zo kort... zo even.. zo weinig... om je liefde te geven

Discussie in 'Vlinder kinderen' gestart door moedervanschat, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedervanschat

    4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Het is nu iets meer dan een maand geleden dan onze dochter van net 3 maanden is overleden, het sloeg in als een bom.
    We hebben zo kort van ons kleine meisje mogen genieten zo weinig van haar nogen leren.
    Het was ook voor haar jongere zusje van bijna 1,5 niet te vatten en het lastige is nu dat G alleen maar vraagt waar haar zusje is, wanneer ze haar weer zal zien.
    Nu dacht ik een maand later zou ik misschien weer wat kunnen/durven schrijven over onze little star. Maar zelfs nu slaan de tranen er weer in. Zo heftig dat je in zo'n korte periode zo hecht kan zijn en paf boem haar ineens kwijt bent.
    Nu merken wij wel dat onze lieve dame nog elke dag, elke week in haar eigen bedje in haar eigen kamer slaapt, soms loop ik er snachts naar toe om haar weer eventjes te zien of te kunnen horen en voelen. Maar dan houd ik het niet droog.
    Dit gemis is enorm heftig en heeft zo' impect op ons leven.
    Ik wilde nu even jullie mening of ervaring.
    Wij hebben wel weer behoefte aan wat geluk, aan wat liefde en willen er ook over een tijdje er een 3e bij (G, W+ en ...?) nu is mijn vraag hoe lang hebben jullie gedaan om weer te proberen zwanger te worden na de dood van je kindje.
    Alles is welkom ook als je moeite hebt met je verhaal mag je hem ook hier mooi doen.
    Ik zelf ga nu even stoppen om mijn tranen te drogen omdat ik stil sta hoe jong ik ben en al zoveel heb meegemaakt.

    Succes iedereen ik moest het even kwijt (xx)
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik wil je heel veel sterkte wensen, geef je verdriet ruimte en praat er over, hier of thuis, maar blijf praten... dat zorgt voor verwerking van dit zo heftige verdriet.
    En blijf ook praten met je partner! Raak hem niet kwijt, iedereen verwerkt zijn/haar verdriet op een andere manier.

    Nogmaals heel veel sterkte toegewenst.
     
  3. khloe877

    khloe877 Fanatiek lid

    18 nov 2013
    1.453
    565
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heel veel sterkte

    Het gemis.. Leegte... Wat niet uit te leggen is,
    Helaas weet ik ook hoe het voelt.

    Er is geen dag voor bij gegaan, elke dag denk ik wel 1000x aan onze dochter.

    Blijf praten met elkaar, weer er voor elkaar.
    Hou alle dierbare momenten in gedachten,

    Wij willen weer proberen voor een wonder,
    Elise was onze droom, en een droom is ze gebleven en zal haar nooit vergeten.

    Xxx
     
  4. mamavanmenm

    mamavanmenm Actief lid

    3 feb 2013
    176
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey meis,

    Allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen.
    Helaas weet ik ook hoe het is om een dochter te verliezen...

    Je vroeg over een volgende zwangerschap: wij hebben bewust ook nog voor een derde gekozen na het overlijden en ik was nog geen jaar na haar overlijden zwanger (dat ging mis) maar meteen daarna is haar tweede broertje geboren! Nu ben ik bijna 6 weken zwanger van de vierde!
    Ik ben super blij maar het joehoe-gevoel dat heb ik niet, ook niet bij de vorige zwangerschap...
    Het moeilijkste vond ik dat mensen zeiden dat ze t zo leuk voor ons vinden zo kunnen we het verlies wat meer een plekje geven.... (Plekje geven doe je op de schoorsteen en verwerken doe je met afval!!!!).
    Als jullie er samen klaar voor zijn; gewoon doen! Hij/zij zal jullie dochtertje niet terug brengen maar je gebroken gezinnetje misschien wel wat "geluk" brengen.

    Als je behoefte hebt mag je me pb-en!

    X
     
  5. MB2005

    MB2005 Fanatiek lid

    30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Sterkte, hier zijn geen woorden voor.
    MB2005.
     
  6. Liedx

    Liedx Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.887
    403
    83
    Nederland
    Wat vreselijk dat jullie maar zo kort van jullie kleine meisje hebben mogen genieten! Heel veel sterkte! Knuffel
     
  7. claudia2008

    claudia2008 Bekend lid

    14 jun 2008
    686
    0
    0
    wat vreselijk voor jullie! Krijg er echt kippenvel van....het is niet eerlijk dat jullie dit moeten meemaken.. Heel erg veel sterkte met jullie grote verlies...
     
  8. Springday

    Springday Fanatiek lid

    20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine meisje!
     
  9. Hemera

    Hemera Actief lid

    31 aug 2014
    185
    10
    18
    heel veel sterkte met jullie verlies!
     
  10. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi meis, wat vreselijk verdrietig :(

    ook ik ben mijn dochtertje verloren, wiegedood in de buik, 6 dgn voor de geplande ks, zomaar in ene was ze weg.

    ik ben nu ruim 4 mnd verder en net zwanger. voor mij precies wat ik hoopte. Mijn leeftijd speelt ook mee, ben 36, en heb geen andere kindjes maar ben wel moeder!! Vandaar de "haast".

    maar tis voor ieder persoonlijk en als je niet echt haast hebt bijv vanwege leeftijd zou ik wel de tijd nemen.

    heel veel sterkte en liefs. Je mag mij ook altijd pb-en
     
  11. girl1986

    girl1986 Lid

    13 aug 2009
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het is het ergste wat je mee kan maken. Onze dochter is in juni overleden toen ze bijna 11 maanden was. De grote vriendin van haar grote broer. Het blijft verschrikkelijk.

    Of je voor een ander kindje wil gaan, moet je gevoel zeggen wanneer het de tijd is. Ik fantaseerde over een derde toen onze dochter er nog was, mijn man wilde het bij 2 kindjes houden. Nu onze meid er 5 maanden niet meer is, zou ik zelf heel graag een kindje willen. Maar het blijft moeilijk en ik vindbaar voor onszelf nog iets te vroeg.

    Denk er rustig over na en neem je tijd. Heel veel sterkte!!
     
  12. moedervanschat

    4 sep 2014
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    hii, ik laat wat van me horen na een tijdje!
    bedankt voor de lieve reacties.
    We zijn net weer begonnen (allebij) met werken en de oudste is weer naar het kdv. Daar kregen we veel reacties van andere ouders over het vreselijke bericht. Heel lief natuurlijk maar we hadden het net een beetje een laten gaan en wilde er niet heel veel reacties meer op omdat het verdriet je dan weer teveel word. Vandaag heb ik nagedacht en zat te denkem dat ik al 2x niet ongestt ben geworden (dan heb je zoveel aan je hoofd) we denken toch maar eventjes dat we een testje gaan doen. Aan de ene kant ben ik super happy want ik word weer mama aan de andere kant heb ik er nog geen goed gevoel bij en nog geen vertrouwen. Wel hoop ik dat onze vrolijke kleine dame meekijkt en misschien wel een trotse zus kan worden. Ookal komt er nog 1 we gaan haar never niet vergeten ze blijft altijd bij ons!

    Groetjes
     
  13. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    gefelicteerd! maar snap dat je vertrouwen nog moet groeien.
    de dood van je kindje verandert je voorgoed. mag ik vragen waaraan ze is overleden?

    lfs C
     

Deel Deze Pagina