Zo goedkoop mogelijk verjaardag vieren...

Discussie in 'De lounge' gestart door Janneke21, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Leuk idee die blokkenkar! 1 cadeau is prima hoor met 1 jaar. Het zal je kleine echt niet uitmaken.

    Wat betreft hapjes, mijn dochter is net 2 geworden en ik heb alleen dingen op tafel gezet die ook voor haar geschikt waren.
    Ik heb oa een kool in aluminiumfolie gedaan en daar fruitspiezen in gemaakt. Valt altijd goed in de smaak bij de kids.
    Augurk in boterhamworst, komkommer. Voor de kids nog doosjes rozijntjes. Chips kun je heel goedkoop krijgen bij Aldi of Lidl. Borrelnootjes zijn ook niet duur.
    Gewoon wat fris van de Lidl of Aldi en kwarktaart is idd niet zo duur. Ik had hier voor de kids cupcakes gebakken, zelf glazuur gemaakt met poedersuiker en is discodip gedipt.
     
  2. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    het zal jou kindjes echt niet uitmaken dat het een goedkoop feestje is hoor.
    ze zullen het niet eens weten!

    als het maar gezellig is die dag!
    trek ze hele mooie kleren aan een feestmuts en een kadotje..
    en het is helemaal hun dag!

    idd bij de aldi en lidl gewoon wat chipjes, kaas,leverworstje,knakworstje,komkommer en klaar ben je!

    je zou als je 1 kado echt te weinig vind, b.v bij de action 1 of 2 kadotjes van 1 euro kunnen kopen dan heb jij toch het gevoel,en je kindje kan iets meer uitpakken,
    en vaak zijn de simpelste dingen het mooist!

    ( vaak waarvan je als ouders denk dat vind hij-zij helemaal geweldig en id bij 60 euro, dan kijken ze er helemaal niet naar om)

    evt heb ik ook nog verschillende dingen van little people staan,dan mag je tegen verzendkosten ook zo hebben!
     
  3. puna

    puna Bekend lid

    23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Komen er veel kids op de verjaardag, want dan scoren pannenkoeken altijd. Leuke rolletjes van maken met jam erin met poedersuiker erop.
     
  4. puna

    puna Bekend lid

    23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    O ja en als er een xenos bij jou in de buurt zit kun je daar ook hapjes halen, verkopen vaak producten heel goedkoop omdat ze nuet lang houdbaar meer zijn
     
  5. Spikkel19

    Spikkel19 VIP lid

    18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    die blokken kart was en is hier nog steeds een hit! DAs eensuper leuk kadootje :d ze speelt nu nog met dr blokken :d

    Kwa hapjes zou ik lekker makkelijk houden blokje kaas worst en knakworstjes
     
  6. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Ik zou het houden bij chips/zoutjes. Je hebt van die bakken met zoute stengels enzo, die zijn vrij goedkoop (en ik vind ze altijd onwijs lekker :D

    Wat voor dingen zoek je? Ik vind het idee van die tafel erg leuk, je zou dan wat duplo als hoofdkado kunnen doen en wat kleinere goedkope kadootjes (stiften, kleurboek, klei, kinderschaar (vindt Thijmen erg stoer :) ) er bij doen.

    Voor kinderen is een verjaardag al heel snel een feestje met ballonnen, slingers en kadootjes. Dan maakt het echt niet uit dat de slingers van de action komen (daar is toch niets mis mee?) en de kadootjes niet superduur zijn. Kleine kinderen willen zich speciaal voelen op hun verjaardag, iets ronddelen (al is het een kaakje), lekker met kadopapier scheuren etc. Je zou ook met gekleurd papier een mooie verjaardagshoed kunnen maken, met slingertjes eraan (reepjes papier krullen met een schaar), zijn leeftijd erop etc.

    Wel erg balen van de familie!
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    Ja, klopt! Ik kan met Thijmen daar bijna niet naar binnen gaan zonder dat hij van alles wil! Ook leuke knutselspullen (misschien voor de oudste) en stickers.
     
  8. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.325
    136
    63
     
  9. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    hoi Janneke,
    misschien een kleine tip bij de hema verkopen ze heerlijke koffie,senseo 1 euro en filterkoffie 1,50 en echt super lekker!
    paprika en gewone chips 0,50 per zak en ook echt lekker!
    ik zit met het zelfde probleem,volgende week mijn zoon jarig en op dit moment ook bijna niets te besteden,maar ik heb gelukkig geld kunnen lenen van mijn ouders.
    vlaai haal ik ook goedkoop bij de hema de appel-kruimel is daar super lekker,en bij de aldi haal ik dan nog 1 doos slagroomsoesjes,en zo,n doos met donuts voor de kinderen.
    verder blijven mijn ouders,broer eten,en haal ik bij de aldi zo,n grote zak patat en 1 doos frikandellen en 1 doos bitterballetjes,1 lekkere salade erbij en klaar.
    oh ja en voor mijn ouders omdat ze me altijd zo goed helpen 1 flesje wijn bij de aldi.
    heb je de blokkenkar nog gekregen?
    veel plezier met de verjaardag!
     
  10. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sorry, geen zin om alle andere reacties te lezen, dus waarschijnlijk zeg ik dingen die anderen ook al hebben gezegd...

    - Heb je nog een ouderwets koffieaparaat? Is een stuk goedkoper dan Senseo of zo.
    - Kijk waar het bier in de aanbieding is.
    - Koop fris etc bij de Lidl
    - Qua hapjes kun je het simpel houden...
    -- zoutsticks (geen borrelnootjes, die zijn relatief duur)
    -- chips
    -- schaaltje augurkjes
    -- schaaltje komkommer
    -- GEEN kaas. Klinkt stom, maar kaas is relatief ook duur.

    Je hoeft verder ook geen toastjes te doen of zo. Beleg/salades/sausjes kun je zelf maken, maar de toastjes zelf zijn ook snel aan de prijzige kan.

    Wat zelf bakken betreft... let goed op, want vaak is het zelfs zo dat zelf bakken duurder is dan kopen! Dat is in elk geval zo bij cake.

    Cadeautjes voor kinderen: Pak een lege wc rol of keukenrol. Doe er een beetje rijst, linzen of (gedroogde) erwten in. Plak beide kanten dicht met plakband. Is natuurlijk extra leuk als je nog inpakpapier hebt en het zo een mooi kleurtje geeft.

    Voor een 'echt' cadeau zou ik eens bij de Kruidvat binnenlopen. Daar hebben ze heel vaak fisher price, duplo of disneyspeelgoed voor een paar euro. Wij kunnen onze zoon al helemaal blij maken met 2 Little People autootjes. Of een klein doosje Duplo met een poppetje, een diertje en een paar blokjes.

    Heel veel succes!

    En vergeet imago. De mensen die wel komen zullen het vast wel snappen en zo niet, dan ligt dat aan hun en is het hun probleem. Gezelligheid komt niet van wat er op tafel staat, maar van de mensen zelf!
     
  11. shanandoah

    shanandoah Fanatiek lid

    21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    heb nog even gekeken voor de jongste.
    en ik heb nog wel lego primo.
    is dat wat?
     
  12. Gerbera

    Gerbera Niet meer actief

    Ik zou me in ieder geval niet druk maken om wat anderen denken. Ik vind de taart van 30 euro al heel wat en heel bijzonder dus ik zou het daarnaast niet te gek meer maken. Persoonlijk zou ik misschien wel aan iedereen vragen om wat mee te nemen aan drankjes, taarten en hapjes. En als je toch hapjes wil doen dan zou ik het beperkt houden, er blijft altijd over is mijn ervaring. Goedkope hapjes zijn: zoute sticks, chips, plakjes worst, zoete spekkies. En dan bedoel ik natuurlijk bijvoorbeeld de euroshopper. Qua cadeau is je kindje denk ik al heel blij met de mooie kleurige taart. Daarnaast hoef je denk ik niks groots meer te doen. Als je toch iets wil kopen: action, zeeman, wibra, big bazar of euroknaller.
     
  13. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

    Meis wat een leuke kar zeg , en idd ook nog korting scheelt altijd . dat zag je op de link die ik gaf denk ik. Kan die leren lopen en ook nog mooi spelen met blokken kan niet mooier toch?
     
  14. Momae

    Momae Actief lid

    26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Filterhouder en koffiefilter boven een thermoskan is nog eenvoudiger, voor het geval je geen koffiezetapparaat hebt.

    Verder maakt het weinig uit wat je in huis hebt. Het belangrijkst is dat het gezellig is en dat kan bij wijze van spreken ook met water ;).
     
  15. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Zie dat er al veel tips gegeven zijn! die blokkenkar is leuk!!! ga die ook voor Esmée halen! :)

    maar, je kleintje zou echt niets om geven of hij nou of of kado heeft! Esmée heeft heel de intertoys gekregen.. 3x raden waar ze 's avonds mee speelde??








    de kartonnen doos van de babyborn pop.. :D
     
  16. klein hummeltje

    klein hummeltje Bekend lid

    10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    ten eerste vind ik het echt heel vervelend voor je dat je in deze situatie zit, echt enorm balen zeg! En ik begrijp ook dat je dat helemaal niet leuk vindt voor je zoontje. Een troost: hij heeft er echt nog geen besef van!
    Maar wat ik dan écht serieus niet begrijp is dat je die taart door laat gaan... 30 euro vind ik wel heel erg veel! Voor hem is het net zo leuk om een plak cake met slagroom te krijgen, en daarmee aan de klieder te gaan... Dan houdt je een boel geld over, die je weer kunt besteden aan kado's/hapjes/andere zaken die niet verjaardagsgerelateerd zijn...
    Je moet gewoon erg goed kijken wat je met je geld doet, zeker als je niet veel te besteden hebt!
    In ieder geval wel heel veel plezier gewenst met je feestje, heb al een hoop leuke tips voorbij horen komen!
     
  17. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Voor je zoontje hoef je echt niet met fancy cadeau's persé aan te komen. Die kleintjes zijn al blij met een kartonnen doos bij wijze van spreken. Misschien kan je anders bij leen bakker of kwantum een bijzettafeltje kopen en daar een duplotafel van maken. Een storio voor 50 euro zou ik zelf niet doen. Je zoontje wordt 3 zie ik dus die heeft dan toch nog niks aan een e-reader? Zoek gewoon eens op mp anders. Mijn oudste dr favoriete speelgoed komt van marktplaats voor een tientje en dr een stuk duurdere verjaardagscadeau's doet dr veel minder.;)
    Wel een ontzettende rotsituatie zeg.:(
     
  18. polkadot

    polkadot Actief lid

    2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
  19. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb zondag de eerste verjaardag van mijn zoontje gevierd. Ik had van alles in huis gehaald maar nog niet eens de helft is er op gegaan.
    Haal frisdrank bij de aldi.
    Vul wat eieren... bij de aldi kost een brie ook maar 60 cent volgens mij en dan toastjes.
    En dan chips. Dat is toch wel genoeg? Mensen krijgen ook nog taart.

    Kado... ik zou op marktplaats kijken.

    Wij hadden als kado een onderdeel van zijn vtech garage. Vind dat een leuk ding maar volgens mij kost die wel iets van 40 euro.

    Heb je geen contact meer met je ex? Kan je anders geen bijdrage vragen voor het feestje/kado. Dat hij ook komt? Weet niet of jullie ruzie hebben hoor...
     
  20. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bak anders zelf de taart. Is wel veel werk maar ik heb voor 20 euro een 2 laags taart, denk ongeveer 40 stukjes, met marsepein gemaakt en gevuld.
    Is niet perfect geworden maar wel speciaal.
    Als je minder mensen krijgt kan het misschien wel voor nog minder.
     

Deel Deze Pagina