Opgelicht door Lindorff BV?

Discussie in 'De lounge' gestart door Essenhout, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Dames, wie van jullie kan mij hier meer over vertellen?

    Vanavond had ij post van een deurwaarderskantoor, AGC. Schrok me kapot.
    Open ik de brief, staat er dat ze in opdracht van Lindorff BV een bedrag van 253 moeten innen voor 20 februari.
    A: heb ik dat geld niet
    B: weet ik niet eens wat Lindorff is. Heb niks besteld, geen betalingsachterstand, helemaal niets.

    Nu ging ik googlen en zag al iets van tros radar, dat meerdere mensen dit hadden gekregen zonder dat ze wister wat Lindorff is. Ik word er niet echt wijs uit. Heb geen pc ter beschikking en doe alles via m'n foon, dus dat is ook gewoon onhandig.

    Maar nu? Ik betaal sowieso dat bedrag niet. Ik heb het niet en ik weet niet eens waar het voor is.
    Heeft een van jullie hier (helaas) ervaring mee of is er iemand die me er meer over kan vertellen?
    Zit behoorlijk met mijn handen in het haar. Mijn vriend kan het bedrag wel voorschieten/betalen, maar dit wil ik niet, omdat ik dus niet weet waar het vandaan komt. Daarbij is 253 euro voor mij heel veel geld en ben ik niet van plan om het te betalen 'om er maar vanaf te zijn'. Dit zou voor mij een maand geen leefgeld betekenen. Niet dat het daar nu om gaat maar toch. Weet even niet meer wat ik zo gauw moet doen.
    Vriend heeft de brief mee. Hij heeft nu nachtdienst, maar laat morgen z'n ouders er even naar kijken.

    Bah, vind dit maar helemaal niets. :(
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lindorff incasseert volgens mij alleen maar, dus voor andere bedrijven. G
    Zou morgen ff bellen.
     
  3. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Laat ze de eiser bekend maken en de onderliggende stukken aan je tonen. Dan weet je iig waar het over gaat. Het kan over een oude vordering gaat, maar het is ook al vaak voorgekomen dat ze onterechte claims bij mensen neerlegden. Goed uitzoeken dus voordat je een cent betaald.

    Lindorff heeft deze "oude" claims trouwens overgekocht van de schuldeisers, dus Lindorff is wel de eiser. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je zomaar moet gaan betalen. Eerst uitzoeken welke claim het is.
     
  4. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
  5. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Hmm, dat maakt het verhaal al iets duidelijker. Dan nog zou ik niet weten waar het vandaan komt, maar oke.
    Moet ik dan alleen Lindorff bellen en niet de deurwaarder of beide? Geen idee hoe dit werkt namelijk. Nooit met dit bijltje gehakt. Ook nooit aanmaningen oid gehad, altijd netjes betaald, maar er zal dan ergens wel iets mis zijn gegaan..
     
  6. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou in eerste instantie contact opnemen met de deurwaarder. Laat hen de bewijsstukken maar overhandigen. Zij willen tenslotte geld van jou.
     
  7. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    @Wachtende
    Nee, voor zover ik weet niet. Heb ook geen aanmaningen oid gehad. Ook niet in het verleden. Bem net 21, betaal pas 3 jaar alles zelf, dus dat zit wel in mijn geheugen mezelf kennende. Omdat ik al berichten zag bij google van Tros Radar vertrouwde ik het niet. Alleen omdat ik geen computer heb is het lastig zoeken. Bedankt voor de link.
     
  8. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Dankje Collo. Dat moet ik morgen maar eens doen dan.
     
  9. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou er ook zenuwachtig van worden hoor.
    Let er trouwens wel op als het echt een fout is dat je geen BKR registratie hieraan overhoud ! Anders gaat een huis kopen of een abbo voor een tel aanvragen erg moeilijk.
     
  10. Essenhout

    Essenhout Niet meer actief

    Oja, dat is ook nog een goeie! Hmm, dat wordt morgen bellen dan. Alleen klote dat vriend die brief heeft. Daar zal wel een of ander nummer op staan, casenummer ofzo? die ik door moet geven. Probeer het wel zo en anders na het werk maar richting hem :)
     
  11. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik krijg bij dit topic advertentie van Neckermann, zijn ze daar misschien schuldeiser van?
    Heb op internet gelezen dat ze ook voor Wehkamp werken.
    Misschien heb je er iets aan?
     
  12. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Volgens mij incasseren ze ook voor huisartsen, tandartsen e.d.
     
  13. hopelessinlove

    hopelessinlove Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik zou als ik jou was eerst bewijsstukken willen zien. Als ik het zo lees krijgen veel mensen vaker aanmaningen van ze maar zijn die uiteindelijk niet eens voor die persoon zelf bedoeld.
     
  14. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn vader heeft ook met Lindorff bv te maken gehad ivm vordering van T-mobile, volgens de biref van de deurwaarder was er een vonnis van de kantonrechter en alles. Nou mijn pa helemaal in de stress natuurlijk, gelijk gebeld.
    De eerste voorletter en achternaam klopte op de brief maar de rest van de voorletters niet en de geboortedatum ook niet. En mijn pa heeft nooit een abo gehad bij T-mobile.

    Uiteindelijk hebben mijn ouders de rechtsbijstand ingeschakeld en die heeft alles geregeld met Lindorff. Wat bleek de vordering was zelfs al verjaard!!!
     
  15. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    wat vervelend zeg, net even gegooled op dit bedrijf maar daar word je inderdaad niet vrolijk van. Wat een klachten over dit bedrijf zeg.

    Ze willen zelfs facturen innen die allang verjaard zijn. Ze zijn slecht bereikbaar etc.

    Als je niet weet waar het voor is moeten ze maar met bewijzen komen toch? Al schijnen ze daar niet echt gehoor aan te geven als ik al die klachten lees
     
  16. monkeylove

    monkeylove Niet meer actief

    Herkenbaar, alleen kreeg ik van Intrum een jaar of 2 geleden een sommering tot betaling.
    Stond verder niet bij hoe en wat dus heb ze maar even gebeld en ze wisten me te vertellen dat ze die schuld dus overgekocht hadden van Neckerman maar ze wisten me niet te vertellen om wat voor een artikel het ging.
    Vond het nogal vaag want koop eigenlijk nooit wat bij Neckerman en als ik al wat koop betaal ik via ideal. Dus ik bel Neckerman, blijkt het om een aankoop te gaan uit, schrik niet, 1994!!!!!!
    Ik zeg ook tegen die vrouw, dat is minstens 6 levens geleden :S
    Maar goed, ik ben uiteraard niet akkoord gegaan want ook Neckerman wist me niet te vertellen om welk artikel het ging en het was verjaard ook.
    Ze zouden me de stukken opsturen van Intrum, maar heb nooit meer wat gehoord haha.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Hier ook vorig jaar een brief gehad van Lindorff. Erachteraan gebeld en bleek dat het om een rekening ging wat allang betaald was. Ik heb toen (per mail) een bankafschrift doorgestuurd en toen kreeg ik een brief thuis dat het afgehandeld was en dat de 1e brief onterecht verstuurd was.

    Verder geen nare zaken, heel netjes opgelost.
     
  18. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Weet je al meer TS?
     
  19. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Lindorff probeert ook vaak oude zaken die al verlopen zijn alsnog te innen, dit kunnen ze proberen want veel mensen trappen erin!
     
  20. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Gewoon bellen. Dw zijn over het algemeen geen hufters en vaak valt er wel wat te regelen. Lindorff koopt idd vorderingen over waardoor zij de eisende partij worden. Vaak gaat het om vorderingen van mobiele telefoon providers of bijv wehkamp.
     

Deel Deze Pagina