag dat absoluut niet. Dus het verschilt per kind natuurlijk.

    In open water mag de oudste trouwens niet zonder begeleiding het water in. Echt alleen in ons zwembad hier. Maar hier is het ook niet zo heel druk tijdens vrij zwemmen, dus misschien dat dat ook verschilt.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Dat vraag ik mij dus ook af, vanaf welke leeftijd kinderen hier zonder begeleiding het zwembad in mogen? Dat ga ik de eerst volgende keer eens navragen.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit.
    Heb ik ook eerlijk gezegd nooit gezien, zou erg verbaasd zijn als ik een groepje meiden van een jaar of 7 zonder begeleiding een zwembad zie binnenlopen.
     
  4. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Nee, absoluut niet! Mijn dochter is 2 jaar ouder, heeft haar ABC en nog wat extra diploma's (zwemvaardigheden, snorkelen, survival) maar geen haar aan mijn hoofd die er aan denkt om haar alleen naar het zwembad te sturen. Ook al kan ze zelf goed zwemmen, er zijn ook anderen bij. Een ongelukje kan zo gebeuren: iemand die per ongeluk boven op haar springt of dat ze beenkramp krijgt (heeft ze nogal eens last van). Of een ruzie, waarbij ze kopje onder wordt geduwd. Ik laat haar overigens wel vrij in het zwembad: ze kan gaan en staan waar ze wil, maar wij zijn wel altijd in de buurt.
     
  5. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Absoluut niet! Volg je gevoel dat zegt al genoeg...
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb dat ook nooit gezien.

    Hier in groep 4 geen een kind dat alleen gaat zwemmen deze zomer.
    Kinderen spreken samen af en de ouders gaan braaf mee. Of 1 moeder neemt wel 2-3 andere meiden mee en gaat zelf aan het zwembadrand zitten.

    Bij ons: no way, misschien met 10jaar
     
  7. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    No way dat mijn zoon dat mag en hij wordt in september 9.
     
  8. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik vind zoiets pas oké in groep 7-8. Of wellicht in groep 6 als ze wat groot/sterk is voor haar leeftijd.

    Jonger dan dat is echt een no go voor mij.
     
  9. regenboogworst

    regenboogworst Fanatiek lid

    22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Nee
    Dalijk wordt ze onderwater gehouden. En/of zoals ik vroeger ergens vanaf geduwd. Ik had een grote snee op mijn gezicht die dicht gelijmd moest worden.
     

Deel Deze Pagina