Zo confronterend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joyce79, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nee, dat is wel logisch vind ik.
    Maar weet je, als ik nou een vriendin had waarvan ik wist dat ze een miskraam had gehad en ik ging daar vertellen dat ik zwanger was, dan zou ik erbij zeggen dat ik begrijp dat het voor haar heel moeilijk is.
    Zwanger zijn betekent niet dat je ineens het recht hebt om geen rekening meer te houden met de gevoelens van andere mensen toch? Maar ja dat ben ik dan weer....

    Linda
     
  2. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ahh meid.. jeetje,, moeilijk
    heel veel sterkte meid dikke knuffel
     
  3. Wel herkenbaar hoor. Ik heb mijn kindje verloren met 13 weken. Twee vriendinnen van mij zijn zwanger. Zo leuk samen zwanger zijn en dan is het ineens voorbij. Je moet helemaal omschakelen in je hoofd. Wat mij wel heeft geholpen is denken aan het bewijs dat ik dus zwanger kan raken en blij kunnen zijn voor je vriendin die wel zwanger is en waarbij het kindje gezond is. Wel confronterend, maar het heeft mij wel geholpen en nog steeds. Het is ook pas een maand geleden en nog steeds vind ik het af en toe heel moeilijk als ik er aan denk. Ik vind het ook moeilijk als andere mensen die zwanger zijn in je omgeveing heel voorzichtig gaan doen en de leuke dingen niet durven te vertellen. Ik wil het juist horen, ook lijkt dat een beetje gek. Ik snap het wel dat ze voorzichtig zijn, maar het hoeft dus niet. Het is ook heel erg om aan je zwangere vriendin te moeten vertellen dat je je eigen zwangerschap moet afbreken en waarom. Dat vond ik erg moeilijk, maar gelukkig kon het wel.
     

Deel Deze Pagina