Zoon van bijna 9 maanden wil niet meer drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mirtje87, 10 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirtje87

    Mirtje87 Bekend lid

    1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb een vervelend probleem :(

    Onze zoon is in december 2016 geboren en heeft op dit moment mond, hand en voet ziekte, waardoor hij sinds dinsdagavond niet meer (aan de borst) wil drinken. Hij wil sowieso al niets anders dan de borst, dus ik ga op mijn werk tussen de middag langs om te voeden en tussendoor krijgt hij kleine slokjes uit een beker.
    Maar nu wil hij dus helemaal niets...

    We zijn woensdagochtend naar de huisarts gegaan en zijn toen doorverwezen naar de kinderarts waar we hem uiteindelijk konden voeden middels een spuitje. Thuis aangekomen lukte dit nauwelijks nog en kregen we met een hoop moeite 200 cc erin.

    De volgende ochtend zijn we weer terug gegaan en is hij opgenomen en nu krijgt hij gekolfde melk (met nutrilon aangevuld inmiddels, omdat ik wat achterloop met kolven) via de sonde en eet wel yoghurt, fruit en brood. Maar het drinken blijft hij weigeren. Hij heeft er ws nog wel last van, maar we denken ook dat hij er nu pijn bij associeert. Heel lastig dus, want hij blijft koppig weigeren...

    Helaas is er in het ziekenhuis geen lactatiekundige beschikbaar die mij kan helpen.

    We hebben allerlei andere houdingen geprobeerd, in slaap, huid op huid, lopend, zingend, maar hij blijft weigeren...

    Hij heeft dus nu sinds dinsdagavond niet meer gedronken (aan de borst) en ik hoop wel dat hij dat weer gaat doen en niet dat dat nu afgelopen is...

    Ik heb wel telefonisch contact gehad met een lactatiekundige, maar tot nu toe hebben al die tips niet geholpen... :(

    Heeft iemand tips???
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    A wat sneu voor jullie beide!!
    Ik hoop dat hij snel minder pijn heeft en weer met volle teugen bij je wil drinken.
    Hebben jullie al iets van pijnstiling geprobeerd? Iets voor in de mond of paracetamol...
    Wil hij van een lepeltje of uit een beker? Samen slapen, bij je blote borst. Gewoon voor het vertrouwde gevoel, niet om te voeden zeg maar.
    Hopelijk hebben anderen nog tips
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik zou ook zeggen samen bloot in bed kruipen, lekker knuffelen en niks forceren, kijken of hij instinctief toch de borst gaat pakken.

    M'n andere tip zou droomvoeding zijn, maar die had je al geprobeerd zie ik. Misschien als je samen gaat slapen, dat hij op een gegeven moment 'per ongeluk' de borst gewoon pakt.
     
  4. Mirtje87

    Mirtje87 Bekend lid

    1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Inmiddels is een lactatiekundige geweest en heeft ook allerlei tips nog gegeven, maar zij ging er niet vanuit dat het nog ging lukken :(

    We zijn doorverwezen naar een kinderpsycholoog, omdat hij vanwege meerdere traumatische situaties niet meer wil drinken (uit wat dan ook).

    Ik merk dat ik, naast dat ik wil dat hij absoluut drinkt (wat dan ook), er zo ontzettend veel verdriet van heb... Het is zomaar ineens gestopt en het ging allemaal zo makkelijk. Bij de vorige 15 maanden gevoed en ik weet zeker dat als dit virus er niet geweest was het nog langer had mogen duren.

    Het idee dat ik niet meer even langs kan bij het kinderdagverblijf om hem te voeden doet echt serieus veel pijn. De tranen springen constant in mijn ogen...

    Verder loopt het kolven ook giga snel terug. Een regeldagje kolven zou wel moeten helpen toch? Maar ja, om nou 3 maanden lang fulltime te kolven :(
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    O wat naar!
    Ik had voor je gehoopt dat het weer goed was gekomen.
    Ik hoop in de eerste plaats dat je kindje weer wil drinken !
    En dan hopelijk borstvoeding. Als ik een oplossing had gaf ik het je direct.
    Hele dikke knuffel voor jou!
     

Deel Deze Pagina