luieremmer of nappywrapper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chilleke, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hoi,

    Wat gebruiken jullie? Ik zit er over te twijfelen om zo nappywrapper van de babydump te kopen van +/- 20 euro. Maar is dit een goeie aankoop? gaan die cassetes lang mee? of is het juist zonde van je geld?

    Heeft iemand ervaring???

    Gr Karolien
     
  2. mamavansam

    mamavansam Niet meer actief

    Hier geen ervaring mee, maar ik vind het zonde van het geld. Ik haal bij de Kruidvat luierzakjes en daar doe ik ze in. En gelijk de kliko in.
    Succes met de keuze die je gaat maken.
     
  3. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij hebben een diaperchamp, daar kunnen gewone vuilniszakken in.
    Ideaal vind ik.
    (Zeker toen we nog in het appartement woonden en niet een vuilnisbak voor de deur hadden. Daar moesten we eerst 6 trappen af en dan buiten naar zo'n ondergrondse container.)
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Woon hier ook in een appartement maar doe de stinkluiers gewoon een luierzakje van kruidvat en gooi ze gewoon in de afvalbak in de keuken. Die gaat toch iedere dag weg.
     
  5. Ennas86

    Ennas86 VIP lid

    19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    wij hebben een gewone pedaalemmertje op de babykamer staan voor de plasluiers, poepluiers gaan meteen de vuilnisbak in!
     
  6. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb een nappywrapper. Maar ik gebruik 'm echt nooit! Ik heb ook losse luierzakjes, veel makkelijker. Die gooien we aan het eind van de dag in de container.
     
  7. lautje1979

    lautje1979 Fanatiek lid

    30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    wij hebben een diaperchamp, bij de gemeente kun je daarvoor gratis zakken halen!
     
  8. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    heb gewoon ene luieremmer en als die vol is hop de kliko in. ( de inhoud dan he niet de emmer)
     
  9. Boeketje

    Boeketje Actief lid

    30 nov 2009
    430
    18
    18
    Zuid-Holland
    Heb ze beide. De nappywrapper voor de poepluiers en de luieremmer voor de plasluiers.
    Ik vind de nappywrapper erg fijn. Wij wonen in een appartement en zo hoef ik niet elke keer naar beneden om de luier weg te gooien en is alles toch "stank-vrij". Maar om hem voor elke luier te gebruiken vind ik te duur.
     
  10. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Dat vind ik wel een goed idee, poep luiers in de nappywrapper en de rest in een gewone emmer. Eerst mijn salaris maar weer afwachten haha... al met al kost het een hoop geld :s ach ja, hoort erbij ;)
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

    zo deden wij het ook, alleen gingen de plasluiers gewoon in de prullenbak. Maar als je het alleen voor poepluiers gebruikt is het tenminste nog betaalbaar. En ideaal als je inderdaad op een flatje ofzo woont en niet zo de luier in de kliko kan mikken.
     
  12. grietje84

    grietje84 Actief lid

    17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hier gewoon een prullebak. Met luierzakjes van de Action voor de poepluiers (100 of 150 stuks voor een euro???)
     
  13. Elea

    Elea Fanatiek lid

    17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik heb er net 1 weggegooid :) Heb bij mijn 2e dochter de diaperchamp gekocht en deze is echt veel handiger. Hoef je ook die dure navullingen niet te kopen. Het stinkt ook niet minder in de nappy wrapper dan in de diaperchamp. De kamer is gewoon even vergeven van de stank, daar helpt alleen hevig doorluchten tegen :D

    Liefs Elea
     
  14. nense

    nense Fanatiek lid

    14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben een luieremmer en als je de deksel er goed opdoet ruikt je de poepluier niet die erin zit.
    Ik leeg de emmer elke avond en het werkt uitstekend zo.
     
  15. Laetitia

    Laetitia Niet meer actief

    Wij hadden de nappywrapper maar was er niet blij mee...
    de rubberen ring (die ervoor zorgt dat je geen luchtjes krijgt) ging al snel van het plastic af en op een dag heeft manlief deze ring per ongeluk met de luiers mee de vuilniszak in gegooid.
    Daarnaast vond ik de casettes erg duur.. Zeker als de baby met vaste voeding gaat beginnen... dan heb je duurdere casettes nodig die ook sneller op zijn.

    Daarna hebben we de DiaperChamp aangeschaft waar ik heel blij mee ben. Hij is erg duur in aanschaf maar onze wens voor meerdere kinderen was voor ons wel de reden om dat bedrag te willen betalen.
     
  16. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een gewone luieremmer met een vuilniszak erin. De luiers gooien we er zo in (zonder extra zakje er omheen) en je ruikt echt helemaal niks hoor! Zo'n nappywrapper lijkt mij dus overbodig.
     
  17. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Wij nemen straks een pedaalemmer en gebruiken de luierzakjes van de Hema, Kruidvat, enz. Aan het eind van de dag even legen, dat moet toch prima te doen zijn.
     
  18. miffy11

    miffy11 Niet meer actief

    heb een nappywrapper gehad bij mijn eerste, en vond het echt een pokkeding zeg! dat was voor mij echt het toppunt van slechte aankopen.
    klote lipje was na 3 x gebruiken al afgebroken!
     
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    is dit je eerste ;) ? dan komt het nog wel... als ze eenmaal vaste voeding krijgen, dan stinkt het echt.
    Nu wij in een eensgezinswoning wonen (sinds 2 maanden) gaan ze ook gewoon buiten in de vuilnisbak, de poepluiers, maar een enkele keer vergeet ik hem weleens mee naar beneden te nemen of om gelijk weg te gooien... Nou dan is in een mum van tijd de hele ruimte vergeven van de stank ;)
     
  20. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Wij hebben de Sangenic Nappy Wrapper.. Eur. 15,- ofzo bij de Kruidvat.. Het schijnt dat je met de cassette ongeveer een maand kunt doen.. Heb dat nog niet ervaren want onze kleine vent is nu bijna 2 weken. Om de 4 dagen ongeveer zit de emmer vol en moet je hem wel even legen.... Ik ben er prima over tevreden..
     

Deel Deze Pagina