Zoontje van 3 kan / wil niet trappen op driewieler.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mellanie76, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Hoi Hoi,
    Mijn zoontje van het 3 kan nog niet trappen op zijn driewieler.Hij loopt er wel heel snel mee.
    Wij proberen hem wel te stimuleren, maar tot nu toe nog geen vooruit gang.
    Ook geprobeerd met een L oopfietsje om te kijken hoe dat ging maar doet er nog niet veel mee.
    Wie heeft hier ook ervaring mee.
    En wie heeft er voor ons tips.
    Alvast bedankt!!
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.713
    32.574
    113
    Hier konden ze alledrie niks met een driewieler. Een loopfietsje of een fiets met zijwieltjes ging veel beter.
     
  3. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Hier wou de oudste er ook heel lang niets mee. Van de een op andere dag fietste ze super snel en goed.
     
  4. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Heeft de driewieler de trappers naar voren staan ipv onder hem? Zo ja dan trapt dit moeilijker.

    Gaan de trappers vanzelf mee als de fiets rijdt of blijven ze stil staan? Het is moeilijker om de kracht in de benen te ontwikkelen als de trappers niet meegaan.

    Wat wij hebben gedaan: een driewieler geleend van de fysio. Trappers onder haar en de Trappers gingen mee als je de fiets duwde. Toen had ze het snel door en begon het ontwikkelen van de kracht.
    Zo'n driewieler is overigens weer makkelijker dan een fiets omdat een echte fiets zwaarder is. Dochter kon ook pas op haar echte fiets fietsen nadat ze flink had geoefend op de fysio fiets.

    Loopfiets had ze al wel een tijdje onder de knie. Van de één op de andere dag was ze daar niet meer af te slaan. Misschien komt dat nog bij jouw zoontje.
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Trappers zitten erg ver naar voren bij sommige driewielers, het kost dan erg veel moeite om te trappen. Ik zou dan verder oefenen met een loopfiets of een fewone fiets met zijwieltjes.
     
  6. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Misschien gewoon even laten rusten. Onze oudste ging ook pas net voor het 4e zelf trappen. Daarvoor kon ze het nog niet. En op mijn werk zie ik wel met kindjes die het nog niet kunnen met 3 jaar.
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had er ook moeite mee. Ook inderdaad, omdat het kleine trappers waren naar voren. Op de KDV ging het wel ietsjes op een "goede" driewieler. Ik heb hem toen op een 12"fietsje met zijwieltjes gezet en dat verschil was echt groot. Voor zijn 4e verjaardag fietste hij ook zonder zijwieltjes..
     
  8. Blaagje

    Blaagje Lid

    19 jul 2017
    56
    19
    8
    Vrouw
    Ik herken het mijn zoontje gaat lopen met alles wat trappers heeft en bij zijn loopfietsje blijft hij staan en loopt gewoon, hij gaat dus niet goed op het zadel zitten en blijft lopen. Hij lijkt het nog te spannend te vinden om de fiets te laten rijden...te zitten en met zijn voetjes af te zetten. Hij wordt deze week ook pas 2 jaar dus misschien gewoon nog geduld hebben...
     
  9. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mijn dochter kon met haar net drie jaar niet trappen op een driewieler en ook een loopfiets was totaal geen succes.
    Met 3,5 stapte ze op de loopfiets en dat ging toen opeens super goed. Nog voor ze 4 was kon ze opeens wel op een normale fiets en ook zonder zijwielen.

    Kortom, er is nog hoop!
     
  10. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Bedankt dames voor jullie tips en ervaringen.Blij te horen dat het bij andere ook zo moeizaam gaat of ging.
     
  11. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Wij hebben ook zo'n rot driewielertje, trappertjes erg ver naar voren.. Mijn dochter vond het alleen leuk als ik duwde, en mijn zoontje gebruikt hem nu als loopfietsje haha.. Maar die trappers zijn echt niks..

    Ik zou dan voor een ander fietsje gaan, met idd trappers onder de voeten. Of gewoon laten oefenen met de loopfiets.. Komt vanzelf wel goed :)
     
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Kan hij wel traplopen? Ontwikkeld hij verder motorisch wel goed? De oudste van mijn zus kon het ook niet, maar die kon het gewoon echt niet omdat het lichamelijk niet ging. Scheef bekken o.i.d. door de heftige bevalling. Die wilde ook geen trappen lopen etc. Is met therapie weer goed gekomen
     
  13. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.138
    1.059
    113
    Mijn jongste weigerde ook pertinent. Die zat wel op driewieler en liep dan met de voetjes/teentjes als een soort loopfiets (een echte loopfiets wilde ze ook niet). Tot ze 3 jaar en 9 mnd was. Toen ging ze opeens trappen :rolleyes:... Ze zit nu op kleuterschool graag op een fietsje :D (driewielers zijn dat).
    Fietsen met zijwieltjes gaat ook prima, alleen zonder zijwieltjes lukt nog niet.
     
  14. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ja motorisch is alles in orde en traplopen kan hij heel goed.
     
  15. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Dochter van 3 kan het hier ook nog niet.
    Loopfiets loopt ze gewoon, gaat niet zitten op het zadel.
    En een driewieler kan ze misschien 2/3 keer rond en daar houd het mee op.. komt vanzelf wel.
     

Deel Deze Pagina