Zo'n zin in broodje makreel en Hollandse garnalen! Mag het als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door evelien297, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelien297

    evelien297 Fanatiek lid

    23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Ik wil zo graag een broodje makreel (gerookt is dat volgens mij altijd?) met lekker mayo en zout/peper.. Please zeg dat het mag?

    En Hollandse garnalen, mag dat? Zoals in één garnalen cocktail bijvoorbeeld?

    Wilde ook misschien een visschotel halen binnenkort, waar moet ik dan op letten?
     
  2. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik zou alle vis / garnalen tijdens een zwangerschap sowieso vers bij de visboer halen. Dan kan en mag het volgens mij prima! (Niet van die vacuum voorverpakte vis uit de supermarkt.)
     
  3. Issie

    Issie Actief lid

    16 mrt 2015
    324
    93
    28
    Verse vis mag je inderdaad gewoon. Wel een goede visboer zoeken en wel even vragen of ze verse vis of voorverpakte vis gebruiken.
     
  4. evelien297

    evelien297 Fanatiek lid

    23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Maar een broodje makreel is toch van gerookte makreel en dus niet vers? En denk dan ook dat het vacuüm verpakt is geweest?
     
  5. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Daarom moet je dus even aan de visboer vragen of het vacuümverpakt is geweest. Maar dit is zeker niet per definitie het geval. Gerookt staat niet gelijk aan vacuümverpakt. Bij onze visboer kan ik gewoon makreel eten en gerookte zalm.
    Verder is het niet goed om koningsmakreel te eten ivm kwik. Ik weet echter niet in hoeverre dat veel verkocht wordt of het meestal gewoon andere soorten zijn.
     
  6. evelien297

    evelien297 Fanatiek lid

    23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Oké dus verse gerookte zalm en verse gerookte makreel mag dus wel?? Oeehh klinkt veelbelovend :D
     
  7. lauraa

    lauraa Actief lid

    17 nov 2010
    230
    17
    18
    Gerookte makreel filet is geen probleem hoor! Is bij de visboer meestal nooit vacuüm verpakt. De meeste fileren het namelijk zelf van de hele gerookte makreel. Lekker eten dus.
     

Deel Deze Pagina