Zonnebanken en zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaimy en remco, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden ik ben 29 weken zwanger en ben lijk bleek normaal ging ik 1 x per weer naar zonnebank. maar mag dat nog wel als je zwanger ben en zo ver als mij? wie kan me antw geven
     
  2. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Nee is niet verstandig...

    Je kan er een zwangerschapsmasker van krijgen en het kan zijn dat de temperatuur te hoog oploopt. Nog eventjes wachten totdat je bevallen bent dus!
     
  3. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    bedankt meis dan wacht ik lekker nog 10 weekies:) hihi suc6
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben afgelopen week 1x gegaan, we gaan over 3 dagen trouwen, en wil niet al te bleek in me trouwjurk. Tuurlijk kan je bruiningscreme gebruiken, maar vindt niet dat je daar mooi egaal bruin van wordt.

    Het is niet slecht voor je baby, dat is echt een fabeltje. Tenzij de zonnebank erg warm wordt. Maar je moet gewoon onder 1 gaan die goede ventilatoren heeft. Wel moet je inderdaad uitkijken voor een zwangerschapsmasker! Ik heb mijn gezicht en buik goed ingesmeerd met een zonnebrandcreme. Nu wordt ik zowiezo best snel bruin, en is mijn huid gewend aan de zon, dus ik ben niet heel erg bang voor dat masker...maar je weet maar nooit!
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
  6. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Bedankt meis ben allen bang voor die hitte. vorge x toen zo warm in het land was was ik ook helemaal bevangen voor de warmte. Dus.. Hoop op een mooie trouw dag veel geluk
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Dankjewel :D
    Ik ben gewoon naar een soort van zonnestudio gegaan, en ben onder een zonnebank gegaan die een goede ventilaie heeft, die je harder en zachter kunt stellen. En het was niet heel warm ofzo, gewoon een lekker temperatuurtje.
     
  8. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik ken het, ik ga normaal ook vaak onder de zonnebank en momenteel niet en ben echt heel bleek... Wellicht dat ik alleen even een gezichtsbruiner gebruik, kan dat denken jullie? (en me uiteraard wel goed insmeer ivm masker)
     
  9. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Je kan ook gewoon zo'n spraycabine doen als je bv voor een gelegenheid bruin wil zijn?
     
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.861
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat geeft echt gigantisch af op je kleding.
     
  11. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    en ik krijg daar zo'n Ross uit Friends beeld bij....
     
  12. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hahahaha niet met missisipi tellen :)
     
  13. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    hahahah


    Maar goed ik ga altijd naar dezelfde zonnebankt. Dus mocht ik binnenkort zwanger zijn dan gaan ze me zeker helpen zoeken naar de juiste! Hiih heel fijn! Maar ik ben wel blij om te lezen dat het niet je baby kan beschadigen.
     
  14. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    In het begin van je zwangerschap maakt het niet zoveel uit maar verder in je zwangercshap is het wel degelijk slecht voor de baby. D feel stralojng dringen nl door je buik heen en komen bij de baby terecht. Dit kan de oogjes beschadigen. Zelf mag je ook niet in het licht kijken dus echt niet veilig voor de baby hoor!
     
  15. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou die spraycabine heb ik dus ook gedaan omdat ik normaal n lekker kleurtje heb en dus ook wel heel erg witjes werd.. ik kan het je dus afraden! het geeft na een bepaald aantal uurtjes niet meer af maar ik leek dus wel op een oempa loempa van sjakie en de chocolade fabriek en ben dus 2 weken niet uit me huis gekomen!
     
  16. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    hahaha zie het al voor me hihihi

    Wat makt het uit dat je wat bleker bent tijdens de zwangerschap? Na die tijd kun je alles dubbel en dwars inhalen.
     
  17. Jaimy en remco

    Jaimy en remco Bekend lid

    14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ik he verdome nu al last van die warmte geen honger zweten moe voelen bleh. En de ergste dagen moeten nog komen. Ik ga maar beetje voor de deur zitten in de zon en wacht nog maar 10 weekies met zonnebanken;) zo`n spay vink en rot alles zat onder niet normaal. Fijn wekend
     
  18. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ja daarom na mijn avontuur heb ik me er maar bij neergelegd hahaha alleen hebben wij de pech dat we ook nog net in de zomer zo witjes zijn en ik vind me armen er niet mooier op worden als ik n mouwloos truitje aan heb ofzo hahaha maar ik moet wel zeggen dat ik met bruin zonder zo smeer en het verschil is niet geweldig groot maar het scheelt wel n beetje hoor!
     
  19. Hypnose

    Hypnose Bekend lid

    26 dec 2007
    737
    0
    0
    Meiden, ik heb jaren als zonneconsulent gewerkt en geloof me:

    Het kan echt makkelijk!

    Straling etc is allemaal broodje aap. De hoeveelheid UVA en UVB is zo constant dat het echt minimale schade aan je huid toebrengt, veel minder dan de zon.
    Wat je wel kunt doen is evt een handdoekje op de buik leggen, zodat de baby het niet al te warm krijgt.

    Een zwangerschapsmasker is natuurlijk ook een risico.
     
  20. Judi

    Judi Actief lid

    27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ik ga wel onder de zonnebank.
    Echter doe ik een donkere handdoek over mijn buik heen en gewoon niet te lang, dan valt de hitte best mee.

    Mocht ik iets willen dragen en denk: "Goh, wat is mijn buik zelf nog wit". Dan doe ik dat zelfbruin spul op. Zo gepiept. Niet je hele lichaam en zo is het zichtbaar of je vlekken creeerd oder niet.

    Groetjes en zonnebankse.

    p.s. je kan er idd een zw.schapmasker van krijgen. Daar moet je wel op letten. (De gezichtsbruiner afzetten). Als je het alsnog krijgt, tja .. dan zit er niets anders op en moet je stoppen met de zonnebank.
     

Deel Deze Pagina