Zo bang nu (EUG)

Discussie in 'Miskraam' gestart door wish 2b pregnant, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wish 2b pregnant

    wish 2b pregnant Actief lid

    6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Hoi lieve meiden,

    Over een uur moet ik mij melden bij afd gynaecologie. Vanmiddag rond 14.00 uur krijg ik laparoscopie om de buitenbaarmoederlijke zwangerschap te verwijderen en de linker eieider. Ik ben zo verdrietig en bang. Wekenlang leefde ik tussen hoop en wanhoop maar gisteren bleek bij de zoveelste echo dat om een eug gaat. Iemand ervaring?

    Liefs Annelie
     
  2. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Geen ervaring, maar wil je wel veel succes en sterkte wensen!
     
    wish 2b pregnant vindt dit leuk.
  3. Linie

    Linie Bekend lid

    2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wat verdrietig!
    Ik heb het vorig jaar gehad. Was een spoed operatie, omdat ik onwel werd. Wachtte nog op de eerste echo toen dus wisten nog niet of het goed zat. Bij mij hebben ze ook de linker eileider verwijderd. Heb de eerste dagen wel veel pijn gehad, maar het herstel daarna ging voorspoedig. Wij hebben daarna een pauze ingelast. Moest er even niet aan denken. Mijn eisprongen waren wel heftiger daarna, meer last van. Maar nu dus gelukkig weer zwanger.

    Veel sterkte straks en een voorspoedig herstel!
     
  4. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hoi meid. Allereerst heel veel sterkte! Onwijs heftig allemaal he?!

    Ik heb vorig jaar ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad waarbij in een spoedoperatie ook mijn linkereileider weggehaald is. Als je vragen hebt, PB me gerust. Ik heb toen ook heel veel gehad aan een lid van zp die al mijn vragen wilde beantwoorden.

    Voor nu: vertrouw op je artsen. De operatie zelf is spannend, maar moet je je aan overgeven. Geef het aan als je het eng vindt en dan houden ze je goed in de gaten. Het lichamelijke herstel van de operatie viel me best mee, maar emotioneel vond ik het een stuk lastiger.
     
  5. bvwv1211

    bvwv1211 Nieuw lid

    8 mei 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen vandaag.

    Ik heb in januari een EUG gehad maar bij mij hebben ze mijn eileider kunnen behouden. Ik heb geen spoed OK gehad, maar uiteindelijk hebben de artsen ingegrepen omdat mijn HCG langzaam bleef stijgen.

    De arts heeft tijdens de operatie besloten om mijn eileider te behouden omdat het zo mooi open en dicht ging.

    Het herstel daarna ging best voorspoedig. De eerste 4 dagen weinig kunnen doen, maar daarna kon ik langzaamaan alles weer oppakken.
     
  6. Lisetje

    Lisetje Actief lid

    26 jan 2017
    315
    246
    43
    Vrouw
    Reisadviseuse
    Schiedam
    Lieve Annelie,

    Ook ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen!
    Ik ben vorige week woensdag avond met spoed geopereerd.
    Niet omdat ik pijn had maar omdat er een levend vruchtje in mijn rechtereileider zat.
    Ik heb na de operatie erg weinig last gehad, dit komt waarschijnlijk omdat ik voor de operatie ook geen last heb gehad.
    De eerste dagen rustig aangedaan en na een dag of 4 weer wat gaan doen, rustig aan.
    Emotioneel heb ik het nu moeilijker omdat ik het hartje heb zien en horen kloppen..

    Nogmaals heel veel sterkte meid!

    Liefs Liset
     
  7. wish 2b pregnant

    wish 2b pregnant Actief lid

    6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Wat lief dat jullie allemaal reageren. Ik voel mij gesteund door jullie. Inmiddels infuusje al geplaatst en maar afwachten tot er tijd is voor mij. Helaas kunnen ze niet zeggen hoelaat ik geopereerd wordt. Manlief zit naast mij. Ik hoop dat het snel achtet de rug is en we dit kunnen verwerken..
     
  8. wish 2b pregnant

    wish 2b pregnant Actief lid

    6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Ik lees jouw bericht er nu achteraan Liset. Sterkte meis. Mentaal is dit absoluut zwaarder dan fysiek. We zijn ook erg verdrietig. Het zal tijd nodig hebben... Heel veel sterkte.
    Liefs Annelie
     
    Lisetje vindt dit leuk.
  9. Hannah1989

    Hannah1989 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Heel veel sterkte!
     
    wish 2b pregnant vindt dit leuk.
  10. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Geen ervaring maar wil je een dikke knuffel geven en een spoedig herstel wensen.
     
    wish 2b pregnant vindt dit leuk.
  11. wish 2b pregnant

    wish 2b pregnant Actief lid

    6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Bedankt voor alle steun en het delen van jullie eraringen. In de uitslaapkamer voelde ik direct al pijn aan mijn schouders ribben en buik. Helaas kan ik er niet goed van slapen ondanks de morfine. Kan de slaap ook gewoon niet vatten. Ik ben wel blij dat ik deze nacht nog in het ziekenhuis ben, maar ik hoop dat ik nog wat kan slapen. Hadden jullie dit ook?
    Liefs Annelie
     
  12. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Hoi Annelie. Klinkt voor mij alsof je last hebt van het gas waarmee ze je buik hebben opgeblazen. Dat heb ik de eerste dagen ook behoorlijk gehad. Met name schouders en ribben had ik last van. Dit kan wel echt nog een aantal dagen aanhouden, dus als je morgenochtend naar huis mag, bespreek dan even of je daar wat pijnstilling voor kunt krijgen. Ik kreeg diclofenac en dat hielp me in elk geval om te kunnen slapen. En slaap helpt je nu eenmaal bij je herstel.
     
  13. Linie

    Linie Bekend lid

    2 okt 2012
    903
    38
    28
    Ja dat is waarschijnlijk het gas. Heb ik ook veel last van gehad daarna. Hopelijk heb je nog iets kunnen slapen. Sterkte meid!

    Ook voor Liset een knuffel!
     
  14. wish 2b pregnant

    wish 2b pregnant Actief lid

    6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Ik lig nu thuis in bed alles te verwerken. Heb ook diclo tegen pijn ribben/schouders. We proberen ons verdriet en alles wat er is gebeurd een plekje te geven. Het is voor mij heel fijn om jullie berichten te lezen. Hoe snel zijn jullie weer zwanger geraakt na EUG ? Gewoon zomaar een vraag hoor. Ik voel mij wat onzeker nu met maar 1 eileider.
    Liefs
     
  15. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Hier pas na een jaar. Dat is nu niet wat je wilt horen maar waarom ik het toch vertel is omdat het van een eisprong op rechts (aangetoond via echo's) is terwijl mijn rechtereileider is verwijderd. Ik wil je dus uit ervaring laten weten dat je eitje de weg echt wel weet te vinden ook met maar één eileider. Sterkte met het verwerken en het een plekje te geven, neem daar de tijd voor. Hopelijk ben je snel weer zwanger!
     
  16. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Neem de tijd om het te verwerken meid! Het is niet niks...onderschat het niet. Er is ook een lotgenotengroep op Facebook. Mocht je daar behoefte aan hebben.

    Ik werd na 2 maanden alweer zwanger, maar dat werd een miskraam. En vervolgens 4 maanden later weer. Die zwangerschap kwam uit een eisprong aan de linkerkant. En dus opgepakt door m'n rechter eileider. Je andere eileider kan het dus echt oppakken!
     
  17. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Vriendin van mij had ook een eug met verwijderen eileider, was binnen 6-12 maanden weer zwanger ( die zwangerschap was goed gegaan) Sterkte met verwerken
     
  18. Linie

    Linie Bekend lid

    2 okt 2012
    903
    38
    28
    Wij hadden een pauze ingelast van een klein halfjaar na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Toen na 3 maanden helaas een miskraam, maar 3 maanden later weer en was het goed! Ook vanuit een eisprong links terwijl die eileider weg is..

    Veel sterkte met je herstel en de verwerking!
     
  19. wish 2b pregnant

    wish 2b pregnant Actief lid

    6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Bedankt meiden. Ik probeer het te verwerken en hoop te houden voor de toekomst.

    Goed om te horen @manaolana

    Ik wens je een voorspoedige
    zwangerschap verder @Linie

    En @Suzy85 Succes met de laatste loodjes. Nog even.... Zo fijn dat je straks de kleine in je armen hebt liggen. Ik ben je dankbaar voor je lieve en bemoedigende woorden. Je hebt mij echt geholpen door te zeggen dat ik moest vertrouwen op de artsen. Ik was bang op de ok maar ik kon mij eraan overgeven.

    @Lisetje Hoe gaat het nu met jou?
     
    Suzy85 vindt dit leuk.
  20. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.638
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Fijn dat ik je heb kunnen helpen! En als je nog vragen wil stellen, kun je me ook echt gerust PB-en. Voel je welkom. En veel sterkte met je herstel. Lief zijn voor jezelf en jezelf dus de tijd gunnen he?!

    Ik ben gisteravond bevallen van een prachtige en gezonde dochter .
     
    Linie, wish 2b pregnant en mams1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina