Zonnebrandcreme

Discussie in 'Verzorging' gestart door Blijdorp, 20 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Mijn kleine heeft rossig haar (dankzij dr papa) maar is nooit echt wit wit. Ik ben wel panisch als ze in de zon is omdat haar vader snel verbrand. Eigenlijk houd ik haar het liefst constant in de schaduw maar dat is natuurlijk niet altijd te doen. Ze wordt dus ingesmeerd met factor 50, maar hoe lang werkt dat? Er staat op iedere 2u insmeren. Nu is ze niet zo lang achter elkaar in de zon, maar ik vond het sowieso nogal lang...
    En hoe zou ik factor 30 kunnen proberen op een veilige manier? Wil dat haar huid wel een beetje aan de zon went.
    Voor de zomer halen we een uv-pakje.
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Dankzij jullie beiden ;). Rood haar uit zich echt alleen als het vanuit beide kanten wordt doorgegeven.

    Hier ook een kleine red head en die krijgt gewoon factor 50. Ik denk de rest van haar leven. Mijn zusje is ook rood en die kan nog altijd niet af met factor 30. Gewoon een te gevoelige huid. Volgens mij werkt “wennen” niet. Je huid is zoals die is.

    Oh en smeren gewoon iedere keer voordat je de zon in gaat.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zou factor 50 nemen, helemaal als ze toch wat rood haar heeft. Ik ben zelf niet rood, maar wel mega wit. Ik smeer mezelf en zoon in met factor 50.
     
  4. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ah haha dat wist ik niet. Ken ook echt niemand aan mijn kant van de familie met rood haar.
     
  5. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dr vader en ik verbranden allebei niet heel snel. Ik sowieso bijna niet en mn man alleen als ie smeert met iets minder dan factor 30 en dan smeert hij iedere 2 uur.

    Wil geen risico nemen maar vraag me ook af of factor 50 altijd goed is. Blokkeert ook vitamine d denk ik.

    Ik geef sowieso een slecht voorbeeld hierin ben ik bang. Dat maar gaan aanpassen.

    Oh ik ben net ff gaan googelen: https://www.kwf.nl/voorkomen/Zon-verstandig/Pages/smeren-kleren-weren.aspx
     
  6. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.007
    113
    Vrouw
    Dit zou ik inderdaad ook doen!

    Ik heb toevallig net ook factor 50 gehaald. Voor mijn zoontje, maar ook voor mezelf. Ik heb voor baby gehaald, maar die gebruiken we dan beide!
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Voor de zekerheid idd factor 50 gebruiken. Ik ben zelf ook erg wit en heb altijd factor 50. Ook voor mijn dochter. Lager komt niet eens in mij op. En elke 2 uur smeren is voldoende, na zwemmen wel nog een keer.
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Hier ook een roodharige. Factor 50, ben zelf fan van de roller van Nivea, en hoedje op. Uv pakje soms ook. Ik smeer echt niet na 2 uur opnieuw. Als ik überhaupt twee keer op een dag insmeer is het veel. En hij is echt nog niet verbrand.
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Heb nu de factor 50 van Nivea in spray, ze heeft een uv-pet. Voor de vakantie komt er een uv-pakje bij.
    Iedere keer als we naar buiten gaan smeer ik haar in. En we zijn eigenlijk niet langer dan 2u buiten dus dat komt wel goed uit.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Idd de factor 50 gebruiken. Het gaat nl niet alleen om verbranden maar om alle invloed die de zon heeft.
    Je kunt prima zonder verbranden huidkanker oplopen. Smeren is altijd belangrijk ook al verbrand je nooit.
     
  11. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij dit huidtype zou ik factor 50 gebruiken.
    Hier altijd factor 30 maar de kinderen kleuren makkelijk, hebben gelukkig de huid van hun vader geerft.
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.047
    3.479
    113
    Ik smeer beide kinderen in met factor 50 om de reden die tuc ook aangeeft.
    De oudste verbrand helemaal niet snel en de jongste waarschijnlijk wel ivm heel lichte huid, maar nog nooit uitgeprobeerd ;)
    Op een warme dag smeer ik ze 's morgens in als ze naar buiten gaan. Tussen de middag blijven we meestal even binnen. Zodra ze weer naar buiten willen smeer ik dan opnieuw en als het nog nodig is een keer extra. Op het strand smeer ik wel een keer vaker en krijgt de jongste een t shirtje aan.
     
  13. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Eens maar de zon heeft ook kwaliteiten (vit d) en die krijg je ook niet met factor 50 volgens mij.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Dat denk ik ook niet. Maar hier is dat geen probleem. Ze zijn het hele jaar door uren per dag buiten dus met die vitamine D komt het wel goed. In de zomermaanden zal dat soms minder zijn, maar ik kies liever voor minder vit d dan de kans op huidkanker.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Eens!
     
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat je met factor 50 geen vitamine D aanmaakt is een fabeltje.

    Oo het YouTube kanaal van alboe staat er recent een uitgebreide video waarin ze vragen stelt aan een dermatoloog (volgens mij) en die zegt dat je altijd, ongeacht je huidtype met factor 50 moet smeren.
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik ken alboe niet maar KWF zegt minimaal 30

    https://www.kwf.nl/voorkomen/zon-uv-huidkanker/smeren-kleren-weren/Pages/smeren.aspx
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Blijdorp vindt dit leuk.
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Geen enkele zonnebrand biedt 100% bescherming. Factor 50 biedt maar iets van 3% meer bescherming dan factor 30, dus veel maakt het niet uit.
    En vitamine d kun je natuurlijk ook slikken als je bang bent voor een tekort.
    Ik gebruik meestal gewoon de versie voor volwassenen. Bij zonnebrand kinderen blijkt er juist vaak meer zooi in te zitten dan voor volwassenen.
    Op de site van Jetske Ultee staat ook veel informatie.
     

Deel Deze Pagina