Zo bang voor de bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Biny, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Hoi dames, de titel zeg het al...

    Nu het zoooo dichtbij komt ben ik MEGA bang voor de bevalling.
    Zonder speciale reden overigens want de vorige 2 zijn prima verlopen.

    Maar man wat ben ik bang voor die pijn, die uuuuuuren die je half ligt dood te gaan.
    En dan het persen nog, dat persgevoel in je buik, het moeten persen als een malle.

    Ik weet niet precies waarom, maar ik ben dus in ieder geval heeeeel bang:eek:

    Wie heeft er nog tips&trucs om de paniek een beetje de baas te blijven?:rolleyes:
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Vervelend dat je zo bang bent maar ook heel normaal denk ik! Ik heb ook echt zenuwen voor deze keer, vooral omdat het misschien een inleiding wordt.

    Toch probeer ik er zo blanco mogelijk in te gaan. Ik doe mijn ademhalingsoefeningen dagelijks, dat geeft het gevoel van controle. En ook, het is een derde, ze kennen de weg :) dus het zal misschien allemaal makkelijker gaan. Ik heb al verschillende positieve verhalen gehoord over een derde bevalling dus probeer het ook zo positief te zien.

    Je kan het! Het komt allemaal goed!
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Thanks voor je positieve berichtje :)

    Ik weet okk echt niet zo goed waarom, maar raak echt in paniek als ik eraan denk:eek:

    De pijn os het denk ik gewoon... brr
     
    Nescio vindt dit leuk.
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Ik heb het ook wel een beetje. Ik weet dat ik na de eerste zei: doe ik nog wel een keer. Maar inderdaad dat gevoel van moeten persen.. en ook daarvoor tijdens de weeenstorm: ik kan niet meer, ik kan niet meer!

    Het is natuurlijk helemaal niet gezegd dat het weer zo zal gaan maar als ik er nu over nadenk word ik ook bang. Dus maar weer kop in het zand en niet aan denken. Kan ook al zo'n vier weken geen 'One Born every minute' meer kijken :roflmao:.
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ja ik probeer niet aan de pijn te denken. Hopelijk valt het dan allemaal mee. Maar ik denk ook dat je als je dichter tegen de uitgerekende datum zit, je er echt klaar voor gaat voelen. Dat de kwaaltjes dan echt zo zwaar beginnen te wegen dat je echt wil bevallen.

    En trek je het niet, is er altijd pijnstilling :) ik ga daar nu ook heel open in.
     
  6. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Filmpjes over hypnobirthing kijken brengt wel een soort rust bij mij, gek genoeg :)
     
    Kara vindt dit leuk.
  7. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Daar had ik -juist bij de derde- ook enorm last van. Heel normaal denk ik want je weet wat voor klappen je ongeveer te wachten staan.
    Wat mij hielp: verpleegkundigen die benadrukten dat ik dit kan. Punt. En mijn uitdaging was om de omslag te maken naar bang zijn voor de pijn, juist de pijn te verwelkomen. Ook omdat je weet hoe mooi het resultaat is. Hypnobirthing/yoga hielp me hier wel bij.

    Heel veel succes!
     
    Nescio vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    @Kara

    Hier idd ook juist bij de 3e... de 2e viel op zich nog wel mee, ondanks dat ik ingeleid werd en dus wist dat het ging gebeuren.


    @Nescio

    Ik weet niet of de kwaaltjes er tegen helpen haha heb nl behoorlijk last van bi ( lees kan bijna niets meer) maar zelfs dat helpt tot nu toe nog niet echt haha
    Ben eigenlijk juist bang dat ik heel Mn bekken misschien aan gort pers ipv dat het straks na de bevalling minder is
     
  9. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Waarom kies je dan niet voor pijnbestrijding? Ik was voor de bevalling van mijn eerste echt panisch bang. Doordat ik zo bang was en niet kon ontspannen, verliep de ontsluiting ook niet bepaald voorspoedig. Ik kreeg een ruggenprik en heb daarna een prima bevalling gehad; pijn die goed te hanteren was en en zowel kind als ik kwamen zonder kleerscheuren uit het geheel.
    Ik moet over een kleine 2 weken weer bevallen en heb al in mijn geboorteplan gezet dat ik graag een ruggenprik wil. Dat geeft erg veel rust.
     
  10. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Hypnobirthing is een goede tip!
    Verschillende vrouwen in mijn omgeving hebben daar goede ervaringen mee.

    Zelf ben ik tijdens mijn bevallingen heel bewust bezig geweest met mijn ademhaling. Niet vechten tegen de pijn, maar het ontvangen. Klinkt zweverkg, maar het zorgt voor ontspanning en de juiste hormonen in je lijf die zorgen voor voor natuurlijke pijnbestrijding.

    Natuurlijk wel pijn, maar alleen de laatste 2cm vond ik extreem. Alleen dan is het einde in zicht :)
     
    Nescio vindt dit leuk.
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik heb de
    Vorige 2x een pompje gehad.
    Op zich heel fijn alleen werd ik er wel echt high van en ben ik dus stukken kwijt van Mn bevalling en dat vind ik jammer.

    Een ruggeprik ben ik bijna net zo bang voor als de bevalling zelf dus die wil ik echt niet
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Zou ik daar nog wat aan hebben? Aangezien het elk moment zou kunnen gebeuren...
     
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    @Biny loop je bij de bekkenfysio? Misschien kan je daar nog vragen welke houdingen goed zijn tijdens het persen en waar je op moet letten.
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Ja loop/liep ik wel, ondertussen al 2 weken niet geweest.

    Ik zou inderdaad nog eens even aan haar kunnen vragen hoe of wat :)
     
  15. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Idem. Het idee van een ruggenprik bezorgt me koude rillingen haha. Als t moet is het wat anders.

    Het idee van pijnbestrijding achter de hand hebben vond ik wel heel fijn.
     
    Biny vindt dit leuk.
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zelfhypnose heeft hier voor een hele fijne bevalling gezorgd ondanks weeenstorm 2uur persen en inknippen. Uiteindelijk bleek mijn stuitje zelfs gebroken ( das pijnlijk!)
    De bevalling doe ik morgen weer.
    Www.bevalling.org.
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wat naar dat je zo ontzettend bang bent!

    Ik heb die angst ook elke keer gehad haha maar na 38 weken viel dat weg en ging het over in ongeduld.
    Moet zeggen dat de angst nu ineens veel eerder is gekomen,want ik knijp hem nu al!
    Twijfel ook ineens waar ik wil bevallen terwijl ik daar voorheen echt niet over twijfelde
     
  18. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Tja, en daarom wilde ik juist dus onder geen beding een pompje...omdat je daardoor dus niet echt bij je bevalling bent. Waarom ben je zo bang voor een ruggenprik? Je voelt er niets van en ze helpen je echt goed met stil zitten. Ik vond het in ieder geval een verademing..
     
  19. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.591
    113
    Vrouw
    Ik hou sowieso al absoluut niet van naalden.

    En dan het idee dat er zon naald je rug in gaat, brrrr
    En wat als het niet goed gaat...
     
  20. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Zonde, net een nieuw seizoen begonnen :D
     

Deel Deze Pagina