Zo confronterend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joyce79, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo allemaal,

    Tussen tranen door schrijf ik dit berichtje. 3 weken geleden heb ik een miskraam met curretage gehad. "De buitenwereld" vind dat je maar snel weer door moet. Dat gaat zo nu en dan alweer best. Tot 1 van je vriendinnen vertelt dat ze zwanger is. Dat gebeurde mij net, het is zo confronterend en het doet zo'n pijn!

    Groetjes,
    Joyce
     
  2. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    O, lieve Joyce. Dat lijkt me een heel begrijpelijke reactie. Neem de tijd, alleen jij bepaalt hoeveel tijd het verwerkingsproces duurt. De buitenwereld moet het maar begrijpen.

    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Oh lieve meid,
    Dit is zo vreselijk herkenbaar...helaas.
    Je moet niet meteen door hoor! Neem echt je tijd meis!
    Door de vruchtbaarheidsproblemen hebben wij dit ook heel vaak meegemaakt en het doet hartstikke zeer.
    Je gunt het iedereen zo ontzettend, maar jezelf ook.
    Heel veel sterkte meis, ik hoop dat je haar buikje straks goed kan verdragen of nog beter...zelf weer zwanger bent!
    Liefs en dikke knuffel,
    Elmo
     
  4. Mowtom

    Mowtom Fanatiek lid

    22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    doe t maar lekker rustig aan! veel sterkte!
     
  5. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Jeetje meid.. Heel veel sterkte !
    Een miskraam opzich is al héél erg :(
    Maar als dan je vriendin ineens zwanger is is dat idd. heel confronterend ! De ene kant ben je weer blij voor je vriendin en de andere kant voel je je er rot onder, is heel normaal en logisch!

    En trek je niks aan wat anderen denken... Jij moet met je verdriet leren leven en anderen moeten zich er zeker niet mee bemoeien !

    heel veel sterkte -xxx-
     
  6. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt.
    Mensen die er nooit mee te maken hebben gehad, doen er erg luchtig over
    terwijl het een grote indruk op jezelf heeft gemaakt... erg vervelend !

    Wens je heel veel sterkte en kracht toe , hoop dat je het een plekje kunt gaan geven ...
     
  7. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    heel herkenbaar,mensen die er nooit mee te maken hebben gehad,die weten echt niet wat ze zeggen.ik begrijp hoe je,je voelt ik heb hetzelfde gehad met een vriendin,doet heel veel pijn.
    sterkte
     
  8. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    he meid wat vervelend, dikke knuffel hoor!
     
  9. Niet meer actief

    Hé meissie,

    Ook hier heel herkenbaar... Heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad en toen werd een vriendin van me zwanger, raak in ronde nr. 1. Natuurlijk ben je heel blij voor haar, maar het is wel heel confronterend idd en wel even slikken.

    Neem je tijd meid en denk aan jezelf! Dikke knuffel!
     
  10. Juudje27

    Juudje27 Bekend lid

    14 mei 2007
    762
    0
    0
    Dat is ook heel lastig... Manon is een vriendin van mij en heeft net een kindje verloren (met 12 weken) en ik ben vrolijk zwanger. Best lastig. Dus snap jou kant zeker maar ook die van je vriendin...

    Voro jou komt deze mooie tijd ook nog maar nu is het ff zuur... Heel veel sux6!
     
  11. pooh26

    pooh26 Actief lid

    15 sep 2006
    176
    0
    0
    He meid, sterkte, het zal voor jullie allebeide wel niet makkelijk zijn.
     
  12. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    dikke knuf en veel sterkte
     
  13. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Pff ik weet hoe je je voelt,mijn vrienden zijn zelf helemaal niet bezig met zwangeren,maar weten wel dat ik er mee bezig ben (was)


    Zei mijn beste vriendin toch niet een paar maanden geleden tegen me:'pfff ik denk dat ik zwanger ben...Ik hoop het niet hoor!' :confused:
    Ik kan natuurlijk best begrijpen dat het voor haar niet zo aankomt,maar ik persoonlijk zou dat nooit zo zeggen tegen iemand die al 2 jaar bezig is met zwanger worden.Ze heeft het dan ook (heel netjes wel) mogen horen. :(
    (ze was overigens niet zwanger,ook al heeft ze dat in de tussentijd nog eens gedacht)

    Veel sterkte!
     
  14. Sonnetje

    Sonnetje Bekend lid

    5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Heel herkenbaar, veel sterkte en een dikke knuffel!
     
  15. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ach arme meid! Kan me je gevoel heel goed voorstellen, het leven is hard soms hé....

    Maar misschien een opkikkertje: je weet dat je zwanger kunt worden, en voor jou komt deze tijd ook nog wel!
     
  16. Liz D

    Liz D Lid

    23 jul 2007
    60
    0
    0
    veel sterkte hoor kan me voorstellen dat dit niet leuk is :cry:
     
  17. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh meid, ondanks dat je het haar hartstikke gunt kan ik me voorstellen dat het steekt, zeker omdat je zelf een mk hebt gehad :(. Heel veel sterkte ermee meid!

    *knuffel*
     
  18. pareltje2212

    pareltje2212 Fanatiek lid

    17 mei 2007
    1.235
    211
    63
    huismoeder
    Leusden
    Hoi,

    Heel herkenbaar! Ik had net een miskraam en curretage gehad en een week later belde mijn schoonzusje op dat ze zwanger was. Voelde mij heel dubbel: blij voor hen, maar ik had geen kindje meer. Dat is inmiddels wel anders, ben nu 19 weken en zij is 35 weken. Ik vond het ook moeilijk om haar die periode te zien, met haar zwangerschap geconfronteerd te worden, gelukkig heb ik daar nu geen enkel probleem meer mee.

    Ik wil je veel sterkte toewensen om het allemaal een plekje te geven.
     
  19. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Godzijdank is dat voor mij niet herkenbaar, hoop dat het ook nooit herkenbaar wordt.

    maar wat ik even wil zeggen: De buitenwereld snapt er helemaal niets van, zo stom!
    Ik denk dat je eerlijk moet zijn naar je vriendin toe (als je dat al niet bent geweest). Ze zal, zeker nu zij zelf zwanger is, toch wel begrijpen dat het voor jou heel dubbel is.
    Mijn ervaring met dingen die je moeilijk vindt, is gewoon zeggen, dan weten mensen dat je het moeilijk vindt en hoef je ook niet altijd de schijn op te houden. Mensen gaan zelfs rekening met je houden en hebben vaak alle begrip.
    Mensen beginnen niet uit zichzelf tegen jou over zoiets, maar als jij er open over bent dan weten ze hoe jij je voelt, en als je je mond dicht houdt weten ze niets en kunnen ze zich er ook niet aan aanpassen.

    Heel erg veel sterkte!

    Linda
     
  20. Joyce79

    Joyce79 Lid

    2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Moet ook eerlijk tegen haar zijn, maar ja, zij is zooooo blij, dat wil ik niet gelijk de kop in drukken.
    Zal haar nog wel vertellen dat het voor mij echt heel moeilijk is, maar dat kon ik gisteren nog even niet.

    Bedankt voor de fijne berichtjes!

    Liefs,
    Joyce
     

Deel Deze Pagina