zorgverzekeraar doet moeilijk over premie, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jalea, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    sta ik nu bij hun geregistreerd als wanbetaler zolang ik niet betaald heb, of blijft dat staan? en is dat alleen bij hun of sta ik nu opeens landelijk bekend oid...?
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    ja maar die hebben ze wel hoor en anders typen ze die even snel zo sluw zijn ze wel.het mag dus wel zomaar ze flikkeren je er zo uit omdat aanvullend niet vast gesteld is in de wet alleen de basis
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    jep je krijgt gelijk een code achter je naam dat is bij de zorgverzekaraars bekend.
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Je kunt je basis en aanv. op 2 verschillende plekken verzekeren, maar ik ben bang dat een ander je niet accepteerd.
     
  5. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    noujaaaaaazeg dus nu sta ik gewoon landelijk bekend als wanbetaler?!?! is dit de zogenaamde BKR codering of is dat een andere codering? en hoe lang blijft die codering staan?
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    het is geen bkr maar iets van de zorgverzekeringen die hebben een eige meld systheem
     
  7. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dat is dan godzijdank nog weer een geruststelling... maar wanneer raak je die codering kwijt?
    als ik bij siz wegga wil ik bij een ander alsnog top aanvullend verzekerd zijn, en als ze die codering dan laten staan dan wil natuurlijk niemand ons hebben :(
     
  8. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    als het gewoon betaald is dus als jij gewoon netjes alles betaald hebt dan kun je per 31 dec gewoon overstappen. dit had iik ook hoor nooit iets van gehoord.
     
  9. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    maar dan heb ik dus tm 31 dec geen aanvullende verzekring ook als de premie betaald is enzo?
     
  10. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik ben bang van wel.ik zou even rechtsbijstand vragen zodat die je kunnen helpen.ik heb het nooit terug gekregen in iedergeval en dat was hun fout
     
  11. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Ik bedoel het niet lullig maar je geeft zelf al aan dat je regelmatig te laat betaald.
    Een verzekering mag je na een x aantal te late betalingen uit de verzekering zetten. (staat in de kleine lettertjes)
    Bij mij wordt het afgeschreven maar 1x stond er niet genoeg op mijn rekening waardoor het niet afgeschreven kon worden, hier kreeg ik een herinnering voor en in die brief stond dus gelijk die waarschuwing.

    Het is heel vervelend dat wij ons als klanten wel aan allerlei regeltjes moeten houden en dat zij dat niet hoeven maar that's life!

    mocht je telebankieren dan kan je deze betaling wel periodiek uit laten voeren en deze kan je dus zelf ten alle tijden stop zetten.

    Hopelijk loopt het allemaal goed voor je af.
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    gewoon rustig blijven en maandag eventjes bellen, komt vast goed!
     
  13. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik betaal regelmatig later ja, maar wel voor hun herinnering aan (en in die brief staat altijd, mocht uw betaling deze herinnering kruisen, dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen)
    blijkbaar is dat opeens niet zo?!

    lekker lullig dat dit menou net overkomt in 2008, in 2007 had je 30 dagen na aherinnering om te betalen, in 2008 nog maar 14 dagen, dus als ze graag van ons af willen dan stellen zij wel een zogenaamd briefje op die zij als herinnering verstuurd zouden hebben met als datum 10, 11, 12 of 13 aug. en dan ben ik de lul grrrr
     
  14. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik zou gewoon schriftelijk (aangetekende brief) reageren en stellen dat jij nooit aanmaningen hebt gekregen, dat je zsm alsnog de premie zult betalen (of had je dat nou al gedaan, heb ik even gemist), dat je ervan uitgaat dat er sprake is van een misverstand en dat je ervan uitgaat dat een en ander hiermee is rechtgezet. En met de vraag of ze dit zsm even schriftelijk willen bevestigen. Dan heb jij in ieder geval bewijs in handen dat je van goede wil bent!
    En premie betalen als ze de verzekering hebben stopgezet is natuurlijk van de zotte. Dus stel dat je nog wel basis verzekerd bent vanaf oktober maar niet meer aanvullend, dan betaal jij vanaf oktober alleen nog maar basisverzekering.
    Je gaat toch niet betalen voor iets waar je volgens de verzekering geen recht meer op hebt? Zo nodig zou ik dit (in een later stadium) ook nog even duidelijk op schrift stellen.
    Oh ja, kijk ook even op www.kifid.nl; als ik het goed heb kun je daar eventueel een klacht indienen over een verzekeraar....
    Succes!
     
  15. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    thnx mamasu!
     
  16. Onder water

    Onder water Niet meer actief

    Deze maand was het ook raak bij mij hoor Jalea..

    Ik geloof dat het voor de 15e overgemaakt moest worden, en ik had het de 21ste betaald geloof ik.
    Krijg ik de 26ste een brief van de incasso dat ik meerder herinneringen genegeerd had en of ik nu even 187 euro wou betalen
    :confused:

    Ik opgebeld, hele rompslomp en ik heb dus echt nooit 1 herinnering gezien. Gelukkig heb ik internetbankieren en kon ik laten zien dat het de 21ste betaald was.

    Oja en welke zorgverzekering? jaja de SIZ, nou ik ben daar aan het eind van het jaar echt pleite want zoiets heb ik nog nooit meegemaakt wat een slechte zorgverzekeraar zeg! :confused:
     
  17. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Mn broertje heeft standaard 4 maanden betalingsachterstand bij de verzekering.
    Elke week wel brieven dat ze het huis leeghalen en deurwaarders enz.
    Hij is nog altijd aanvullend verzekerd.
    Mn zusje precies hetzelfde verhaal.

    Zou dus zo snel mogelijk overstappen.

    Overigens.
    Als je altijd later dan de 10e betaald betaal je dus nooit op tijd.
    In hun ogen ben je dus een slecht betalende klant en zullen ze vast al vaker op het punt hebben gestaan om zulke brieven te versturen.
    Ik zou toch proberen om alle rekeningen op tijd te betalen, voorkomt een hoop gedoe.
     
  18. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mja de administratie word toch maar weer teruggebracht naar 2 vaste momenten in de maand, dit nooit weer :S als we echt de aanvullende verzekering kwijt zijn, mag k blij zijn dat het al bijna sept is en het eind van t jaar in zicht is, moet er niet aan denken dat me dit in januari gebeurd was!
    'vroeger' *ahum* was t allemaal niet zo ernstig :) wij betalen nooit veel te laat maar dr blijft wel es n factuurtje langer liggen dan de uiterste betaaldatum, en het stomme is dat dat niet eens is omdat t geld er niet is, maar eigenlijk luiheid :oops: luiheid die nog nooit gevolgen heeft gehad (en ja dan word je na verloop van tijd nog een beetje makkelijker :oops:)
    stomstomstom...
     
  19. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dniise, ik krijg haast het idee dat SIZ geen mensen meer wil verzekeren ofzo..... als je zo graag van je klanten af wilt...
     
  20. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik had zaterdag precies,maar dan ook precies hetzelfde!
    Ik heb ook geen aanmaningen gezien!
    Ben bij VGZ en heb al vaker in de clinch gelegen met hun,het is daar zo`n zootje ongeregeld.
    Volgens mij hebben wij dezelfde brief gehad!
    Ik was ook woest en stap dus ook zodra het kan over want ik krijg hier grijze haren van.
    Er is altijd wel wat!
     

Deel Deze Pagina