Huilend wakker worden....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belinda203, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belinda203

    belinda203 Bekend lid

    23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Hoi dames,

    we hebben hier een probleempje waarvan ik me afvraag of jullie dit herkennen en waar het vandaan komt.
    De laatse 3 dagen wordt onze zoon van 2 jaar na ruim een uur geslapen te hebben huilend wakker en wil niet meer ophouden.
    Hij is dan echt over zijn toeren en drijfnat van het zweten.
    We hebben het eerst aangekeken maar hij houdt dus niet op.We hebben hem er vervolgens uitgehaald en wat drinken gegeven en op schoot genomen.De eerste keer heb ik hem mee naar beneden genomen maar de keren daarna wel boven gehouden.Na getroost te zijn en even gekroeld te hebben weer terug gelegd.2 keer ging het goed,gisteren was het weer brullen.Pappa is naast hem gaan zitten en op een gegeven moment is hij weer in slaap gevallen.
    Betekent dit dat hij geen middagslaap meer moet hebben,heeft hij naar gedroomd of is het een testfase van grenzen bepalen??
    Wie herkent dit???
     
  2. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik lees even met je mee, hier hetzelfde geval.
    Het gekke is dat het alleen na zijn middagslaapje is. 's Nachts gebeurt het nooit en 's morgens gaat hij lekker spelen en kletsen met zijn knuffels als hij wakker is. Maar als hij 's middags na zijn middagslaapje wakker wordt, is het regelmatig huilen.
    Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen.
     
  3. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Stijn is ondertussen 4 jaar maar die heeft het echt al heel erg lang dat hij af en toe een periode heeft om een week lang elke avond tussen 8 en 9 huilend wakker te worden.
    Afgelopen week had hij het ook weer maar ik dacht dat het dit keer te maken had met groeipijn.
    Maar ik denk dus dat het steeds een fase is waar ze weer even doorheen moeten..
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    onze zoon doet dat ook als hij s'middags slaapt. daarom laat ik hem het liefst niet meer slapen s'middags, vind het zo zielig.
    op deze manier leverd een dutje niks op. hij huilt dan ook heel hard en is nog een tijd lang van streek en het duurt echt wel een paar uur voordat hij weer helemaal de oude is.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben het ook in periodes gehad. Het ging uiteindelijk vanzelf ook weer over. Hij werd gewoon naar wakker, leek het.
    Was een kwestie van er even naastzitten en gewoon niet teveel aandacht geven. Vooral niet druk doen.
     
  6. girl21

    girl21 Niet meer actief

    mijn zoontje van 1,5 had het ook.. heb toen op advies van een ander een dreamcatcher gekocht (dromenvanger)

    stond er niet achter, geloof er zelf totaal niet in, maar baat het niet, schaat het niet!
    en hier vanaf de eerste nacht met dat ding is t over!!! kan t nog steeds niet geloven, maar het is echt zo! ik durf hem in ieder geval niet weg te halen!

    en die dingetjes kosten nog bijna niks ook.. dus ik vind het het proberen waard! (het zou de nare dromen doen verdwijnen, en de goede dromen door laten)

    succes!

    en laat je even weten hoe het uiteindelijk is verlopen?
     
  7. mamasim

    mamasim Actief lid

    8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Kijk hier eens naar:
    Nachtangst - Wikipedia

    Of google eens op "night terror", "nachtangst" of "pavor nocturnus".

    Misschien herken je er wat in.
     
  8. Mariel77

    Mariel77 Bekend lid

    17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hier ook herkenbaar.
    Bij mijn zoontje is het echt met periodes. Een paar maanden terug was het even heel erg en bleef hij huilen. Nu gaat het een aantal weken goed en dan ineens heeft hij het weer. Hij gaat rustig slapen en begint ineens 's nachts te huilen. Wij gaan er wel altijd even heen om hem te troosten, maar halen hem er niet uit. Vaak is dat voldoende en gaat hij weer verder slapen.
    Bij mijn zoontje heeft het echt te maken met dromen en het verwerken van dingen. Als het een tijdje wat vaker voorkomt, merken we ook dat hij ineens weer een sprong heeft gemaakt.
    Maar het is zo zielig, want ze zijn dan helemaal overstuur.

    Het klinkt standaard, maar het gaat echt over en is een fase. (die helaas in meer of mindere mate terug kan komen...)
    Sommige kindjes moeten 's nachts meer verwerken wat ze overdag mee hebben gemaakt.
     
  9. belinda203

    belinda203 Bekend lid

    23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Afgelopen nacht is het toevallig weer goed gegaan.Hij is lekker gaan slapen en niks meer gehoord tot vanmorgen. Ik ben wel blij te horen dat er meer zijn die er last van hebben.Ik hoop dat het inderdaad een fase is die wel weer over zal gaan.
    Bedankt voor jullie adviezen!
     

Deel Deze Pagina