Wat doen jullie als badje te klein is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif, 20 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    ukkie past niet meer in het babybadje, dus nemen we hem nu mee onder de douche of doen we hem in het grote bad.

    Maar het grote bad kost mijn m'n rug. Als ik op de rand zit of op mijn knien voor het bad kan ik er niet bij. Ukkie kan bovendien nog niet zitten.

    Hoe lossen jullie dit op?
     
  2. maggy

    maggy Lid

    13 jul 2008
    19
    0
    0
    Gezellig mee gaan in bad of onder douche! Doe we hier ook!
    En het is 1 groot feest!
     
  3. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zette ze in een grote cementbak! Haha!
    En nog steeds zitten ze daarin, ze vinden t erg leuk.
    Natuurlijk bleef ik er altijd bij en hield ik ze vast!
     
  4. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    wij hebben toen een handdoek in de douche gelegd en daar onze dochter opgelegd. Ze vond het heerlijk die douchestraal op haar ruggetje.
     
  5. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Een badzitje? Daar ligt onze meid ook in. Gaat prima en je hoeft de kleine niet vast te houden.
     
  6. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hoe kan het badje te klein zijn ? Giovanna zit al vanaf begin af aan in het badje..en nu dus nog,
     
  7. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    bij ons is het babybadje nooit te klein geweest, onze dochter van nu 2 zit nog steeds in het babybadje.

    appart om te lezen dat het te klein is voor iemand van 5 maanden.

    en indd mee gaan in een groot bad, of lekker samen onder de douche, of indd en badzitje.

    anita
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik heb ook erg snel last van me rug en dus doe ik haar in de wasbak wat ze erg leuk vind. ze kan dan lekker zitten en spattere en heeft de grootste lol en ik nog een hele rug. andere dagen gaat ze in de douche met ons
     
  9. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hier ook het badje nooit te klein geweest
    maar ik doe haar in het grote bad
    heb je geen badzitje aar je je kindjein kan zetten?
     
  10. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Baby's die relatief groot zijn kunnen vaak nog niet zitten als ze dus niet meer liggend in het badje passen. Bij ons ook het geval. Ik heb een badring gekocht waar hij de eerste weken wat inhing en nu redelijk goed in kan zitten. Maar het kleine badje past al zeker 2 maanden niet meer hoor. Ja nu zittend, maar ja dat is de tussenliggende periode dus een probleem.
     
  11. Babs1977

    Babs1977 Bekend lid

    14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Vreemd dat kindjes van 5 maanden niet meer in een badje kunnen. Sofie zit zelfs nog gewoon in de tummytub. Heerlijk vind ze het.
     
  12. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke gaat in het grote bad. Kleine badje past nog wel, maar grote bad is veel leuker.
    Wij doen een laagje water, zodat het halverwege haar buik staat en dan mag ze zelf spetteren en glijden, met zo'n laagje water kan er niks gebeuren. Ons bad is smal genoeg, dus omrollen gaat niet makkelijk (ben er iig snel genoeg bij om haar tegen te houden).

    We doen wel de verwarming aan en de deur dicht, want een klein laagje water koelt sneller af.
     
  13. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna is rond de 87/88cm gok ik nu en 12.500 gram ongeveer en ze kan er dus ook nog in liggen. Oke het is passen en meten maar het gaat wel. Overigens ligt ze alleen maar als ik haar haren in zeep en dan gaat ze zitten en spelen.
     
  14. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Hihi, wij ook! Ik dacht dat wij de enigen waren, heb het nog bij niemand anders gezien maar ik vind die dingen echt ideaal! 5 euro bij de Gamma en je hebt een maxi Tummytub voor bijna niets.

    Trouwens inderdaad vreemd dat je baby bij 5 mnd al niet meer in het kleine badje past? Anna zit daar nog steeds vrolijk in hoor! Wel een heel gespetter af en toe maar past nog best even!
     
  15. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Toch niet zo moeilijk...ik denk dat ze het liggend bedoelt...als je baby nog niet kan zitten en alleen maar ligt in het badje is ie toch echt te klein op een gegeven moment ja...
     
  16. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben ook een periode gehad dat onze zoon alleen maar in bad kon met een van ons. echt heel erg onhandig! maarja als ze nog niet zelf zitten kunnen, dan is het kleine badje in het grote bad zetten (en je kindje dus in het kleine badje laten zitten) ook niet handig! wij hebben nog een badring geprobeerd, maar dat is ook niks als je kindje niet goed zitten kan. heb ook nog een comfybath 'ring' geprobeerd [​IMG] dat ging iets beter, maar bleef behelpen.
    ik vrees dat je pas echt een oplossing hebt als je kindje zitten kan. vanaf dat moment hebben wij het kleine badje in het grote bad gezet. inmiddels klimt hij daar uit, dus nu hebben een een antislip map in het grote bad, en zit hij in het grote bad in z'n eentje (en natuurlijk zo nu en dan alsnog gezellig met papa of mama)
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het badje aan de kleine kant, maar het gaat nog best. Eva stoot regelmatig haar hoofd of haar voeten bungelen over de rand, maar ze heeft de grootste lol! Nu zit ze soms even, maar ze is erg druk en glibbert dan nog wel eens onderuit. Wij redden het nog wel met dit badje, over een maandje lukt het haar waarschijnlijk wel goed te blijven zitten.
     
  18. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Zoals sommigen al raden: ukkie kan nog niet zitten. Daardoor is het badje te klein. Tenminste, te klein om zonder hoofdstoten lekker te spatteren.

    Over een tijdje kan hij zitten en kan ie misschien wel weer in het badje. Ik weet alleen niet of ik er dan nog zin in heb. Het badje staat namelijk op de babykamer ... met vloerbedekking :D
     
  19. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hoi Druif:

    Dewi is heeeel druk in bad (uber-enthousiast! hahah) dus heb ik het badzitje/ligding (bij de prenatal weg met zo'n zuignap eronder) in t grote bad en dan zit ik zelf tegenover haar. Echt heeel leuk is dit, je hebt echt contact dan en ze ligt er heerlijk in terwijl ze alle ruimte heeft om te spartelen met haar armen en benen! Ideaal!

    Zo'n ding: http://www.prenatal.nl/shop/product.asp ... ctid=41554

    En als ze dan al redelijk kunnen zitten wordt deze weer ideaal: http://www.prenatal.nl/shop/product.asp ... ctid=36204
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daarom baddert Eva nu al een paar maanden met badje in het grote bad.... alles wordt ondergespetterd!
     

Deel Deze Pagina